Błędy 5xx, problemy serwerem

Błędy 5xx, problemy  serwerem

Seria błędów w postaci 5xx dotyczy bezpośrednio problemów z serwerem. Możemy wśród nich wyróżnić:

  • 500 – Wewnętrzny błąd serwera;
  • 501 – Brak zwróconej zawartości, serwer nie rozumie zapytania;
  • 502 – Błąd bramy domyślnej, serwer zwraca błędną wartość;
  • 503 – Przeciążenie serwera, utrata dostępności;
  • 504 – Zbyt długi czas oczekiwania na odpowiedź serwera;
  • 505 – Serwer nie obsługuje danej wersji protokołu HTTP.

Błędy z kodem 5xx są generowane z powodu problemów z serwerem i tak naprawdę nie jest to w większości przypadków wina ani użytkownika, ani właściciela strony, a dostawcy usługi hostingowej. Bywają sytuacje, w których generowane zapytanie jest źródłem błędu 5xx, ale to mniejszość przypadków.

Dlaczego badamy błędy 5xx?

Błędy 5xx badamy właściwie z tego samego powodu, co błędy 4xx – w celu uniknięcia sytuacji, w której użytkownik zamiast wartościowego contentu otrzymuje stronę z wyświetlonym błędem. Roboty Google bardzo chętnie ucinają zasięgi i zmniejszają ranking stron, na których występują błędy 5xx.
W artykule dotyczącym najnowszych trendów SEO w 2020 roku https://icomseo.pl/blog/najwazniejsze-trendy-w-seo-w-2020-roku-plt-i-cbr/ przedstawialiśmy, jak ważny dla Google jest aspekt szybkości działania strony, jej niezawodności oraz wysokiej dostępności – to wszystko ma związek z koniecznością wyboru porządnego serwera, który pracuje stabilnie i nie naraża witryny na występowanie błędów 5xx.

Zobacz również
Wstawianie linków na forach – jak robić to bezpiecznie i skutecznie dla SEO?
Wstawianie linków na forach – jak robić to bezpiecznie i skutecznie dla SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

Wstawianie linków na forach internetowych to jedna z taktyk SEO, która może przynieść korzyści, pod warunkiem, że jest stosowana...

Udzielanie wartościowych odpowiedzi na forach – klucz do budowania autorytetu w sieci
Udzielanie wartościowych odpowiedzi na forach – klucz do budowania autorytetu w sieci
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

W dzisiejszym, zdominowanym przez internet świecie, budowanie autorytetu w sieci to jeden z najważniejszych elementów strategii marketingowej, zwłaszcza z...

Jak efektywnie uczestniczyć w dyskusjach online, aby poprawić pozycjonowanie strony?
Jak efektywnie uczestniczyć w dyskusjach online, aby poprawić pozycjonowanie strony?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

Dyskusje online, szczególnie na forach branżowych i platformach społecznościowych, stanowią niezwykle efektywne narzędzie wspierające strategię SEO. Uczestnicząc w rozmowach,...

Dlaczego aktywność na forach branżowych to kluczowy element strategii SEO?
Dlaczego aktywność na forach branżowych to kluczowy element strategii SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

W świecie marketingu internetowego fora branżowe to narzędzie, które pozwala firmom i specjalistom zyskać autorytet, zbudować sieć kontaktów oraz...

Forum i dyskusje online jako narzędzie SEO: Budowanie marki, ruchu i pozycji w wyszukiwarkach
Forum i dyskusje online jako narzędzie SEO: Budowanie marki, ruchu i pozycji w wyszukiwarkach
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

W świecie, w którym treści online stanowią kluczowy element budowania marki oraz zwiększania widoczności, fora internetowe i dyskusje online...

Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Copywriting to sztuka pisania tekstów, które mają na celu przekonać odbiorcę do podjęcia określonego działania, niezależnie od tego, czy...

Znaczenie Blogowania dla SEO
Znaczenie Blogowania dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Blogowanie stało się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingu online, a jego wpływ na SEO (Search Engine Optimization) jest ogromny....

Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Tworzenie wartościowych treści jest podstawą każdej strategii SEO, ale bez odpowiedniego ich dystrybuowania, nawet najlepsze treści mogą pozostać niezauważone....

User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

W świecie cyfrowego marketingu istnieje wiele strategii na budowanie widoczności marki, a jedną z najszybciej rosnących metod jest wykorzystanie...