Budowa meta description

Budowa meta description

Meta description jest atrybutem HTML, którego zadaniem jest streszczenie zawartości strony internetowej. Opis meta wykorzystują przede wszystkim wyszukiwarki internetowe, które pod meta title i adresem URL wyświetlają właśnie to krótkie podsumowanie. O ile meta description nie ma bezpośredniego przełożenia na ranking Google, tak już mocno wpływa na „klikalność” odnośnika w wyszukiwarce przez użytkowników.

Prawidłowa budowa meta description

Właściwie to nie ma szczególnych zasad, które opisują, jak należy budować meta description. Najważniejsze jest takie skonstruowanie opisu, który w zwięzły i dosadny sposób atrakcyjnie zaprezentuje zawartość strony internetowej.

Należy starać się utworzyć taki opis meta, który po prostu zachęci użytkownika do kliknięcia właśnie tego odnośnika. Dobrą praktyką jest próba odpowiedzenia na problem zadany przez użytkownika, wykorzystując frazę, którą wyszukuje.

Na przykład:

  • Naprawa komputerów Lublin -> Profesjonalny serwis komputerów w Lublinie. Naprawa komputerów, laptopów, odzyskiwanie usuniętych danych, zdjęć i plików. Zapraszamy!
  • Mechanik samochodowy Lublin -> Naprawimy Twój samochód! Profesjonalny mechanik samochodowy w Lublinie – wszystkie marki i modele. Zadzwoń i umów się już teraz.
  • Sklep internetowy garnitury -> Internetowy sklep z garniturami – sprawdź pełną ofertę. Eleganckie i modne garnitury męskie, młodzieżowe. Zapraszamy – szeroki wybór modeli!

Użycie słowa kluczowego nie jest konieczne, ponieważ Google nie wykorzystuje meta description jako elementu rankingowego już od ponad 10 lat. Jednak warto to zrobić z tego powodu, że taki opis budzi większe zaufanie co do zawartości witryny. Jeśli użytkownik w opisie widzi to, co wpisał, to jest bardziej skłonny wybrać właśnie ten odnośnik z listy.

Dobrą praktyką jest również użycie w treści meta description CTA – Call to action, czyli wezwania do działania. Może to być słowo typu „sprawdź”, „zobacz”, „poznaj”, ale też „zadzwoń”, „umów się”, „skorzystaj”. Warto to także rozbudować do postaci „sprawdź nową kolekcję”, „zobacz nowy model”, „zadzwoń do nas”.

Zobacz również
Najlepsze narzędzia do analizy backlinków – które wybrać do skutecznego pozycjonowania?
Najlepsze narzędzia do analizy backlinków – które wybrać do skutecznego pozycjonowania?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.04.2025

Analiza backlinków to jeden z filarów skutecznego pozycjonowania stron internetowych. Linki prowadzące do witryny wpływają nie tylko na widoczność...

Najczęstsze błędy w stosowaniu tagów canonical – jak unikać problemów z duplikacją treści w SEO?
Najczęstsze błędy w stosowaniu tagów canonical – jak unikać problemów z duplikacją treści w SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.04.2025

Trafne stosowanie tagów canonical to jedna z kluczowych technik optymalizacji witryny pod kątem SEO, szczególnie w kontekście stron z...

Noindex, canonical, 301 – jak skutecznie zarządzać indeksacją stron w SEO
Noindex, canonical, 301 – jak skutecznie zarządzać indeksacją stron w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.03.2025

Właściwe zarządzanie indeksacją stron internetowych ma kluczowe znaczenie dla ich widoczności w wynikach wyszukiwania. Użycie znaczników noindex, canonical oraz...

Jak poprawić LCP, FID i CLS? Kompleksowy poradnik optymalizacji Core Web Vitals na 2025 rok
Jak poprawić LCP, FID i CLS? Kompleksowy poradnik optymalizacji Core Web Vitals na 2025 rok
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.03.2025

Optymalizacja wskaźników Core Web Vitals, takich jak LCP, FID i CLS, ma kluczowe znaczenie dla poprawy doświadczenia użytkowników oraz...

Jak poprawnie stosować linkowanie wewnętrzne na stronie?
Jak poprawnie stosować linkowanie wewnętrzne na stronie?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.02.2025

Linkowanie wewnętrzne to kluczowy element optymalizacji SEO, który pozwala na lepsze indeksowanie witryny przez wyszukiwarki oraz poprawia nawigację dla...

Najlepsze strategie linkowania wewnętrznego w dużych serwisach
Najlepsze strategie linkowania wewnętrznego w dużych serwisach
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.02.2025

Linkowanie wewnętrzne jest jednym z kluczowych elementów optymalizacji SEO w dużych serwisach internetowych. Odpowiednio zaprojektowana struktura linków nie tylko...

Dlaczego responsywność jest kluczowa dla SEO w 2025 roku?
Dlaczego responsywność jest kluczowa dla SEO w 2025 roku?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.01.2025

W 2025 roku responsywność stron internetowych odgrywa kluczową rolę w sukcesie strategii SEO. Wraz z dynamicznym rozwojem technologii mobilnych,...

Jak wykorzystać dane strukturalne do poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania?
Jak wykorzystać dane strukturalne do poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.01.2025

W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji online, firmy i osoby prowadzące strony internetowe muszą stosować nowoczesne techniki, aby wyróżnić...

Lifecycle Marketing: Kompleksowy Przewodnik po Marketingu Cyklu Życia Klienta
Lifecycle Marketing: Kompleksowy Przewodnik po Marketingu Cyklu Życia Klienta
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.12.2024

W erze cyfrowej, w której konkurencja jest bardziej zacięta niż kiedykolwiek wcześniej, firmy muszą robić więcej niż tylko przyciągać...