Zbyt duża strona

Zbyt duża strona

Czas ładowania strony to nic innego, jak ilość czasu potrzebna do pobrania wszystkich niezbędnych zasobów z serwera. Długość tego może się różnić w zależności od wielu czynników. Dotyczy to między innymi jakości i prędkości działania serwera, optymalizacji kodu i wagi strony czy szybkości połączenia internetowego użytkownika.

Wpłynąć na jakość serwera możemy jedynie przez jego zmianę, na łączę użytkownika nie mamy żadnego wpływu, a optymalizacja kodu to często złożone, skomplikowane i kosztowne zajęcie. Jedynie w dość prosty i bardzo efektywny sposób można wpłynąć na wagę strony.

 

Zbyt duża strona, czyli czas ładowania będzie wydłużony

Jeśli strona jest zbut duża, to czas jej ładowania będzie wydłużony. O ile raczej nie zanotują takiego faktu użytkownicy, korzystający z szybkiego połączenia internetowego, tak w przypadku osób o wolnym internecie, może być to niezwykle uciążliwe. Należy pamiętać, że przy słabej jakości serwera możemy mieć do czynienia z tak zwanym „wąskim gardłem”, którego nie zniweluje nawet bardzo szybkie i stabilne połączenie ze strony użytkownika.

Na wagę strony składają się wszystkie elementy, które są potrzebne do wyświetlenia zawartej na niej treści i działania wszystkich funkcjonalności. Jest to między innymi kod źródłowy i wszelkie dodatkowe arkusze stylów czy skrypty PHP, ale przede wszystkim pliki multimedialne.

 

Jak zmniejszyć wagę strony

W celu zmniejszenia wagi strony należy w pierwszej kolejnośći zająć się optymalizacją zdjęć, filmów czy też plików audio, jeśli takie występują. Można to zrobić poprzez:

  • zmniejszenie wagi zdjęć zmianiając ich rozdzielczość i ewentualnie rozszerzenie;
  • umieszczenie filmów video na zewnętrznych serwisach (np. YouTube lub Vimeo), a nie na serwerze strony;
  • usunięcie niepotrzebnych obrazów ze strony;
  • zastosowane wtyczek do optymalizacji multimediów, jeśli korzystamy z CMS typu WordPress.

Takie działania mogą przynieść świetne rezultaty. Jeśli nikt wcześniej o to nie dbał, a strona zawiera wiele plików multimedialnych, zmniejszenie ich rozmiaru oraz ilości potrafi przyspieszyć działanie strony lepiej, niż cokolwiek innego. Co najlepsze – takie zmiany może wprowadzić praktycznie każdy, kto potrafi od strony administracyjnej obsługiwać swoją stronę i ma choćby minimalne umiejętności, pozwalające na zmianę rozdzielczości i rozszerzenia zdjęcia.

Kolejny etap prac nad zmniejszeniem wagi strony to optymalizacja kodu, którą powinien zająć się programista. W tym przypadku nie uzyskamy oszczędności takich, jak w przypadku poprawy multimediów, ale możemy w dużym stopniu wpłynąć na szybkość działania strony.

Zobacz również
Najlepsze praktyki i narzędzia dla NGO: Skuteczne zarządzanie i promocja misji społecznych
Najlepsze praktyki i narzędzia dla NGO: Skuteczne zarządzanie i promocja misji społecznych
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

Organizacje pozarządowe (NGO) odgrywają kluczową rolę w realizacji misji społecznych, ochronie praw człowieka, ochronie środowiska, edukacji oraz wielu innych...

Specyficzne trudności w pozycjonowaniu stron organizacji Non-Profit: Wyzwania i strategie
Specyficzne trudności w pozycjonowaniu stron organizacji Non-Profit: Wyzwania i strategie
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

Organizacje non-profit odgrywają kluczową rolę w społeczeństwie, angażując się w różnorodne działania charytatywne, edukacyjne, społeczne i ekologiczne. Jednakże, pomimo...

Analiza kolorów przycisków CTA i linków: Jak wybór koloru wpływa na konwersje i użyteczność
Analiza kolorów przycisków CTA i linków: Jak wybór koloru wpływa na konwersje i użyteczność
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

W świecie marketingu online, gdzie każde kliknięcie ma znaczenie, wybór odpowiednich kolorów dla przycisków CTA (Call to Action) i...

Przykłady narzędzi opartych na AI, które rewolucjonizują SEO: Nowe horyzonty optymalizacji stron
Przykłady narzędzi opartych na AI, które rewolucjonizują SEO: Nowe horyzonty optymalizacji stron
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

W dzisiejszym świecie cyfrowym, gdzie konkurencja o pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania jest coraz bardziej zacięta, wykorzystanie zaawansowanych narzędzi...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje pozycjonowanie: Nowe frontiery SEO
Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje pozycjonowanie: Nowe frontiery SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

W dzisiejszym cyfrowym krajobrazie, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników internetu jest coraz bardziej zacięta, rola sztucznej inteligencji w transformacji...

5 kroków do zbudowania silnej obecności marki online
5 kroków do zbudowania silnej obecności marki online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie większość interakcji biznesowych odbywa się online, posiadanie silnej obecności marki w internecie jest kluczowym...

Kluczowe taktyki, aby zdobyć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania
Kluczowe taktyki, aby zdobyć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników internetu jest coraz bardziej zaciekła, zdobycie wyższych pozycji w wynikach...

Jak tworzyć wartościowe materiały w internecie, które przyciągają uwagę
Jak tworzyć wartościowe materiały w internecie, które przyciągają uwagę
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W dzisiejszym zatłoczonym świecie internetowym, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest nieustannie intensywna, tworzenie wartościowych materiałów online staje się...

Wykorzystanie Big Data do lepszego targetowania
Wykorzystanie Big Data do lepszego targetowania
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W erze cyfrowej, gdzie ilość danych generowanych przez użytkowników internetu rośnie lawinowo, Big Data staje się niezwykle cennym narzędziem...