Sprzeczne elementy hreflang

Sprzeczne elementy hreflang

Atrybut hreflang musi być wypełniony zgodnie z określonymi zasadami. Niekiedy ktoś zrobi to błędnie – z różnych przyczyn. W takim przypadku oczywiście struktura nie zadziała i wyszukiwarki nie zrobią z tego takiego pożytku, jak powinny.


Sprzeczne elementy hreflang to przede wszystkim błędne przypisywanie atrybutów języka. Przykładowo jeden adres URL nie może mieć przypisanych różnych wartości określających język – jeden URL obsługuje wyłącznie jeden język.

Może to wydawać się oczywiste, choć takie błędy występują. Często jest to spowodowane błędną interpretacją zasad uzupełniania atrybutów hreflang. Nie są one jednakowe dla elementów oznaczania języka i regionu, ponieważ język może być przypisany wyłącznie jeden, ale już regionów może być więcej.

  • Błędne – wprowadzenie wielu języków do jednego URL: en-US, de-US;
  • Prawidłowe – ustawienie kilku regionów i jednego języka: en-US, en-GB.

Warto to monitorować, aby uniknąć sytuacji, w której jeden niewielki błąd zaburza działanie całej struktury wersji językowych w obrębie witryny.

Zobacz również
Niekompletne wartości hreflang
Niekompletne wartości hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Trzeba zadbać o to, aby wszystkie wartości hreflang były uzupełnione. Jak już wspominaliśmy, jedynie pełna struktura dobrze zorganizowanych atrybutów...

Brakujące wartości „x-default”
Brakujące wartości „x-default”
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybut w postaci „x-default” nie jest obowiązkowy, ale jak to często w przypadku pozycjonowania bywa – to dobra praktyka,...

Strony niekanoniczne z elementami hreflang
Strony niekanoniczne z elementami hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Zarówno atrybuty hreflang, jak i odnośniki kanoniczne wskazują pewną stronę robotom indeksującym, co może budzić pewne problemy. Jak wiadomo,...

Brakujące linki powrotne
Brakujące linki powrotne
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Poprawna budowa struktury atrybutów hreflang gwarantuje poprawne ich odczytywanie przez wyszukiwarki. Jeśli nie zostaną zachowane konkretne zasady, to roboty...

Nieprawidłowe adresy URL
Nieprawidłowe adresy URL
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybuty hreflang zawierają adres URL, który musi być poprawny. Również w tym przypadku, jak w wielu innych, niekiedy dochodzi...

Nieprawidłowe kody języków
Nieprawidłowe kody języków
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Wszelkie kody języków muszą być zgodne z normami ISO 639-1 (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ISO_639-1_codes), jeśli strona posiada tylko różne wersje językowe.

Strony z elementami hreflang
Strony z elementami hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Weryfikacja poprawności użycia znaczników hreflang jest bardzo istotna. Wszystkie strony, które mają takie tagi zawarte w swoim kodzie, powinny...

Wersje językowe
Wersje językowe
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Obecnie świat jest tak ze sobą połączony, że wiele wersji językowych jest praktycznie obowiązkowym elementem nowoczesnej strony internetowej. W...

Budowa tagu title
Budowa tagu title
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Meta tagi to istotny element witryny – zarówno dla użytkownika, jak i robotów indeksujących. Niezwykle istotnym jest meta tag...