Strony niekanoniczne z elementami hreflang

Strony niekanoniczne z elementami hreflang

Zarówno atrybuty hreflang, jak i odnośniki kanoniczne wskazują pewną stronę robotom indeksującym, co może budzić pewne problemy. Jak wiadomo, robot Google jest algorytmem, który po prostu analizuje wysyłane do niego sygnały i przetwarzane dane. Nie jest w stanie samodzielnie sprawdzić i zdecydować, który adres należy indeksować.

Stosowanie na jednej stronie tagów rel=”cannonical” i hreflang nie jest dobrą praktyką. Może wprowadzać w błąd roboty Google i być źródłem problemów z indeksowaniem, a nawet obniżenia rankingu witryny. Brak jednoznacznego wskazania adresu do indeksowania sprawia, że robot Google wybierze go sam, a tego raczej nie chcemy, jeśli zdecydowaliśmy się na wykorzystanie rel=”cannonical”.

W takim przypadku zaleca się jedno z dwóch rozwiązań – usunięcie atrybutu wskazującego na adres kanoniczny lub powiązanie tego URL z samą stroną. Dzięki temu robot indeksujący przeanalizuje kod, w którym będzie jeden odnośnik do zaindeksowania – ten a elementu hreflang.

Dlaczego rezygnacja z adresu kanonicznego jest bardziej polecana niż usunięcie atrybutu hreflang? Drugi z wymienionych elementów wymaga ściśle określonej struktury w obrębie wszystkich stron, aby działać prawidłowo. Adres kanoniczny działa na innej zasadzie i proponowane rozwiązanie jest bardziej przyjazne SEO, ponieważ pozwala „zyskać więcej”.

Zobacz również
Niekompletne wartości hreflang
Niekompletne wartości hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Trzeba zadbać o to, aby wszystkie wartości hreflang były uzupełnione. Jak już wspominaliśmy, jedynie pełna struktura dobrze zorganizowanych atrybutów...

Brakujące wartości „x-default”
Brakujące wartości „x-default”
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybut w postaci „x-default” nie jest obowiązkowy, ale jak to często w przypadku pozycjonowania bywa – to dobra praktyka,...

Sprzeczne elementy hreflang
Sprzeczne elementy hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybut hreflang musi być wypełniony zgodnie z określonymi zasadami. Niekiedy ktoś zrobi to błędnie – z różnych przyczyn. W...

Brakujące linki powrotne
Brakujące linki powrotne
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Poprawna budowa struktury atrybutów hreflang gwarantuje poprawne ich odczytywanie przez wyszukiwarki. Jeśli nie zostaną zachowane konkretne zasady, to roboty...

Nieprawidłowe adresy URL
Nieprawidłowe adresy URL
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybuty hreflang zawierają adres URL, który musi być poprawny. Również w tym przypadku, jak w wielu innych, niekiedy dochodzi...

Nieprawidłowe kody języków
Nieprawidłowe kody języków
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Wszelkie kody języków muszą być zgodne z normami ISO 639-1 (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ISO_639-1_codes), jeśli strona posiada tylko różne wersje językowe.

Strony z elementami hreflang
Strony z elementami hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Weryfikacja poprawności użycia znaczników hreflang jest bardzo istotna. Wszystkie strony, które mają takie tagi zawarte w swoim kodzie, powinny...

Wersje językowe
Wersje językowe
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Obecnie świat jest tak ze sobą połączony, że wiele wersji językowych jest praktycznie obowiązkowym elementem nowoczesnej strony internetowej. W...

Budowa tagu title
Budowa tagu title
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Meta tagi to istotny element witryny – zarówno dla użytkownika, jak i robotów indeksujących. Niezwykle istotnym jest meta tag...