Strona błędu 404

Strona błędu 404

Wyżej omówione zostały błędy 4xx, a w tym błąd 404. Ten szczególny przypadek powinien w obrębie Twojej witryny mieć swoją indywidualną podstronę dla użytkowników, którzy wpiszą niepoprawny adres, klikną błędny odnośnik lub zostaną źle przekierowani.

Zadaniem strony błędu 404 jest zatrzymanie użytkownika na stronie internetowej. Powinna jasno informować o tym, że wystąpił błąd 404 i jednocześnie umożliwiać kolejne interakcje w obrębie witryny. Warto zadbać o to, aby strona błędu 404 miała spójną stylistykę z pozostałą częścią serwisu, zawierała odnośnik do strony głównej, menu nawigacyjne, pasek wyszukiwania oraz mapę witryny w HTML.

Dlaczego badamy stronę błędu 404?

Przede wszystkim sprawdzamy, czy istnieje dedykowana strona dla błędu 404. Kolejnym krokiem jest weryfikacja tego, czy w rzeczywistości zwracany jest kod błędu 404, ponieważ zadziwiająco często zdarza się sytuacja, w której tak nie jest.

Dla użytkownika nie będzie to zbyt problematyczne, ale w aspekcie pozycjonowania może stworzyć naprawdę wiele komplikacji. Brak zwrotnego kodu błędu 404 wskazuje robotom indeksującym, że podstrona o takim adresie istnieje i należy ją zindeksować łącznie z treścią. W ten sposób mogą powstawać tysiące zduplikowanych stron, które roboty będą indeksowały – każdy, kto ma choćby szczątkowe pojęcie o SEO, doskonale wie, że to działanie absolutnie destrukcyjne dla wizerunku witryny w oczach algorytmu pozycjonującego!

Według Google Webmaster Tools:
„Zwracanie kodu innego niż 404 lub 410 do nieistniejącej strony … może być problematyczne. Po pierwsze, mówi wyszukiwarce, że istnieje prawdziwa strona z tym adresem URL. W rezultacie, że adres URL może być przeszukiwany, a jego zawartość indeksowana. Ze względu na czas, jaki Googlebot poświęca na nieistniejące strony, twoje unikalne adresy URL mogą zostać nieodkryte, tak szybko i odwiedzane tak często, jak to jest możliwe, co może mieć wpływ na indeksowanie witryny. Zalecamy zawsze zwracanie kodu 404 (nie znaleziono) lub kodu 410 (usunięto) jako reakcję w odpowiedzi na wniosek o nieistniejącą stronę.”

Zobacz również
Lifecycle Marketing: Kompleksowy Przewodnik po Marketingu Cyklu Życia Klienta
Lifecycle Marketing: Kompleksowy Przewodnik po Marketingu Cyklu Życia Klienta
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.12.2024

W erze cyfrowej, w której konkurencja jest bardziej zacięta niż kiedykolwiek wcześniej, firmy muszą robić więcej niż tylko przyciągać...

User Interface (UI): Kompleksowy Przewodnik do Projektowania Intuicyjnych Interfejsów
User Interface (UI): Kompleksowy Przewodnik do Projektowania Intuicyjnych Interfejsów
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.12.2024

W świecie technologii, gdzie codziennie korzystamy z aplikacji, stron internetowych i urządzeń, User Interface (UI)pełni kluczową rolę w zapewnieniu...

Promowanie Wideo w Serwisach Społecznościowych: Klucz do Sukcesu w Cyfrowej Przestrzeni
Promowanie Wideo w Serwisach Społecznościowych: Klucz do Sukcesu w Cyfrowej Przestrzeni
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.12.2024

Wideo odgrywa dziś kluczową rolę w strategiach marketingowych marek i firm. W serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, TikTok,...

Tworzenie Edukacyjnych Filmów: Klucz do Efektywnej Nauki w Cyfrowej Erze
Tworzenie Edukacyjnych Filmów: Klucz do Efektywnej Nauki w Cyfrowej Erze
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.12.2024

W dobie dynamicznie rozwijających się technologii, edukacyjne filmy stają się jedną z najważniejszych form przekazywania wiedzy. Są atrakcyjne, interaktywne...

Video Marketing: Kompleksowy Przewodnik do Sukcesu w Erze Wizualnej
Video Marketing: Kompleksowy Przewodnik do Sukcesu w Erze Wizualnej
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.12.2024

W erze cyfrowej, gdzie uwaga konsumentów jest towarem deficytowym, video marketing staje się jednym z najpotężniejszych narzędzi w arsenale...

Wstawianie linków na forach – jak robić to bezpiecznie i skutecznie dla SEO?
Wstawianie linków na forach – jak robić to bezpiecznie i skutecznie dla SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

Wstawianie linków na forach internetowych to jedna z taktyk SEO, która może przynieść korzyści, pod warunkiem, że jest stosowana...

Udzielanie wartościowych odpowiedzi na forach – klucz do budowania autorytetu w sieci
Udzielanie wartościowych odpowiedzi na forach – klucz do budowania autorytetu w sieci
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

W dzisiejszym, zdominowanym przez internet świecie, budowanie autorytetu w sieci to jeden z najważniejszych elementów strategii marketingowej, zwłaszcza z...

Jak efektywnie uczestniczyć w dyskusjach online, aby poprawić pozycjonowanie strony?
Jak efektywnie uczestniczyć w dyskusjach online, aby poprawić pozycjonowanie strony?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

Dyskusje online, szczególnie na forach branżowych i platformach społecznościowych, stanowią niezwykle efektywne narzędzie wspierające strategię SEO. Uczestnicząc w rozmowach,...

Dlaczego aktywność na forach branżowych to kluczowy element strategii SEO?
Dlaczego aktywność na forach branżowych to kluczowy element strategii SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

W świecie marketingu internetowego fora branżowe to narzędzie, które pozwala firmom i specjalistom zyskać autorytet, zbudować sieć kontaktów oraz...