Przekierowania 301 – czym są, kiedy i czy warto używać?

Przekierowania 301 – czym są, kiedy i czy warto używać?

Przekierowanie adresu stosuje się w przypadku, gdy pod danym linkiem kiedyś była jakaś konkretna podstrona, treść czy wartość, która została zaindeksowana, ale obecnie już w danym miejscu nic nie ma.

W takiej sytuacji warto zadbać o odpowiednie przekierowanie użytkownika, ponieważ ma to same zalety – zarówno w kwestii SEO, jak i odbioru witryny przez odwiedzających. Należy wybierać takie odnośniki i lokalizacje docelowe, które w jak najlepszym stopniu będą pasowały do usuniętej treści. Jeśli jednak nie ma takiej możliwości, to warto użytkownika przekierować np. na stronę główną i nie zostawiać „pustych” odnośników w sieci.

Przekierowania 301 to tak zwane przekierowania stałe i są jednym z najważniejszych narzędzi w rękach specjalisty SEO. Właśnie za ich pomocą rozwiązuje się większość problemów z wygasłymi podstronami, duplikatami treści czy też przekazywaniem tak zwanego „link juice” pomiędzy podstronami, które nie są już istotne, a tymi, których pozycję chcemy wzmocnić.

Dlaczego badamy przekierowania 301?

Brak odpowiednio ustawionych przekierowań 301 sprawia, że strona może tracić ogromny potencjał w aspekcie pozycjonowania. Również wykorzystanie innego typu przekierowań lub błędne ustawienie 301 jest niekorzystne. Dokładna analiza obecnych ustawień przekierowań 301 (lub ich braku) może dać wiele cennych informacji odnośnie pozycjonowania danej witryny.

Zobacz również
Najlepsze praktyki i narzędzia dla NGO: Skuteczne zarządzanie i promocja misji społecznych
Najlepsze praktyki i narzędzia dla NGO: Skuteczne zarządzanie i promocja misji społecznych
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

Organizacje pozarządowe (NGO) odgrywają kluczową rolę w realizacji misji społecznych, ochronie praw człowieka, ochronie środowiska, edukacji oraz wielu innych...

Specyficzne trudności w pozycjonowaniu stron organizacji Non-Profit: Wyzwania i strategie
Specyficzne trudności w pozycjonowaniu stron organizacji Non-Profit: Wyzwania i strategie
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

Organizacje non-profit odgrywają kluczową rolę w społeczeństwie, angażując się w różnorodne działania charytatywne, edukacyjne, społeczne i ekologiczne. Jednakże, pomimo...

Analiza kolorów przycisków CTA i linków: Jak wybór koloru wpływa na konwersje i użyteczność
Analiza kolorów przycisków CTA i linków: Jak wybór koloru wpływa na konwersje i użyteczność
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

W świecie marketingu online, gdzie każde kliknięcie ma znaczenie, wybór odpowiednich kolorów dla przycisków CTA (Call to Action) i...

Przykłady narzędzi opartych na AI, które rewolucjonizują SEO: Nowe horyzonty optymalizacji stron
Przykłady narzędzi opartych na AI, które rewolucjonizują SEO: Nowe horyzonty optymalizacji stron
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

W dzisiejszym świecie cyfrowym, gdzie konkurencja o pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania jest coraz bardziej zacięta, wykorzystanie zaawansowanych narzędzi...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje pozycjonowanie: Nowe frontiery SEO
Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje pozycjonowanie: Nowe frontiery SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

W dzisiejszym cyfrowym krajobrazie, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników internetu jest coraz bardziej zacięta, rola sztucznej inteligencji w transformacji...

5 kroków do zbudowania silnej obecności marki online
5 kroków do zbudowania silnej obecności marki online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie większość interakcji biznesowych odbywa się online, posiadanie silnej obecności marki w internecie jest kluczowym...

Kluczowe taktyki, aby zdobyć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania
Kluczowe taktyki, aby zdobyć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników internetu jest coraz bardziej zaciekła, zdobycie wyższych pozycji w wynikach...

Jak tworzyć wartościowe materiały w internecie, które przyciągają uwagę
Jak tworzyć wartościowe materiały w internecie, które przyciągają uwagę
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W dzisiejszym zatłoczonym świecie internetowym, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest nieustannie intensywna, tworzenie wartościowych materiałów online staje się...

Wykorzystanie Big Data do lepszego targetowania
Wykorzystanie Big Data do lepszego targetowania
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W erze cyfrowej, gdzie ilość danych generowanych przez użytkowników internetu rośnie lawinowo, Big Data staje się niezwykle cennym narzędziem...