Strony z nadmierną ilością linków

Strony z nadmierną ilością linków

Linki to istotny element pozycjonowania – można nawet powiedzieć, że jeden z najważniejszych. Czy to oznacza, że im więcej, tym lepiej? Okazuje się, że niekoniecznie tak to wygląda. Szczególnie dotyczy to linków umieszczonych w obrębie naszej strony – zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych.

Linki wewnętrzne i zewnętrzne

Do nawigacji wewnątrz serwisu używamy linków. Wszystkie odnośniki, które przenoszą nas na inną podstronę danej witryny to linki wewnętrzne. Z kolei wszystko, co prowadzi poza daną domenę, to linki zewnętrzne.

W przypadku SEO zarówno linki wewnętrzne, jak i zewnętrzne mają znaczenie. Dobra struktura linków wewnętrznych ułatwia pracę robotom Google. Dzięki odpowiednio zorganizowanej nawigacji za pomocą linków wewnętrznych boty indeksujące z łatwością poruszają się w obrębie witryny. Przechodzą tam, gdzie je prowadzimy i potrafią powiązać ze sobą poszczególne podstrony.

Linki zewnętrzne również są istotne, ponieważ także są analizowane przez roboty indeksujące. W tym przypadku mogą odpowiadać za przekazywanie tak zwanego link juice, czyli mocy linku w aspekcie pozycjonowania. Zbyt duża liczba linków zewnętrznych może budzić podejrzenia ze strony Google, czy przypadkiem dany serwis nie prowadzi sprzedaży linków lub innej formy wymiany linków.

W przypadku dużej liczby linków wewnętrznych i zewnętrznych warto się dobrze zastanowić, które powinny być oznaczone atrybutem DoFollow, a które widnieć jako NoFollow (https://icomseo.pl/blog/czym-sa-atrybuty-linkow-dofollow-i-nofollow/).

 

Jak wpływają na SEO strony z nadmierną ilością linków 

Nie zawsze więcej znaczy lepiej – tak jest również w przypadku liczby linków w obrębie jednej strony. Pomimo tego, że rozbudowany profil linków zdecydowanie jest pożądany, ilość odnośników na stronie powinna być ograniczona. Jeśli będzie ich zbyt wiele, Google może potraktować to jako negatywny czynnik rankingowy SEO.

Były szef zespołu Webspam Google, Matt Cutts wskazuje na to, że nadmierna ilość linków na stronie może być przytłaczająca dla użytkownika oraz wywołać na nim niekorzystne wrażenie. Ze strony administratora wszystko może wyglądać świetnie – rozbudowana nawigacja, liczne odnośniki do ważnych elementów strony i przydatne zewnętrzne adresy URL. Trzeba jednak się zastanowić, czy użytkownik pierwszy raz odwiedzający daną witrynę będzie się czuł równie swobodnie w gąszczu linków i odnośników.

Dobrą praktyką jest ograniczenie liczby linków do tego stopnia, że pozostanie ich mniej niż 100 – łącznie wewnętrznych i zewnętrznych. To rozsądna liczba, która pozwala zachować spójną i czytelną nawigację nawet po dużych i rozbudowanych serwisach, a jednocześnie zapewnia komfort użytkownikom.

Zobacz również
Wstawianie linków na forach – jak robić to bezpiecznie i skutecznie dla SEO?
Wstawianie linków na forach – jak robić to bezpiecznie i skutecznie dla SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

Wstawianie linków na forach internetowych to jedna z taktyk SEO, która może przynieść korzyści, pod warunkiem, że jest stosowana...

Udzielanie wartościowych odpowiedzi na forach – klucz do budowania autorytetu w sieci
Udzielanie wartościowych odpowiedzi na forach – klucz do budowania autorytetu w sieci
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

W dzisiejszym, zdominowanym przez internet świecie, budowanie autorytetu w sieci to jeden z najważniejszych elementów strategii marketingowej, zwłaszcza z...

Jak efektywnie uczestniczyć w dyskusjach online, aby poprawić pozycjonowanie strony?
Jak efektywnie uczestniczyć w dyskusjach online, aby poprawić pozycjonowanie strony?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

Dyskusje online, szczególnie na forach branżowych i platformach społecznościowych, stanowią niezwykle efektywne narzędzie wspierające strategię SEO. Uczestnicząc w rozmowach,...

Dlaczego aktywność na forach branżowych to kluczowy element strategii SEO?
Dlaczego aktywność na forach branżowych to kluczowy element strategii SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

W świecie marketingu internetowego fora branżowe to narzędzie, które pozwala firmom i specjalistom zyskać autorytet, zbudować sieć kontaktów oraz...

Forum i dyskusje online jako narzędzie SEO: Budowanie marki, ruchu i pozycji w wyszukiwarkach
Forum i dyskusje online jako narzędzie SEO: Budowanie marki, ruchu i pozycji w wyszukiwarkach
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

W świecie, w którym treści online stanowią kluczowy element budowania marki oraz zwiększania widoczności, fora internetowe i dyskusje online...

Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Copywriting to sztuka pisania tekstów, które mają na celu przekonać odbiorcę do podjęcia określonego działania, niezależnie od tego, czy...

Znaczenie Blogowania dla SEO
Znaczenie Blogowania dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Blogowanie stało się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingu online, a jego wpływ na SEO (Search Engine Optimization) jest ogromny....

Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Tworzenie wartościowych treści jest podstawą każdej strategii SEO, ale bez odpowiedniego ich dystrybuowania, nawet najlepsze treści mogą pozostać niezauważone....

User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

W świecie cyfrowego marketingu istnieje wiele strategii na budowanie widoczności marki, a jedną z najszybciej rosnących metod jest wykorzystanie...