Nieprawidłowe adresy URL

Nieprawidłowe adresy URL

Atrybuty hreflang zawierają adres URL, który musi być poprawny. Również w tym przypadku, jak w wielu innych, niekiedy dochodzi do sytuacji, w której adresy URL nie są wprowadzone prawidłowo. Weryfikacja tego pozwala sprawdzić, czy odnośniki do poszczególnych wersji językowych są aktualne i dobrze zdefiniowane.

Do sytuacji, w których elementy hreflang mają błędnie podane adresy URL może dochodzić w sytuacji, gdy:

  • Zostaje wprowadzona zmiana w obrębie sposobu budowy adresów URL;
  • Wgrany zostaje certyfikat SSL i migracja między HTTP i HTTPS nie wszędzie jest zaktualizowana;
  • Atrybuty hreflang są wpisane „ręcznie” w kodzie strony i nie działają na nie zmiany oraz aktualizacje wprowadzane w CMS (np. WordPress);
  • Adres do taga hreflang jest po prostu źle wprowadzony.

Należy dopilnować, aby w elementach hreflang wprowadzane były jedynie kwalifikowane adresy URL. Trzeba także korzystać wyłącznie z adresowania bezwzględnego. Niedozwolone jest umieszczanie adresów względnych w obrębie tagu hreflang. Różnica pomiędzy adresem względnym i bezwzględnym jest taka, że pierwszy z nich wskazuje ścieżkę do pliku z katalogu, w którym aktualnie się znajdujemy, a drugi zawiera pełny adres zawartości na serwerze.

  • Bezwzględny adres URL: https://mojadomena.pl/index/wersje_jezykowe/home_en.html
  • Względny adres URL:
    • Z katalogu głównego: /index/wersje_jezykowe/home_en.html
    • Z katalogu index: /wersje_jezykowe/home_en.html
    • Z katalogu wersje_jezykowe: /home_en.html
Zobacz również
Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Copywriting to sztuka pisania tekstów, które mają na celu przekonać odbiorcę do podjęcia określonego działania, niezależnie od tego, czy...

Znaczenie Blogowania dla SEO
Znaczenie Blogowania dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Blogowanie stało się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingu online, a jego wpływ na SEO (Search Engine Optimization) jest ogromny....

Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Tworzenie wartościowych treści jest podstawą każdej strategii SEO, ale bez odpowiedniego ich dystrybuowania, nawet najlepsze treści mogą pozostać niezauważone....

User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

W świecie cyfrowego marketingu istnieje wiele strategii na budowanie widoczności marki, a jedną z najszybciej rosnących metod jest wykorzystanie...

Content Strategy w SEO
Content Strategy w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

W dzisiejszym świecie marketingu online, strategia treści (ang. content strategy) to fundament, na którym opiera się skuteczne pozycjonowanie stron...

Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W krajobrazie cyfrowym, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest coraz większa, optymalizacja ścieżek nawigacyjnych (URL) stała się jednym z...

Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) istnieje wiele narzędzi i strategii, które pomagają poprawić widoczność strony w wynikach...

Interaktywność strony a SEO
Interaktywność strony a SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W dzisiejszym dynamicznym środowisku internetowym, sukces strony internetowej nie zależy już tylko od jej treści i słów kluczowych. Interaktywność...

Czytelność i struktura treści w SEO
Czytelność i struktura treści w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) wiele uwagi poświęca się technicznym aspektom, takim jak linki zwrotne, słowa kluczowe...