Brakujące linki powrotne

Brakujące linki powrotne

Poprawna budowa struktury atrybutów hreflang gwarantuje poprawne ich odczytywanie przez wyszukiwarki. Jeśli nie zostaną zachowane konkretne zasady, to roboty indeksujące będą pomijały wskazania zawarte w atrybutach dotyczących wersji językowych.


Ważnym elementem struktury są linki powrotne, czyli takie, które kierują do innych wersji oraz do samej siebie. To znaczy, że na każdej stronie powinno być dokładnie tyle atrybutów hreflang, ile jest wersji językowych strony. Przeanalizujmy to na przykładzie strony, która dostępna jest w trzech językach – polskim, angielskim i niemieckim:

  • Atrybuty hreflang na stronie polskiej
    • Atrybut hreflang wskazujący na wersję polską;
    • Atrybut hreflang wskazujący na wersję angielską;
    • Atrybut hreflang wskazujący na wersję niemiecką;
  • Atrybuty hreflang na stronie angielskiej
    • Atrybut hreflang wskazujący na wersję angielską;
    • Atrybut hreflang wskazujący na wersję polską;
    • Atrybut hreflang wskazujący na wersję niemiecką;
  • Atrybuty hreflang na stronie niemieckiej
    • Atrybut hreflang wskazujący na wersję niemiecką;
    • Atrybut hreflang wskazujący na wersję angielską;
    • Atrybut hreflang wskazujący na wersję polską;

Dopiero taka struktura, w której poszczególne wersje językowe niejako „wymieniają się” odnośnikami do siebie nawzajem gwarantuje poprawny odczyt atrybutów hreflang przez wyszukiwarki. Jeśli będzie brakowało któregokolwiek adresu, to nie będzie to odpowiednio działało. Często zdarza się sytuacja, w której brakuje odnośnika do „samej siebie”, czyli na wersji polskiej, do wersji polskiej, na angielskiej do angielskiej i na niemieckiej do niemieckiej.

Zobacz również
Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Copywriting to sztuka pisania tekstów, które mają na celu przekonać odbiorcę do podjęcia określonego działania, niezależnie od tego, czy...

Znaczenie Blogowania dla SEO
Znaczenie Blogowania dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Blogowanie stało się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingu online, a jego wpływ na SEO (Search Engine Optimization) jest ogromny....

Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Tworzenie wartościowych treści jest podstawą każdej strategii SEO, ale bez odpowiedniego ich dystrybuowania, nawet najlepsze treści mogą pozostać niezauważone....

User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

W świecie cyfrowego marketingu istnieje wiele strategii na budowanie widoczności marki, a jedną z najszybciej rosnących metod jest wykorzystanie...

Content Strategy w SEO
Content Strategy w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

W dzisiejszym świecie marketingu online, strategia treści (ang. content strategy) to fundament, na którym opiera się skuteczne pozycjonowanie stron...

Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W krajobrazie cyfrowym, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest coraz większa, optymalizacja ścieżek nawigacyjnych (URL) stała się jednym z...

Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) istnieje wiele narzędzi i strategii, które pomagają poprawić widoczność strony w wynikach...

Interaktywność strony a SEO
Interaktywność strony a SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W dzisiejszym dynamicznym środowisku internetowym, sukces strony internetowej nie zależy już tylko od jej treści i słów kluczowych. Interaktywność...

Czytelność i struktura treści w SEO
Czytelność i struktura treści w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) wiele uwagi poświęca się technicznym aspektom, takim jak linki zwrotne, słowa kluczowe...