Strony z nadmierną ilością linków

Strony z nadmierną ilością linków

Linki to istotny element pozycjonowania – można nawet powiedzieć, że jeden z najważniejszych. Czy to oznacza, że im więcej, tym lepiej? Okazuje się, że niekoniecznie tak to wygląda. Szczególnie dotyczy to linków umieszczonych w obrębie naszej strony – zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych.

Linki wewnętrzne i zewnętrzne

Do nawigacji wewnątrz serwisu używamy linków. Wszystkie odnośniki, które przenoszą nas na inną podstronę danej witryny to linki wewnętrzne. Z kolei wszystko, co prowadzi poza daną domenę, to linki zewnętrzne.

W przypadku SEO zarówno linki wewnętrzne, jak i zewnętrzne mają znaczenie. Dobra struktura linków wewnętrznych ułatwia pracę robotom Google. Dzięki odpowiednio zorganizowanej nawigacji za pomocą linków wewnętrznych boty indeksujące z łatwością poruszają się w obrębie witryny. Przechodzą tam, gdzie je prowadzimy i potrafią powiązać ze sobą poszczególne podstrony.

Linki zewnętrzne również są istotne, ponieważ także są analizowane przez roboty indeksujące. W tym przypadku mogą odpowiadać za przekazywanie tak zwanego link juice, czyli mocy linku w aspekcie pozycjonowania. Zbyt duża liczba linków zewnętrznych może budzić podejrzenia ze strony Google, czy przypadkiem dany serwis nie prowadzi sprzedaży linków lub innej formy wymiany linków.

W przypadku dużej liczby linków wewnętrznych i zewnętrznych warto się dobrze zastanowić, które powinny być oznaczone atrybutem DoFollow, a które widnieć jako NoFollow (https://icomseo.pl/blog/czym-sa-atrybuty-linkow-dofollow-i-nofollow/).

 

Jak wpływają na SEO strony z nadmierną ilością linków 

Nie zawsze więcej znaczy lepiej – tak jest również w przypadku liczby linków w obrębie jednej strony. Pomimo tego, że rozbudowany profil linków zdecydowanie jest pożądany, ilość odnośników na stronie powinna być ograniczona. Jeśli będzie ich zbyt wiele, Google może potraktować to jako negatywny czynnik rankingowy SEO.

Były szef zespołu Webspam Google, Matt Cutts wskazuje na to, że nadmierna ilość linków na stronie może być przytłaczająca dla użytkownika oraz wywołać na nim niekorzystne wrażenie. Ze strony administratora wszystko może wyglądać świetnie – rozbudowana nawigacja, liczne odnośniki do ważnych elementów strony i przydatne zewnętrzne adresy URL. Trzeba jednak się zastanowić, czy użytkownik pierwszy raz odwiedzający daną witrynę będzie się czuł równie swobodnie w gąszczu linków i odnośników.

Dobrą praktyką jest ograniczenie liczby linków do tego stopnia, że pozostanie ich mniej niż 100 – łącznie wewnętrznych i zewnętrznych. To rozsądna liczba, która pozwala zachować spójną i czytelną nawigację nawet po dużych i rozbudowanych serwisach, a jednocześnie zapewnia komfort użytkownikom.

Zobacz również
Mapowanie linków: Kluczowy element audytu strony dla silniejszego SEO
Mapowanie linków: Kluczowy element audytu strony dla silniejszego SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 31.01.2024

Mapowanie linków, znane również jako linkowanie wewnętrzne, to niezwykle ważny element strategii SEO (Search Engine Optimization). Jest to proces...

Audyt wizerunku strony: Jak dbając o detale, kreować pozytywne wrażenie
Audyt wizerunku strony: Jak dbając o detale, kreować pozytywne wrażenie
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 31.01.2024

W dzisiejszym cyfrowym środowisku konkurencja online jest ogromna, a pierwsze wrażenie odwiedzającego może zadecydować o długości jego interakcji z...

Czy twoja strona jest przyjazna dla wyszukiwarek? Kluczowe aspekty audytu SEO
Czy twoja strona jest przyjazna dla wyszukiwarek? Kluczowe aspekty audytu SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 31.01.2024

W erze internetu, by istnieć i osiągnąć sukces online, konieczne jest zrozumienie roli, jaką odgrywają wyszukiwarki. Audyt SEO, czyli...

Wyznaczanie celów działania: Jak audyt strony prowadzi do skutecznych strategii
Wyznaczanie celów działania: Jak audyt strony prowadzi do skutecznych strategii
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 31.01.2024

Audyt strony internetowej to nie tylko analiza bieżącego stanu, ale także kluczowy krok w wyznaczaniu celów działania i opracowywaniu...

Audyt strony: Jak unikać powszechnych błędów
Audyt strony: Jak unikać powszechnych błędów
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 31.01.2024

Audyt strony internetowej to kluczowy krok w utrzymaniu zdrowego i efektywnego online obecności. Niestety, wiele firm i właścicieli stron...

Dlaczego Regularne Audyty Są Kluczowe dla Długoterminowego Sukcesu Strony?
Dlaczego Regularne Audyty Są Kluczowe dla Długoterminowego Sukcesu Strony?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.01.2024

W świecie dynamicznych zmian w algorytmach wyszukiwarek, technologiach internetowych i preferencjach użytkowników, utrzymanie długoterminowego sukcesu strony internetowej wymaga stałej...

Analiza Konkurencji w Audycie SEO: Kluczowe Wnioski dla Twojej Strony
Analiza Konkurencji w Audycie SEO: Kluczowe Wnioski dla Twojej Strony
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.01.2024

  W świecie cyfrowym, konkurencja o uwagę użytkowników online jest zacięta. Dlatego analiza konkurencji staje się nieodzownym elementem audytu...

Bezpieczeństwo Witryny: Dlaczego Audyt Zabezpieczeń Jest Kluczowy?
Bezpieczeństwo Witryny: Dlaczego Audyt Zabezpieczeń Jest Kluczowy?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.01.2024

Bezpieczeństwo Witryny: Dlaczego Audyt Zabezpieczeń Jest Kluczowy? W dzisiejszym dynamicznym środowisku internetowym, bezpieczeństwo witryny to kwestia kluczowa. Audyt zabezpieczeń,...

Narzędzia do Audytu Stron Internetowych: Wybierz To, Co Najlepsze dla Twojej Witryny
Narzędzia do Audytu Stron Internetowych: Wybierz To, Co Najlepsze dla Twojej Witryny
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.01.2024

  Audyt strony internetowej to kluczowy krok w dbaniu o jej wydajność, zgodność z zasadami SEO i ogólną jakość....