Przekierowania 301 – czym są, kiedy i czy warto używać?

Przekierowania 301 – czym są, kiedy i czy warto używać?

Przekierowanie adresu stosuje się w przypadku, gdy pod danym linkiem kiedyś była jakaś konkretna podstrona, treść czy wartość, która została zaindeksowana, ale obecnie już w danym miejscu nic nie ma.

W takiej sytuacji warto zadbać o odpowiednie przekierowanie użytkownika, ponieważ ma to same zalety – zarówno w kwestii SEO, jak i odbioru witryny przez odwiedzających. Należy wybierać takie odnośniki i lokalizacje docelowe, które w jak najlepszym stopniu będą pasowały do usuniętej treści. Jeśli jednak nie ma takiej możliwości, to warto użytkownika przekierować np. na stronę główną i nie zostawiać „pustych” odnośników w sieci.

Przekierowania 301 to tak zwane przekierowania stałe i są jednym z najważniejszych narzędzi w rękach specjalisty SEO. Właśnie za ich pomocą rozwiązuje się większość problemów z wygasłymi podstronami, duplikatami treści czy też przekazywaniem tak zwanego „link juice” pomiędzy podstronami, które nie są już istotne, a tymi, których pozycję chcemy wzmocnić.

Dlaczego badamy przekierowania 301?

Brak odpowiednio ustawionych przekierowań 301 sprawia, że strona może tracić ogromny potencjał w aspekcie pozycjonowania. Również wykorzystanie innego typu przekierowań lub błędne ustawienie 301 jest niekorzystne. Dokładna analiza obecnych ustawień przekierowań 301 (lub ich braku) może dać wiele cennych informacji odnośnie pozycjonowania danej witryny.

Zobacz również
Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W krajobrazie cyfrowym, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest coraz większa, optymalizacja ścieżek nawigacyjnych (URL) stała się jednym z...

Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) istnieje wiele narzędzi i strategii, które pomagają poprawić widoczność strony w wynikach...

Interaktywność strony a SEO
Interaktywność strony a SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W dzisiejszym dynamicznym środowisku internetowym, sukces strony internetowej nie zależy już tylko od jej treści i słów kluczowych. Interaktywność...

Czytelność i struktura treści w SEO
Czytelność i struktura treści w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) wiele uwagi poświęca się technicznym aspektom, takim jak linki zwrotne, słowa kluczowe...

Optymalizacja nawigacji w SEO
Optymalizacja nawigacji w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

  W dzisiejszym dynamicznym świecie cyfrowym, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) to znacznie więcej niż tylko poprawa widoczności strony...

Znaczenie meta opisów dla SEO
Znaczenie meta opisów dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.08.2024

Czym są meta opisy? Meta opisy, znane również jako meta description, to krótkie fragmenty tekstu, które pojawiają się pod...

Tworzenie unikalnych tytułów dla każdej strony
Tworzenie unikalnych tytułów dla każdej strony
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.08.2024

Znaczenie unikalnych tytułów w SEO Unikalne tytuły dla każdej strony są kluczowym elementem skutecznej strategii SEO. Tytuł strony jest...

Długość tytułu i jego wpływ na CTR
Długość tytułu i jego wpływ na CTR
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.08.2024

Znaczenie długości tytułu w SEO Długość tytułu strony internetowej ma kluczowe znaczenie dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) oraz...

Użycie odpowiednich słów kluczowych w kontekście marketingu internetowego
Użycie odpowiednich słów kluczowych w kontekście marketingu internetowego
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.08.2024

Znaczenie słów kluczowych w SEO Słowa kluczowe to fundament każdej strategii SEO i marketingu internetowego. Właściwe ich użycie decyduje...