Strony z nadmierną ilością linków

Strony z nadmierną ilością linków

Linki to istotny element pozycjonowania – można nawet powiedzieć, że jeden z najważniejszych. Czy to oznacza, że im więcej, tym lepiej? Okazuje się, że niekoniecznie tak to wygląda. Szczególnie dotyczy to linków umieszczonych w obrębie naszej strony – zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych.

Linki wewnętrzne i zewnętrzne

Do nawigacji wewnątrz serwisu używamy linków. Wszystkie odnośniki, które przenoszą nas na inną podstronę danej witryny to linki wewnętrzne. Z kolei wszystko, co prowadzi poza daną domenę, to linki zewnętrzne.

W przypadku SEO zarówno linki wewnętrzne, jak i zewnętrzne mają znaczenie. Dobra struktura linków wewnętrznych ułatwia pracę robotom Google. Dzięki odpowiednio zorganizowanej nawigacji za pomocą linków wewnętrznych boty indeksujące z łatwością poruszają się w obrębie witryny. Przechodzą tam, gdzie je prowadzimy i potrafią powiązać ze sobą poszczególne podstrony.

Linki zewnętrzne również są istotne, ponieważ także są analizowane przez roboty indeksujące. W tym przypadku mogą odpowiadać za przekazywanie tak zwanego link juice, czyli mocy linku w aspekcie pozycjonowania. Zbyt duża liczba linków zewnętrznych może budzić podejrzenia ze strony Google, czy przypadkiem dany serwis nie prowadzi sprzedaży linków lub innej formy wymiany linków.

W przypadku dużej liczby linków wewnętrznych i zewnętrznych warto się dobrze zastanowić, które powinny być oznaczone atrybutem DoFollow, a które widnieć jako NoFollow (https://icomseo.pl/blog/czym-sa-atrybuty-linkow-dofollow-i-nofollow/).

 

Jak wpływają na SEO strony z nadmierną ilością linków 

Nie zawsze więcej znaczy lepiej – tak jest również w przypadku liczby linków w obrębie jednej strony. Pomimo tego, że rozbudowany profil linków zdecydowanie jest pożądany, ilość odnośników na stronie powinna być ograniczona. Jeśli będzie ich zbyt wiele, Google może potraktować to jako negatywny czynnik rankingowy SEO.

Były szef zespołu Webspam Google, Matt Cutts wskazuje na to, że nadmierna ilość linków na stronie może być przytłaczająca dla użytkownika oraz wywołać na nim niekorzystne wrażenie. Ze strony administratora wszystko może wyglądać świetnie – rozbudowana nawigacja, liczne odnośniki do ważnych elementów strony i przydatne zewnętrzne adresy URL. Trzeba jednak się zastanowić, czy użytkownik pierwszy raz odwiedzający daną witrynę będzie się czuł równie swobodnie w gąszczu linków i odnośników.

Dobrą praktyką jest ograniczenie liczby linków do tego stopnia, że pozostanie ich mniej niż 100 – łącznie wewnętrznych i zewnętrznych. To rozsądna liczba, która pozwala zachować spójną i czytelną nawigację nawet po dużych i rozbudowanych serwisach, a jednocześnie zapewnia komfort użytkownikom.

Zobacz również
Najlepsze praktyki i narzędzia dla NGO: Skuteczne zarządzanie i promocja misji społecznych
Najlepsze praktyki i narzędzia dla NGO: Skuteczne zarządzanie i promocja misji społecznych
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

Organizacje pozarządowe (NGO) odgrywają kluczową rolę w realizacji misji społecznych, ochronie praw człowieka, ochronie środowiska, edukacji oraz wielu innych...

Specyficzne trudności w pozycjonowaniu stron organizacji Non-Profit: Wyzwania i strategie
Specyficzne trudności w pozycjonowaniu stron organizacji Non-Profit: Wyzwania i strategie
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

Organizacje non-profit odgrywają kluczową rolę w społeczeństwie, angażując się w różnorodne działania charytatywne, edukacyjne, społeczne i ekologiczne. Jednakże, pomimo...

Analiza kolorów przycisków CTA i linków: Jak wybór koloru wpływa na konwersje i użyteczność
Analiza kolorów przycisków CTA i linków: Jak wybór koloru wpływa na konwersje i użyteczność
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

W świecie marketingu online, gdzie każde kliknięcie ma znaczenie, wybór odpowiednich kolorów dla przycisków CTA (Call to Action) i...

Przykłady narzędzi opartych na AI, które rewolucjonizują SEO: Nowe horyzonty optymalizacji stron
Przykłady narzędzi opartych na AI, które rewolucjonizują SEO: Nowe horyzonty optymalizacji stron
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

W dzisiejszym świecie cyfrowym, gdzie konkurencja o pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania jest coraz bardziej zacięta, wykorzystanie zaawansowanych narzędzi...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje pozycjonowanie: Nowe frontiery SEO
Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje pozycjonowanie: Nowe frontiery SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

W dzisiejszym cyfrowym krajobrazie, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników internetu jest coraz bardziej zacięta, rola sztucznej inteligencji w transformacji...

5 kroków do zbudowania silnej obecności marki online
5 kroków do zbudowania silnej obecności marki online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie większość interakcji biznesowych odbywa się online, posiadanie silnej obecności marki w internecie jest kluczowym...

Kluczowe taktyki, aby zdobyć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania
Kluczowe taktyki, aby zdobyć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników internetu jest coraz bardziej zaciekła, zdobycie wyższych pozycji w wynikach...

Jak tworzyć wartościowe materiały w internecie, które przyciągają uwagę
Jak tworzyć wartościowe materiały w internecie, które przyciągają uwagę
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W dzisiejszym zatłoczonym świecie internetowym, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest nieustannie intensywna, tworzenie wartościowych materiałów online staje się...

Wykorzystanie Big Data do lepszego targetowania
Wykorzystanie Big Data do lepszego targetowania
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W erze cyfrowej, gdzie ilość danych generowanych przez użytkowników internetu rośnie lawinowo, Big Data staje się niezwykle cennym narzędziem...