Istotę przekierowań wyjaśniliśmy w podpunkcie wyżej, więc nie będziemy tego powtarzać. Podkreślimy jednak różnicę między przekierowaniem 302 i 301. Teoretycznie działają tak samo, ale mają zupełnie różne zastosowania. Zwracają innego rodzaju wiadomość do serwera, co bezpośrednio przekłada się na analizę takiej podstrony między innymi przez roboty Google.
Przekierowanie 302 ma charakter tymczasowy i właściwie nie ma praktycznie żadnych przesłanek do jego używania. Z punktu widzenia SEO, przekierowanie 302 powoduje same problemy – roboty potrafią zaindeksować stronę przed i po przekierowaniu, nie jest przekazywana żadna wartość w aspekcie rankingu strony, a także niektóre elementy czy treść mogą zostać potraktowane jako duplikaty.
Dlaczego badamy przekierowania 302?
Tak naprawdę analiza przekierowań 302 polega na sprawdzeniu, czy występują – jeśli tak, to jest to najprawdopodobniej jeden z ważniejszych punktów do poprawy.
Występowanie przekierowań 302 jest absolutnie niewskazane i całkowicie niekorzystne. Analiza strony odpowiednimi narzędziami może wskazać tego rodzaju przekierowania i umożliwić naprawę tego problemu. Warto prześledzić odkryte rekordy z przekierowaniami 302, ponieważ część z nich zapewne należy usunąć, a inne zamienić na 301.