Nieprawidłowe adresy URL

Nieprawidłowe adresy URL

Atrybuty hreflang zawierają adres URL, który musi być poprawny. Również w tym przypadku, jak w wielu innych, niekiedy dochodzi do sytuacji, w której adresy URL nie są wprowadzone prawidłowo. Weryfikacja tego pozwala sprawdzić, czy odnośniki do poszczególnych wersji językowych są aktualne i dobrze zdefiniowane.

Do sytuacji, w których elementy hreflang mają błędnie podane adresy URL może dochodzić w sytuacji, gdy:

  • Zostaje wprowadzona zmiana w obrębie sposobu budowy adresów URL;
  • Wgrany zostaje certyfikat SSL i migracja między HTTP i HTTPS nie wszędzie jest zaktualizowana;
  • Atrybuty hreflang są wpisane „ręcznie” w kodzie strony i nie działają na nie zmiany oraz aktualizacje wprowadzane w CMS (np. WordPress);
  • Adres do taga hreflang jest po prostu źle wprowadzony.

Należy dopilnować, aby w elementach hreflang wprowadzane były jedynie kwalifikowane adresy URL. Trzeba także korzystać wyłącznie z adresowania bezwzględnego. Niedozwolone jest umieszczanie adresów względnych w obrębie tagu hreflang. Różnica pomiędzy adresem względnym i bezwzględnym jest taka, że pierwszy z nich wskazuje ścieżkę do pliku z katalogu, w którym aktualnie się znajdujemy, a drugi zawiera pełny adres zawartości na serwerze.

  • Bezwzględny adres URL: https://mojadomena.pl/index/wersje_jezykowe/home_en.html
  • Względny adres URL:
    • Z katalogu głównego: /index/wersje_jezykowe/home_en.html
    • Z katalogu index: /wersje_jezykowe/home_en.html
    • Z katalogu wersje_jezykowe: /home_en.html
Zobacz również
Najlepsze praktyki i narzędzia dla NGO: Skuteczne zarządzanie i promocja misji społecznych
Najlepsze praktyki i narzędzia dla NGO: Skuteczne zarządzanie i promocja misji społecznych
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

Organizacje pozarządowe (NGO) odgrywają kluczową rolę w realizacji misji społecznych, ochronie praw człowieka, ochronie środowiska, edukacji oraz wielu innych...

Specyficzne trudności w pozycjonowaniu stron organizacji Non-Profit: Wyzwania i strategie
Specyficzne trudności w pozycjonowaniu stron organizacji Non-Profit: Wyzwania i strategie
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

Organizacje non-profit odgrywają kluczową rolę w społeczeństwie, angażując się w różnorodne działania charytatywne, edukacyjne, społeczne i ekologiczne. Jednakże, pomimo...

Analiza kolorów przycisków CTA i linków: Jak wybór koloru wpływa na konwersje i użyteczność
Analiza kolorów przycisków CTA i linków: Jak wybór koloru wpływa na konwersje i użyteczność
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

W świecie marketingu online, gdzie każde kliknięcie ma znaczenie, wybór odpowiednich kolorów dla przycisków CTA (Call to Action) i...

Przykłady narzędzi opartych na AI, które rewolucjonizują SEO: Nowe horyzonty optymalizacji stron
Przykłady narzędzi opartych na AI, które rewolucjonizują SEO: Nowe horyzonty optymalizacji stron
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

W dzisiejszym świecie cyfrowym, gdzie konkurencja o pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania jest coraz bardziej zacięta, wykorzystanie zaawansowanych narzędzi...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje pozycjonowanie: Nowe frontiery SEO
Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje pozycjonowanie: Nowe frontiery SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

W dzisiejszym cyfrowym krajobrazie, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników internetu jest coraz bardziej zacięta, rola sztucznej inteligencji w transformacji...

5 kroków do zbudowania silnej obecności marki online
5 kroków do zbudowania silnej obecności marki online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie większość interakcji biznesowych odbywa się online, posiadanie silnej obecności marki w internecie jest kluczowym...

Kluczowe taktyki, aby zdobyć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania
Kluczowe taktyki, aby zdobyć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników internetu jest coraz bardziej zaciekła, zdobycie wyższych pozycji w wynikach...

Jak tworzyć wartościowe materiały w internecie, które przyciągają uwagę
Jak tworzyć wartościowe materiały w internecie, które przyciągają uwagę
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W dzisiejszym zatłoczonym świecie internetowym, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest nieustannie intensywna, tworzenie wartościowych materiałów online staje się...

Wykorzystanie Big Data do lepszego targetowania
Wykorzystanie Big Data do lepszego targetowania
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W erze cyfrowej, gdzie ilość danych generowanych przez użytkowników internetu rośnie lawinowo, Big Data staje się niezwykle cennym narzędziem...