Strony niekanoniczne z elementami hreflang

Strony niekanoniczne z elementami hreflang

Zarówno atrybuty hreflang, jak i odnośniki kanoniczne wskazują pewną stronę robotom indeksującym, co może budzić pewne problemy. Jak wiadomo, robot Google jest algorytmem, który po prostu analizuje wysyłane do niego sygnały i przetwarzane dane. Nie jest w stanie samodzielnie sprawdzić i zdecydować, który adres należy indeksować.

Stosowanie na jednej stronie tagów rel=”cannonical” i hreflang nie jest dobrą praktyką. Może wprowadzać w błąd roboty Google i być źródłem problemów z indeksowaniem, a nawet obniżenia rankingu witryny. Brak jednoznacznego wskazania adresu do indeksowania sprawia, że robot Google wybierze go sam, a tego raczej nie chcemy, jeśli zdecydowaliśmy się na wykorzystanie rel=”cannonical”.

W takim przypadku zaleca się jedno z dwóch rozwiązań – usunięcie atrybutu wskazującego na adres kanoniczny lub powiązanie tego URL z samą stroną. Dzięki temu robot indeksujący przeanalizuje kod, w którym będzie jeden odnośnik do zaindeksowania – ten a elementu hreflang.

Dlaczego rezygnacja z adresu kanonicznego jest bardziej polecana niż usunięcie atrybutu hreflang? Drugi z wymienionych elementów wymaga ściśle określonej struktury w obrębie wszystkich stron, aby działać prawidłowo. Adres kanoniczny działa na innej zasadzie i proponowane rozwiązanie jest bardziej przyjazne SEO, ponieważ pozwala „zyskać więcej”.

Zobacz również
Wstawianie linków na forach – jak robić to bezpiecznie i skutecznie dla SEO?
Wstawianie linków na forach – jak robić to bezpiecznie i skutecznie dla SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

Wstawianie linków na forach internetowych to jedna z taktyk SEO, która może przynieść korzyści, pod warunkiem, że jest stosowana...

Udzielanie wartościowych odpowiedzi na forach – klucz do budowania autorytetu w sieci
Udzielanie wartościowych odpowiedzi na forach – klucz do budowania autorytetu w sieci
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

W dzisiejszym, zdominowanym przez internet świecie, budowanie autorytetu w sieci to jeden z najważniejszych elementów strategii marketingowej, zwłaszcza z...

Jak efektywnie uczestniczyć w dyskusjach online, aby poprawić pozycjonowanie strony?
Jak efektywnie uczestniczyć w dyskusjach online, aby poprawić pozycjonowanie strony?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

Dyskusje online, szczególnie na forach branżowych i platformach społecznościowych, stanowią niezwykle efektywne narzędzie wspierające strategię SEO. Uczestnicząc w rozmowach,...

Dlaczego aktywność na forach branżowych to kluczowy element strategii SEO?
Dlaczego aktywność na forach branżowych to kluczowy element strategii SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

W świecie marketingu internetowego fora branżowe to narzędzie, które pozwala firmom i specjalistom zyskać autorytet, zbudować sieć kontaktów oraz...

Forum i dyskusje online jako narzędzie SEO: Budowanie marki, ruchu i pozycji w wyszukiwarkach
Forum i dyskusje online jako narzędzie SEO: Budowanie marki, ruchu i pozycji w wyszukiwarkach
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

W świecie, w którym treści online stanowią kluczowy element budowania marki oraz zwiększania widoczności, fora internetowe i dyskusje online...

Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Copywriting to sztuka pisania tekstów, które mają na celu przekonać odbiorcę do podjęcia określonego działania, niezależnie od tego, czy...

Znaczenie Blogowania dla SEO
Znaczenie Blogowania dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Blogowanie stało się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingu online, a jego wpływ na SEO (Search Engine Optimization) jest ogromny....

Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Tworzenie wartościowych treści jest podstawą każdej strategii SEO, ale bez odpowiedniego ich dystrybuowania, nawet najlepsze treści mogą pozostać niezauważone....

User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

W świecie cyfrowego marketingu istnieje wiele strategii na budowanie widoczności marki, a jedną z najszybciej rosnących metod jest wykorzystanie...