Z technicznego punktu widzenia nie ma różnicy w tym, czy używany adres ma „www” na początku, czy go nie ma – również dla wyszukiwarek. To kwestia dowolna i indywidualna – zależna od właściciela strony internetowej.
Warto pamiętać, że mojastrona.pl oraz www.mojastrona.pl to dwie oddzielne domeny i mogą pokazywać różne treści – nie każdy zdaje sobie z tego sprawę!
Dlaczego badamy wersje adresów z www i bez www?
Cały problem z adresami www i bez www tkwi w spójności przekazu, prezentacji i strategii działań. Technicznie rzecz biorąc, nie ma problemu w tym, aby Google indeksowało oba rodzaje adresów – nie są naliczane za to kary, wszystko teoretycznie jest w jak najlepszym porządku.
Często bywa tak, że te dwa rodzaje adresów wzajemnie walczą ze sobą o pozycję w wyszukiwarce. Raz pojawia się jeden adres, innym razem drugi, a dodatkowo może zdarzyć się sytuacja, że żaden odnośnik w ogóle nie pojawi się na wysokich pozycjach wyszukiwania. Do momentu, kiedy nie są ze sobą powiązane, ich ranking oceniany jest indywidualnie, więc jest zdecydowanie słabszy dla każdej z osobna.
W ramach audytu sprawdzamy, czy są ustawione stosowne przekierowania i preferowana wersja adresu w odpowiednich plikach witryny oraz Google Webmaster Tools.