Zbyt duża strona

Zbyt duża strona

Czas ładowania strony to nic innego, jak ilość czasu potrzebna do pobrania wszystkich niezbędnych zasobów z serwera. Długość tego może się różnić w zależności od wielu czynników. Dotyczy to między innymi jakości i prędkości działania serwera, optymalizacji kodu i wagi strony czy szybkości połączenia internetowego użytkownika.

Wpłynąć na jakość serwera możemy jedynie przez jego zmianę, na łączę użytkownika nie mamy żadnego wpływu, a optymalizacja kodu to często złożone, skomplikowane i kosztowne zajęcie. Jedynie w dość prosty i bardzo efektywny sposób można wpłynąć na wagę strony.

 

Zbyt duża strona, czyli czas ładowania będzie wydłużony

Jeśli strona jest zbut duża, to czas jej ładowania będzie wydłużony. O ile raczej nie zanotują takiego faktu użytkownicy, korzystający z szybkiego połączenia internetowego, tak w przypadku osób o wolnym internecie, może być to niezwykle uciążliwe. Należy pamiętać, że przy słabej jakości serwera możemy mieć do czynienia z tak zwanym „wąskim gardłem”, którego nie zniweluje nawet bardzo szybkie i stabilne połączenie ze strony użytkownika.

Na wagę strony składają się wszystkie elementy, które są potrzebne do wyświetlenia zawartej na niej treści i działania wszystkich funkcjonalności. Jest to między innymi kod źródłowy i wszelkie dodatkowe arkusze stylów czy skrypty PHP, ale przede wszystkim pliki multimedialne.

 

Jak zmniejszyć wagę strony

W celu zmniejszenia wagi strony należy w pierwszej kolejnośći zająć się optymalizacją zdjęć, filmów czy też plików audio, jeśli takie występują. Można to zrobić poprzez:

  • zmniejszenie wagi zdjęć zmianiając ich rozdzielczość i ewentualnie rozszerzenie;
  • umieszczenie filmów video na zewnętrznych serwisach (np. YouTube lub Vimeo), a nie na serwerze strony;
  • usunięcie niepotrzebnych obrazów ze strony;
  • zastosowane wtyczek do optymalizacji multimediów, jeśli korzystamy z CMS typu WordPress.

Takie działania mogą przynieść świetne rezultaty. Jeśli nikt wcześniej o to nie dbał, a strona zawiera wiele plików multimedialnych, zmniejszenie ich rozmiaru oraz ilości potrafi przyspieszyć działanie strony lepiej, niż cokolwiek innego. Co najlepsze – takie zmiany może wprowadzić praktycznie każdy, kto potrafi od strony administracyjnej obsługiwać swoją stronę i ma choćby minimalne umiejętności, pozwalające na zmianę rozdzielczości i rozszerzenia zdjęcia.

Kolejny etap prac nad zmniejszeniem wagi strony to optymalizacja kodu, którą powinien zająć się programista. W tym przypadku nie uzyskamy oszczędności takich, jak w przypadku poprawy multimediów, ale możemy w dużym stopniu wpłynąć na szybkość działania strony.

Zobacz również
Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W krajobrazie cyfrowym, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest coraz większa, optymalizacja ścieżek nawigacyjnych (URL) stała się jednym z...

Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) istnieje wiele narzędzi i strategii, które pomagają poprawić widoczność strony w wynikach...

Interaktywność strony a SEO
Interaktywność strony a SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W dzisiejszym dynamicznym środowisku internetowym, sukces strony internetowej nie zależy już tylko od jej treści i słów kluczowych. Interaktywność...

Czytelność i struktura treści w SEO
Czytelność i struktura treści w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) wiele uwagi poświęca się technicznym aspektom, takim jak linki zwrotne, słowa kluczowe...

Optymalizacja nawigacji w SEO
Optymalizacja nawigacji w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

  W dzisiejszym dynamicznym świecie cyfrowym, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) to znacznie więcej niż tylko poprawa widoczności strony...

Znaczenie meta opisów dla SEO
Znaczenie meta opisów dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.08.2024

Czym są meta opisy? Meta opisy, znane również jako meta description, to krótkie fragmenty tekstu, które pojawiają się pod...

Tworzenie unikalnych tytułów dla każdej strony
Tworzenie unikalnych tytułów dla każdej strony
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.08.2024

Znaczenie unikalnych tytułów w SEO Unikalne tytuły dla każdej strony są kluczowym elementem skutecznej strategii SEO. Tytuł strony jest...

Długość tytułu i jego wpływ na CTR
Długość tytułu i jego wpływ na CTR
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.08.2024

Znaczenie długości tytułu w SEO Długość tytułu strony internetowej ma kluczowe znaczenie dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) oraz...

Użycie odpowiednich słów kluczowych w kontekście marketingu internetowego
Użycie odpowiednich słów kluczowych w kontekście marketingu internetowego
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.08.2024

Znaczenie słów kluczowych w SEO Słowa kluczowe to fundament każdej strategii SEO i marketingu internetowego. Właściwe ich użycie decyduje...