Audyt optymalizacji treści TF-IDF

Czym jest audyt TF-IDF ? To ocena podobieństwa treści stosowanych na waszej stronie internetowej i stronach waszej konkurencji. TF-IDF jest algorytmem wykorzystywanym przez wyszukiwarki internetowe do oceny relewantności dokumentu. 

Zaawansowana ocena podobieństwa treści powie wam jakie dodatkowe słowa kluczowe powinno się użyć na stronie internetowej, a jakich należ mniej używać.

Zbadamy 10 najważniejszych elementów związanych z optymalizacją stron pod pozycjonowanie, powiązanych z zagadnieniem optymalizacji treści na stronie.

Jesteś zainteresowany naszą ofertą?
Wyślij wypełniony formularz
– skontaktujemy się z Tobą.

Co badamy:

Tag tytułu

Jest to bardzo ważny element, jeżeli chodzi o treści umieszczone na stronie. Dlatego też trzeba pamiętać o umieszczaniu właśnie w nim słów kluczowych, a konkretnie na samym jego początku. Tytuł nie powinien być przypadkowy, będzie on w końcu widoczny w wynikach wyszukiwania jako najważniejszy element Twojej strony internetowej. Można powiedzieć, że będzie on ją w tym miejscu reprezentował. Tytuł powinien łatwo zapadać w pamięć internautów korzystających z wyszukiwarki.

Meta description

Jest to również ważny element konstrukcji strony internetowej, wpływa tak jak tytuł na pozycję witryny w rankingu Google. Jest wyświetlany w wynikach wyszukiwania wraz z tytułem jako krótki opis strony. Powinien on nie tylko przyciągać uwagę osób korzystających z Google, ale też zwracać na siebie uwagę robotów indeksujących. Najbardziej istotne słowa kluczowe powinny być umieszczone na samym początku meta description. Trzeba zadbać o to, aby opis był zgodny z treściami umieszczonymi na stronie oraz o jego optymalną długość. W innym wypadku będzie on ignorowany przez Google. Istnieje wówczas ryzyko tego, że zamiast opisu internauta zobaczy w wyszukiwarce losowo wybrany przez algorytm Google fragment tekstu znajdującego się na Twojej stronie.

Główny tekst

Ważne jest, aby wśród tekstu znajdującego się na stronie internetowej znajdowały się słowa kluczowe. Najlepiej, gdy zostają one umieszczone na początku tekstu głównego. Słów kluczowych można użyć nie stosując dodatkowych oznaczeń, istnieje również możliwość umieszczenia terminów wyszukiwania jako tagów opisanych symbolami H1,H2,H6 albo jako tekst pogrubiony lub pisany kursywą. Oczywiście nie należy zapominać o tym, że tekst główny musi być napisany interesującym językiem, niech angażuje on uwagę osób, które dzięki wyszukiwarce trafiły na Twoją stronę. Nie powinno być tak, że treści sprawiają wrażenie, jakby powstały tylko po to, aby wykorzystać można było słowa kluczowe. Algorytm Google wychwytuje tego rodzaju praktyki. Warto również pomyśleć nad wzbogaceniem tekstu o uatrakcyjniające przekaz multimedia.

Alt

Wyszukiwarka nie odczytuje tekstu obrazu. Aby ułatwić jej zadanie ustalenia tego, co konkretnie pokazuje grafika, konieczne będzie użycie atrybutu ALT, który dodatkowo może zawierać również słowa kluczowe. Stosując tą właśnie metodę można liczyć na wzrost przekierowań na witrynę internetową pochodzących z wyszukiwarki grafiki Google. Nie zapominajmy o tym, że wiele osób szuka nie tylko tekstu, ale korzysta również z oferowanej przez Google możliwości znalezienia grafiki powiązanej z interesującym nas tematem.

