Puste alt teksty

Puste alt teksty

Alt tekst, czyli alternatywny opis obrazu to pewna furtka dla robotów indeksujących, która pozwala im dowiedzieć się, co przedstawia dany plik graficzny umieszczony na stronie.

To zrozumiałe, że robot, będący skomplikowanym algorytmem, nie jest w stanie przeanalizować obrazu tak, jak to robi człowiek. Właśnie z tego powodu powstały teksty alternatywne, które nie są wyświetlane użytkownikom, ale pozwalają robotom indeksującym „zrozumieć” to, co jest na obrazie. Dzięki temu mogą odpowiednio przyporządkować grafiki do wyników wyszukiwania.

 

Czy warto zostawić puste alt teksty?

Pozostawienie alt tekstów pustych nie jest dobrym rozwiązaniem. Nie jest to czynnik, który wpływa negatywnie na pozycjonowanie, ale to swego rodzaju marnowanie potencjału, który można wykorzystać pozytywnie.

Wypełnienie tekstów alternatywnych opisami to dobry krok, który może umocnić pozycję naszej strony na pewne frazy oraz zapewnić kolejne źródło potencjalnego ruchu – wyszukiwarki grafik. Opis w alt tekście powinien odpowiadać na pytanie „co przedstawia dany obraz”, wykorzystując odpowiednie słowa kluczowe. Dzięki temu roboty lepiej „zrozumieją” treść Twojej strony i będą wiedziały, na jakie frazy dane grafiki powinny pojawiać się w wyszukiwarce.

Zobacz również
Niekompletne wartości hreflang
Niekompletne wartości hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Trzeba zadbać o to, aby wszystkie wartości hreflang były uzupełnione. Jak już wspominaliśmy, jedynie pełna struktura dobrze zorganizowanych atrybutów...

Brakujące wartości „x-default”
Brakujące wartości „x-default”
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybut w postaci „x-default” nie jest obowiązkowy, ale jak to często w przypadku pozycjonowania bywa – to dobra praktyka,...

Strony niekanoniczne z elementami hreflang
Strony niekanoniczne z elementami hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Zarówno atrybuty hreflang, jak i odnośniki kanoniczne wskazują pewną stronę robotom indeksującym, co może budzić pewne problemy. Jak wiadomo,...

Sprzeczne elementy hreflang
Sprzeczne elementy hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybut hreflang musi być wypełniony zgodnie z określonymi zasadami. Niekiedy ktoś zrobi to błędnie – z różnych przyczyn. W...

Brakujące linki powrotne
Brakujące linki powrotne
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Poprawna budowa struktury atrybutów hreflang gwarantuje poprawne ich odczytywanie przez wyszukiwarki. Jeśli nie zostaną zachowane konkretne zasady, to roboty...

Nieprawidłowe adresy URL
Nieprawidłowe adresy URL
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybuty hreflang zawierają adres URL, który musi być poprawny. Również w tym przypadku, jak w wielu innych, niekiedy dochodzi...

Nieprawidłowe kody języków
Nieprawidłowe kody języków
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Wszelkie kody języków muszą być zgodne z normami ISO 639-1 (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ISO_639-1_codes), jeśli strona posiada tylko różne wersje językowe.

Strony z elementami hreflang
Strony z elementami hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Weryfikacja poprawności użycia znaczników hreflang jest bardzo istotna. Wszystkie strony, które mają takie tagi zawarte w swoim kodzie, powinny...

Wersje językowe
Wersje językowe
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Obecnie świat jest tak ze sobą połączony, że wiele wersji językowych jest praktycznie obowiązkowym elementem nowoczesnej strony internetowej. W...