Budowa meta description

Budowa meta description

Meta description jest atrybutem HTML, którego zadaniem jest streszczenie zawartości strony internetowej. Opis meta wykorzystują przede wszystkim wyszukiwarki internetowe, które pod meta title i adresem URL wyświetlają właśnie to krótkie podsumowanie. O ile meta description nie ma bezpośredniego przełożenia na ranking Google, tak już mocno wpływa na „klikalność” odnośnika w wyszukiwarce przez użytkowników.

Prawidłowa budowa meta description

Właściwie to nie ma szczególnych zasad, które opisują, jak należy budować meta description. Najważniejsze jest takie skonstruowanie opisu, który w zwięzły i dosadny sposób atrakcyjnie zaprezentuje zawartość strony internetowej.

Należy starać się utworzyć taki opis meta, który po prostu zachęci użytkownika do kliknięcia właśnie tego odnośnika. Dobrą praktyką jest próba odpowiedzenia na problem zadany przez użytkownika, wykorzystując frazę, którą wyszukuje.

Na przykład:

  • Naprawa komputerów Lublin -> Profesjonalny serwis komputerów w Lublinie. Naprawa komputerów, laptopów, odzyskiwanie usuniętych danych, zdjęć i plików. Zapraszamy!
  • Mechanik samochodowy Lublin -> Naprawimy Twój samochód! Profesjonalny mechanik samochodowy w Lublinie – wszystkie marki i modele. Zadzwoń i umów się już teraz.
  • Sklep internetowy garnitury -> Internetowy sklep z garniturami – sprawdź pełną ofertę. Eleganckie i modne garnitury męskie, młodzieżowe. Zapraszamy – szeroki wybór modeli!

Użycie słowa kluczowego nie jest konieczne, ponieważ Google nie wykorzystuje meta description jako elementu rankingowego już od ponad 10 lat. Jednak warto to zrobić z tego powodu, że taki opis budzi większe zaufanie co do zawartości witryny. Jeśli użytkownik w opisie widzi to, co wpisał, to jest bardziej skłonny wybrać właśnie ten odnośnik z listy.

Dobrą praktyką jest również użycie w treści meta description CTA – Call to action, czyli wezwania do działania. Może to być słowo typu „sprawdź”, „zobacz”, „poznaj”, ale też „zadzwoń”, „umów się”, „skorzystaj”. Warto to także rozbudować do postaci „sprawdź nową kolekcję”, „zobacz nowy model”, „zadzwoń do nas”.

Zobacz również
Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Copywriting to sztuka pisania tekstów, które mają na celu przekonać odbiorcę do podjęcia określonego działania, niezależnie od tego, czy...

Znaczenie Blogowania dla SEO
Znaczenie Blogowania dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Blogowanie stało się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingu online, a jego wpływ na SEO (Search Engine Optimization) jest ogromny....

Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Tworzenie wartościowych treści jest podstawą każdej strategii SEO, ale bez odpowiedniego ich dystrybuowania, nawet najlepsze treści mogą pozostać niezauważone....

User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

W świecie cyfrowego marketingu istnieje wiele strategii na budowanie widoczności marki, a jedną z najszybciej rosnących metod jest wykorzystanie...

Content Strategy w SEO
Content Strategy w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

W dzisiejszym świecie marketingu online, strategia treści (ang. content strategy) to fundament, na którym opiera się skuteczne pozycjonowanie stron...

Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W krajobrazie cyfrowym, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest coraz większa, optymalizacja ścieżek nawigacyjnych (URL) stała się jednym z...

Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) istnieje wiele narzędzi i strategii, które pomagają poprawić widoczność strony w wynikach...

Interaktywność strony a SEO
Interaktywność strony a SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W dzisiejszym dynamicznym środowisku internetowym, sukces strony internetowej nie zależy już tylko od jej treści i słów kluczowych. Interaktywność...

Czytelność i struktura treści w SEO
Czytelność i struktura treści w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) wiele uwagi poświęca się technicznym aspektom, takim jak linki zwrotne, słowa kluczowe...