Strony z meta refresh, czy warto to stosować?

Strony z meta refresh, czy warto to stosować?

Automatyczne odświeżanie strony lub przekierowanie realizowane jest za pomocą polecenia, które należy umieścić między znacznikami witryny.

Niekiedy istnieją przesłanki, które przemawiają za tym, aby umieścić taką funkcjonalność na stronie. Jednak nie są to kwestie związane z pozycjonowaniem strony, a działaniem innych, wewnętrznych skryptów oraz funkcji.

Dlaczego badamy strony z meta refresh?

Automatyczne odświeżanie strony zdecydowanie nie powinno być używane na stronach optymalizowanych pod pozycjonowanie. Specjaliści Google wskazują, że teoretycznie nie powinny występować problemy z indeksowaniem, przeszukiwaniem czy rankingiem strony, ale nie jest to sytuacja do końca jasna i zalecane jest usunięcie meta refresh z kodu witryny.

Google w dokumentacji (między innymi w Wytycznych Jakości Google) wyraźnie stwierdza, że stosowanie meta-refresh nie jest wskazane. Brane pod uwagę są wrażenia użytkownika, ale także sposób analizy tego przez roboty. Odświeżanie strony zarówno z punktu widzenia użytkownika, jak i robota indeksującego nie ma sensu i może powodować zdezorientowanie. Z kolei przekierowania realizowane za pomocą meta refresh mogą zostać błędnie interpretowane i warto zastąpić je bezpiecznym przekierowaniem 301.

Zobacz również
Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W krajobrazie cyfrowym, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest coraz większa, optymalizacja ścieżek nawigacyjnych (URL) stała się jednym z...

Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) istnieje wiele narzędzi i strategii, które pomagają poprawić widoczność strony w wynikach...

Interaktywność strony a SEO
Interaktywność strony a SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W dzisiejszym dynamicznym środowisku internetowym, sukces strony internetowej nie zależy już tylko od jej treści i słów kluczowych. Interaktywność...

Czytelność i struktura treści w SEO
Czytelność i struktura treści w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) wiele uwagi poświęca się technicznym aspektom, takim jak linki zwrotne, słowa kluczowe...

Optymalizacja nawigacji w SEO
Optymalizacja nawigacji w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

  W dzisiejszym dynamicznym świecie cyfrowym, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) to znacznie więcej niż tylko poprawa widoczności strony...

Znaczenie meta opisów dla SEO
Znaczenie meta opisów dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.08.2024

Czym są meta opisy? Meta opisy, znane również jako meta description, to krótkie fragmenty tekstu, które pojawiają się pod...

Tworzenie unikalnych tytułów dla każdej strony
Tworzenie unikalnych tytułów dla każdej strony
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.08.2024

Znaczenie unikalnych tytułów w SEO Unikalne tytuły dla każdej strony są kluczowym elementem skutecznej strategii SEO. Tytuł strony jest...

Długość tytułu i jego wpływ na CTR
Długość tytułu i jego wpływ na CTR
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.08.2024

Znaczenie długości tytułu w SEO Długość tytułu strony internetowej ma kluczowe znaczenie dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) oraz...

Użycie odpowiednich słów kluczowych w kontekście marketingu internetowego
Użycie odpowiednich słów kluczowych w kontekście marketingu internetowego
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.08.2024

Znaczenie słów kluczowych w SEO Słowa kluczowe to fundament każdej strategii SEO i marketingu internetowego. Właściwe ich użycie decyduje...