Tag H1

Tag H1 używany jest do oznaczenia nagłówka tekstu. Przyjęło się używać pojedynczego tagu H1 na stronie oraz pomocniczo tagów H2-H5. Jeżeli słowa kluczowe zostaną umieszczone na samym początku opisu, prawdopodobny staje się awans strony internetowej na wyższe miejsce w rankingu Google. Może się zdarzyć, że zechcesz przeprowadzić optymalizację swojej witryny dla więcej niż pojedynczego słowa kluczowego.Najlepiej jest wtedy zastosować tylko jeden tag H1 na stronie, do oznaczenia podpozycji użyć natomiast tagów nagłówków od H2 do H5. Jeżeli planujesz optymalizację strony dla wielu słów kluczowych, niech umieszczone zostaną jak najbliżej początku tekstu głównego, zaleca sie też użycie ich w tagu H1.

Tagi H2-H6

Służą one oznaczeniu pod pozycji na stronie w przeciwieństwie do tagu H1, który używany jest wyłącznie w odniesieniu do najważniejszego z nagłówków. Pamiętajmy o właściwej kolejności użycia tagów. Skutkiem ewentualnego błędu będzie brak prawidłowego rozpoznania witryny internetowej przez roboty indeksujące Google. Nie należy również zapominać o tym, że kiedy używamy słów kluczowych stosując tagi H2-H6, nasza strona nie awansuje zbyt mocno w rankingu wyszukiwarki dotyczącym tych konkretnych słów.

Pogrubienia – <b>twójtekst</b>

Stosując pogrubienie automatycznie nadajemy tej części tekstu, co do której zastosowaliśmy tą opcję, szczególnej wagi. Ma to na celu przyciągnięcie wzroku internauty odwiedzającego stronę właśnie na ten obszar tekstu. Również Google uznaje pogrubiony tekst za bardziej istotny niż ten, który powstał przy zastosowaniu innej czcionki. Nie ma jednak sensu celowego stosowania pogrubienia w wielu miejscach, ponieważ wcale nie spowoduje to awansu strony w rankingu wyszukiwarki. Algorytm Google potrafi wychwycić takie celowe zachowania twórców i administratorów witryn.

Kursywa- <i>twój tekst</i>

Używa się jej w celu zwrócenia szczególnej uwagi na pewne wyrazy, które uznajemy za istotne w danym tekście.Wyszukiwarka automatycznie traktuje je jako bardziej ważne niż te pozostałe, pisane zwykłą czcionką.Tutaj również tak jak w przypadku opisanego powyżej pogrubienia nie należy przesadzać, gdyż nie przyniesie to wcale efektów, jakich się spodziewamy.

Teksty odnośników

Zawierają one link prowadzący do podstrony lub też całkiem innej witryny internetowej. Wykorzystując je należy pamiętać o tym, że Google zwykle łączy treść odnośnika z tą stroną, do której prowadzi link po kliknięciu w niego.Konieczne jest więc upewnienie się, że zastosowaliśmy odnośnik w sposób prawidłowy.

Co zawiera audyt TF-IDF?

Zawartość audytu TF-IDF
  • Wynik TF-IDF
  • Wykorzystanie słów kluczowych na stronie
  • Wynik TF-IDF: tytuł
  • Wynik TF-IDF: opis
  • Wynik TF-IDF: słowa kluczowe
  • Wynik TF-IDF: główny tekst
  • Wynik TF-IDF: tekst alt
  • Wynik TF-IDF: H1
  • Wynik TF-IDF: H2-H6
  • Wynik TF-IDF: pogrubienie
  • Wynik TF-IDF: kursywa
  • Wynik TF-IDF: odnośniki linków
  • Zalecenia TF-IDF

Czas wykonania: do 3 dni | Liczba badanych elementów: 10

199 zł netto

Case studies

Małymi krokami prowadzimy naszych klientów do sukcesu biznesowego.

Zamów darmowy audyt SEO swojej strony

Wyślij nam adres swojej strony internetowej i dane, a my wykonamy audyt
i sprawdzimy, co można na niej poprawić.

Skontaktuj się z nami