Automatyczne odświeżanie strony lub przekierowanie realizowane jest za pomocą polecenia, które należy umieścić między znacznikami witryny.
Niekiedy istnieją przesłanki, które przemawiają za tym, aby umieścić taką funkcjonalność na stronie. Jednak nie są to kwestie związane z pozycjonowaniem strony, a działaniem innych, wewnętrznych skryptów oraz funkcji.
Dlaczego badamy strony z meta refresh?
Automatyczne odświeżanie strony zdecydowanie nie powinno być używane na stronach optymalizowanych pod pozycjonowanie. Specjaliści Google wskazują, że teoretycznie nie powinny występować problemy z indeksowaniem, przeszukiwaniem czy rankingiem strony, ale nie jest to sytuacja do końca jasna i zalecane jest usunięcie meta refresh z kodu witryny.
Google w dokumentacji (między innymi w Wytycznych Jakości Google) wyraźnie stwierdza, że stosowanie meta-refresh nie jest wskazane. Brane pod uwagę są wrażenia użytkownika, ale także sposób analizy tego przez roboty. Odświeżanie strony zarówno z punktu widzenia użytkownika, jak i robota indeksującego nie ma sensu i może powodować zdezorientowanie. Z kolei przekierowania realizowane za pomocą meta refresh mogą zostać błędnie interpretowane i warto zastąpić je bezpiecznym przekierowaniem 301.