Atrybut w postaci „x-default” nie jest obowiązkowy, ale jak to często w przypadku pozycjonowania bywa – to dobra praktyka, która popłaca. To po prostu ułatwienie pracy robotów indeksujących, co przekłada się na wyższy ranking witryny i zaoszczędzenie zasobów koniecznych do indeksowania treści i analizy witryny.
Element hreflang z wartością „x-default” jest używany do zdefiniowania tej strony – wersji językowej, która ma być używana dla wszystkich języków i regionów bez indywidualnie określonego adresu URL. Dzięki temu nie będzie sytuacji, w której użytkownikowi zostanie przedstawiona wersja językowa, której nie będzie całkowicie rozumiał.
Parametr „x-default” powinien być ustawiony na najbardziej uniwersalny w danym przypadku język. Prawie zawsze można wyjść z założenia, że to język angielski jest tym globalnym i jego należy ustawić. Warto jednak to przemyśleć i przeanalizować. Istnieją takie regiony na świecie, w których powszechnie znanym językiem jest angielski, w innych hiszpański, a w jeszcze innym rosyjski.
Przy ustalaniu parametru „x-default” należy przeanalizować, skąd pochodzi większość ruchu, dla którego nie zdefiniowaliśmy indywidualnej wersji językowej. Dopiero w tym momencie mamy możliwość ustalenia, jaka wersja językowa będzie najlepsza. To szczególnie istotne, gdy strona jest pozycjonowana na rynki zagraniczne.