Strony z długimi łańcuchami przekierowań – jak to działa i czy jest przydatne?

Strony z długimi łańcuchami przekierowań – jak to działa i czy jest przydatne?

Długi łańcuch przekierowań to nic innego jak ścieżka kolejnych przekierowań po różnych adresach URL. Pozwala na to samo, co pojedyncze przekierowanie i ma podobne zastosowanie. Jednakże stosowanie długich łańcuchów przekierowań bywa problematyczne.

Problem dotyka zarówno kwestii doświadczeń użytkowników z korzystania ze strony, jak i aspektu ściśle powiązanego z pozycjonowaniem.

W obydwu kwestiach kluczową rolę odgrywa czas ładowania strony – każde przekierowanie to wydłużenie oczekiwania na pojawienie się ostatecznej zawartości. Użytkownicy w takich sytuacjach po prostu nie czekają i jeśli strona ładuje się zbyt długo, to po prostu ją zamykają. Roboty z kolei zwracają szczególną uwagę na czas ładowania strony – to jeden z najważniejszych obcenie czynników SEO – więcej mówiliśmy o tym w artykule o trendach SEO na 2020 rok (https://icomseo.pl/blog/najwazniejsze-trendy-w-seo-w-2020-roku-plt-i-cbr/). Dodatkowo roboty indeksujące zwykle nie przechodzą przez więcej niż 5 przekierowań, a po dwóch potrafią znacząco obniżyć wartość linku w aspekcie SEO.

Dlaczego badamy strony z długimi łańcuchami przekierowań?

To istotne, aby unikać tego rodzaju przekierowań. Nie jest to dobrze widziane z poziomu użytkownika ani przez algorytm pozycjonujący. Czas ładowania strony to ten czynnik, na który należy zwrócić szczególną uwagę.

Analiza stron z długimi łańcuchami przekierowań pozwala je odpowiednio przefiltrować. Można z otrzymanych informacji wybrać strony warte pozostawienia i przynoszące odpowiednie efekty oraz takie, które należy zmodernizować lub całkowicie usunąć z serwisu. Poprawa zarządzania stronami z długimi łańcuchami przekierowań daje bardzo dobre efekty w kwestii pozycjonowania stron oraz zachowania użytkowników w obrębie witryny.

Zobacz również
5 kroków do zbudowania silnej obecności marki online
5 kroków do zbudowania silnej obecności marki online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie większość interakcji biznesowych odbywa się online, posiadanie silnej obecności marki w internecie jest kluczowym...

Kluczowe taktyki, aby zdobyć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania
Kluczowe taktyki, aby zdobyć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników internetu jest coraz bardziej zaciekła, zdobycie wyższych pozycji w wynikach...

Jak tworzyć wartościowe materiały w internecie, które przyciągają uwagę
Jak tworzyć wartościowe materiały w internecie, które przyciągają uwagę
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W dzisiejszym zatłoczonym świecie internetowym, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest nieustannie intensywna, tworzenie wartościowych materiałów online staje się...

Wykorzystanie Big Data do lepszego targetowania
Wykorzystanie Big Data do lepszego targetowania
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W erze cyfrowej, gdzie ilość danych generowanych przez użytkowników internetu rośnie lawinowo, Big Data staje się niezwykle cennym narzędziem...

Retargeting: Jak skutecznie docierać do potencjalnych klientów online
Retargeting: Jak skutecznie docierać do potencjalnych klientów online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W dzisiejszym dynamicznym świecie internetowym, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest nieustannie intensywna, skuteczna strategia marketingowa jest kluczem do...

Content-Tworzenie wartościowej zawartości dla przyciągania i angażowania użytkowników online
Content-Tworzenie wartościowej zawartości dla przyciągania i angażowania użytkowników online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W erze cyfrowej, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest coraz większa, wartościowa zawartość staje się kluczowym elementem skutecznej strategii...

E-mail marketing vs. media społecznościowe- Jak skutecznie łączyć te dwa narzędzia promocji online
E-mail marketing vs. media społecznościowe- Jak skutecznie łączyć te dwa narzędzia promocji online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W dzisiejszym świecie marketingu online, e-mail marketing i media społecznościowe stanowią kluczowe narzędzia promocji, które pozwalają firmom dotrzeć do...

Lokalne pozycjonowanie- Strategie dostosowane do specyfiki małych firm na dużych rynkach
Lokalne pozycjonowanie- Strategie dostosowane do specyfiki małych firm na dużych rynkach
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W dzisiejszym zglobalizowanym świecie, gdzie konkurencja jest zacięta, a cyfrowa przestrzeń staje się coraz bardziej zatłoczona, małe firmy często...

Najnowsze trendy w optymalizacji stron internetowych: Aktualne metody na skuteczne poprawianie wydajności online
Najnowsze trendy w optymalizacji stron internetowych: Aktualne metody na skuteczne poprawianie wydajności online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W dzisiejszym dynamicznym świecie internetowym, ciągłe doskonalenie i optymalizacja stron internetowych są niezbędne dla zachowania konkurencyjności i skuteczności w...