Alt tekst, czyli alternatywny opis obrazu to pewna furtka dla robotów indeksujących, która pozwala im dowiedzieć się, co przedstawia dany plik graficzny umieszczony na stronie.
To zrozumiałe, że robot, będący skomplikowanym algorytmem, nie jest w stanie przeanalizować obrazu tak, jak to robi człowiek. Właśnie z tego powodu powstały teksty alternatywne, które nie są wyświetlane użytkownikom, ale pozwalają robotom indeksującym „zrozumieć” to, co jest na obrazie. Dzięki temu mogą odpowiednio przyporządkować grafiki do wyników wyszukiwania.
Czy warto zostawić puste alt teksty?
Pozostawienie alt tekstów pustych nie jest dobrym rozwiązaniem. Nie jest to czynnik, który wpływa negatywnie na pozycjonowanie, ale to swego rodzaju marnowanie potencjału, który można wykorzystać pozytywnie.
Wypełnienie tekstów alternatywnych opisami to dobry krok, który może umocnić pozycję naszej strony na pewne frazy oraz zapewnić kolejne źródło potencjalnego ruchu – wyszukiwarki grafik. Opis w alt tekście powinien odpowiadać na pytanie „co przedstawia dany obraz”, wykorzystując odpowiednie słowa kluczowe. Dzięki temu roboty lepiej „zrozumieją” treść Twojej strony i będą wiedziały, na jakie frazy dane grafiki powinny pojawiać się w wyszukiwarce.