Strony z nadmierną ilością linków

Strony z nadmierną ilością linków

Linki to istotny element pozycjonowania – można nawet powiedzieć, że jeden z najważniejszych. Czy to oznacza, że im więcej, tym lepiej? Okazuje się, że niekoniecznie tak to wygląda. Szczególnie dotyczy to linków umieszczonych w obrębie naszej strony – zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych.

Linki wewnętrzne i zewnętrzne

Do nawigacji wewnątrz serwisu używamy linków. Wszystkie odnośniki, które przenoszą nas na inną podstronę danej witryny to linki wewnętrzne. Z kolei wszystko, co prowadzi poza daną domenę, to linki zewnętrzne.

W przypadku SEO zarówno linki wewnętrzne, jak i zewnętrzne mają znaczenie. Dobra struktura linków wewnętrznych ułatwia pracę robotom Google. Dzięki odpowiednio zorganizowanej nawigacji za pomocą linków wewnętrznych boty indeksujące z łatwością poruszają się w obrębie witryny. Przechodzą tam, gdzie je prowadzimy i potrafią powiązać ze sobą poszczególne podstrony.

Linki zewnętrzne również są istotne, ponieważ także są analizowane przez roboty indeksujące. W tym przypadku mogą odpowiadać za przekazywanie tak zwanego link juice, czyli mocy linku w aspekcie pozycjonowania. Zbyt duża liczba linków zewnętrznych może budzić podejrzenia ze strony Google, czy przypadkiem dany serwis nie prowadzi sprzedaży linków lub innej formy wymiany linków.

W przypadku dużej liczby linków wewnętrznych i zewnętrznych warto się dobrze zastanowić, które powinny być oznaczone atrybutem DoFollow, a które widnieć jako NoFollow (https://icomseo.pl/blog/czym-sa-atrybuty-linkow-dofollow-i-nofollow/).

 

Jak wpływają na SEO strony z nadmierną ilością linków 

Nie zawsze więcej znaczy lepiej – tak jest również w przypadku liczby linków w obrębie jednej strony. Pomimo tego, że rozbudowany profil linków zdecydowanie jest pożądany, ilość odnośników na stronie powinna być ograniczona. Jeśli będzie ich zbyt wiele, Google może potraktować to jako negatywny czynnik rankingowy SEO.

Były szef zespołu Webspam Google, Matt Cutts wskazuje na to, że nadmierna ilość linków na stronie może być przytłaczająca dla użytkownika oraz wywołać na nim niekorzystne wrażenie. Ze strony administratora wszystko może wyglądać świetnie – rozbudowana nawigacja, liczne odnośniki do ważnych elementów strony i przydatne zewnętrzne adresy URL. Trzeba jednak się zastanowić, czy użytkownik pierwszy raz odwiedzający daną witrynę będzie się czuł równie swobodnie w gąszczu linków i odnośników.

Dobrą praktyką jest ograniczenie liczby linków do tego stopnia, że pozostanie ich mniej niż 100 – łącznie wewnętrznych i zewnętrznych. To rozsądna liczba, która pozwala zachować spójną i czytelną nawigację nawet po dużych i rozbudowanych serwisach, a jednocześnie zapewnia komfort użytkownikom.

Zobacz również
Najlepsze narzędzia do analizy backlinków – które wybrać do skutecznego pozycjonowania?
Najlepsze narzędzia do analizy backlinków – które wybrać do skutecznego pozycjonowania?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.04.2025

Analiza backlinków to jeden z filarów skutecznego pozycjonowania stron internetowych. Linki prowadzące do witryny wpływają nie tylko na widoczność...

Najczęstsze błędy w stosowaniu tagów canonical – jak unikać problemów z duplikacją treści w SEO?
Najczęstsze błędy w stosowaniu tagów canonical – jak unikać problemów z duplikacją treści w SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.04.2025

Trafne stosowanie tagów canonical to jedna z kluczowych technik optymalizacji witryny pod kątem SEO, szczególnie w kontekście stron z...

Noindex, canonical, 301 – jak skutecznie zarządzać indeksacją stron w SEO
Noindex, canonical, 301 – jak skutecznie zarządzać indeksacją stron w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.03.2025

Właściwe zarządzanie indeksacją stron internetowych ma kluczowe znaczenie dla ich widoczności w wynikach wyszukiwania. Użycie znaczników noindex, canonical oraz...

Jak poprawić LCP, FID i CLS? Kompleksowy poradnik optymalizacji Core Web Vitals na 2025 rok
Jak poprawić LCP, FID i CLS? Kompleksowy poradnik optymalizacji Core Web Vitals na 2025 rok
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.03.2025

Optymalizacja wskaźników Core Web Vitals, takich jak LCP, FID i CLS, ma kluczowe znaczenie dla poprawy doświadczenia użytkowników oraz...

Jak poprawnie stosować linkowanie wewnętrzne na stronie?
Jak poprawnie stosować linkowanie wewnętrzne na stronie?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.02.2025

Linkowanie wewnętrzne to kluczowy element optymalizacji SEO, który pozwala na lepsze indeksowanie witryny przez wyszukiwarki oraz poprawia nawigację dla...

Najlepsze strategie linkowania wewnętrznego w dużych serwisach
Najlepsze strategie linkowania wewnętrznego w dużych serwisach
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.02.2025

Linkowanie wewnętrzne jest jednym z kluczowych elementów optymalizacji SEO w dużych serwisach internetowych. Odpowiednio zaprojektowana struktura linków nie tylko...

Dlaczego responsywność jest kluczowa dla SEO w 2025 roku?
Dlaczego responsywność jest kluczowa dla SEO w 2025 roku?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.01.2025

W 2025 roku responsywność stron internetowych odgrywa kluczową rolę w sukcesie strategii SEO. Wraz z dynamicznym rozwojem technologii mobilnych,...

Jak wykorzystać dane strukturalne do poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania?
Jak wykorzystać dane strukturalne do poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.01.2025

W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji online, firmy i osoby prowadzące strony internetowe muszą stosować nowoczesne techniki, aby wyróżnić...

Lifecycle Marketing: Kompleksowy Przewodnik po Marketingu Cyklu Życia Klienta
Lifecycle Marketing: Kompleksowy Przewodnik po Marketingu Cyklu Życia Klienta
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.12.2024

W erze cyfrowej, w której konkurencja jest bardziej zacięta niż kiedykolwiek wcześniej, firmy muszą robić więcej niż tylko przyciągać...