Strony z długimi łańcuchami przekierowań – jak to działa i czy jest przydatne?

Strony z długimi łańcuchami przekierowań – jak to działa i czy jest przydatne?

Długi łańcuch przekierowań to nic innego jak ścieżka kolejnych przekierowań po różnych adresach URL. Pozwala na to samo, co pojedyncze przekierowanie i ma podobne zastosowanie. Jednakże stosowanie długich łańcuchów przekierowań bywa problematyczne.

Problem dotyka zarówno kwestii doświadczeń użytkowników z korzystania ze strony, jak i aspektu ściśle powiązanego z pozycjonowaniem.

W obydwu kwestiach kluczową rolę odgrywa czas ładowania strony – każde przekierowanie to wydłużenie oczekiwania na pojawienie się ostatecznej zawartości. Użytkownicy w takich sytuacjach po prostu nie czekają i jeśli strona ładuje się zbyt długo, to po prostu ją zamykają. Roboty z kolei zwracają szczególną uwagę na czas ładowania strony – to jeden z najważniejszych obcenie czynników SEO – więcej mówiliśmy o tym w artykule o trendach SEO na 2020 rok (https://icomseo.pl/blog/najwazniejsze-trendy-w-seo-w-2020-roku-plt-i-cbr/). Dodatkowo roboty indeksujące zwykle nie przechodzą przez więcej niż 5 przekierowań, a po dwóch potrafią znacząco obniżyć wartość linku w aspekcie SEO.

Dlaczego badamy strony z długimi łańcuchami przekierowań?

To istotne, aby unikać tego rodzaju przekierowań. Nie jest to dobrze widziane z poziomu użytkownika ani przez algorytm pozycjonujący. Czas ładowania strony to ten czynnik, na który należy zwrócić szczególną uwagę.

Analiza stron z długimi łańcuchami przekierowań pozwala je odpowiednio przefiltrować. Można z otrzymanych informacji wybrać strony warte pozostawienia i przynoszące odpowiednie efekty oraz takie, które należy zmodernizować lub całkowicie usunąć z serwisu. Poprawa zarządzania stronami z długimi łańcuchami przekierowań daje bardzo dobre efekty w kwestii pozycjonowania stron oraz zachowania użytkowników w obrębie witryny.

Zobacz również
Optymalizacja kart produktów pod kątem wyszukiwarek – dobre praktyki w e-commerce
Optymalizacja kart produktów pod kątem wyszukiwarek – dobre praktyki w e-commerce
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.06.2025

W świecie e-commerce karta produktu pełni funkcję cyfrowego sprzedawcy – to od jej treści, struktury i jakości zależy nie...

Jak zwiększyć widoczność produktów w sklepie internetowym poprzez skuteczne SEO?
Jak zwiększyć widoczność produktów w sklepie internetowym poprzez skuteczne SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.06.2025

W dzisiejszych czasach, gdy konkurencja w e-commerce rośnie w zawrotnym tempie, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych staje się kluczowym...

Optymalizacja profilu LinkedIn dla lepszej widoczności w wynikach Google
Optymalizacja profilu LinkedIn dla lepszej widoczności w wynikach Google
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.05.2025

Profil na LinkedIn to nie tylko cyfrowa wizytówka, lecz także jedno z kluczowych narzędzi personal brandingu w sieci. Coraz...

Jak pisać posty na LinkedIn, które mają szansę pojawić się wysoko w wynikach Google?
Jak pisać posty na LinkedIn, które mają szansę pojawić się wysoko w wynikach Google?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.05.2025

LinkedIn to nie tylko platforma do budowania relacji biznesowych, lecz także potężne narzędzie SEO. Właściwie napisany post może nie...

Najlepsze narzędzia do analizy backlinków – które wybrać do skutecznego pozycjonowania?
Najlepsze narzędzia do analizy backlinków – które wybrać do skutecznego pozycjonowania?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.04.2025

Analiza backlinków to jeden z filarów skutecznego pozycjonowania stron internetowych. Linki prowadzące do witryny wpływają nie tylko na widoczność...

Najczęstsze błędy w stosowaniu tagów canonical – jak unikać problemów z duplikacją treści w SEO?
Najczęstsze błędy w stosowaniu tagów canonical – jak unikać problemów z duplikacją treści w SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.04.2025

Trafne stosowanie tagów canonical to jedna z kluczowych technik optymalizacji witryny pod kątem SEO, szczególnie w kontekście stron z...

Noindex, canonical, 301 – jak skutecznie zarządzać indeksacją stron w SEO
Noindex, canonical, 301 – jak skutecznie zarządzać indeksacją stron w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.03.2025

Właściwe zarządzanie indeksacją stron internetowych ma kluczowe znaczenie dla ich widoczności w wynikach wyszukiwania. Użycie znaczników noindex, canonical oraz...

Jak poprawić LCP, FID i CLS? Kompleksowy poradnik optymalizacji Core Web Vitals na 2025 rok
Jak poprawić LCP, FID i CLS? Kompleksowy poradnik optymalizacji Core Web Vitals na 2025 rok
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.03.2025

Optymalizacja wskaźników Core Web Vitals, takich jak LCP, FID i CLS, ma kluczowe znaczenie dla poprawy doświadczenia użytkowników oraz...

Jak poprawnie stosować linkowanie wewnętrzne na stronie?
Jak poprawnie stosować linkowanie wewnętrzne na stronie?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.02.2025

Linkowanie wewnętrzne to kluczowy element optymalizacji SEO, który pozwala na lepsze indeksowanie witryny przez wyszukiwarki oraz poprawia nawigację dla...