Strony z długimi łańcuchami przekierowań – jak to działa i czy jest przydatne?

Strony z długimi łańcuchami przekierowań – jak to działa i czy jest przydatne?

Długi łańcuch przekierowań to nic innego jak ścieżka kolejnych przekierowań po różnych adresach URL. Pozwala na to samo, co pojedyncze przekierowanie i ma podobne zastosowanie. Jednakże stosowanie długich łańcuchów przekierowań bywa problematyczne.

Problem dotyka zarówno kwestii doświadczeń użytkowników z korzystania ze strony, jak i aspektu ściśle powiązanego z pozycjonowaniem.

W obydwu kwestiach kluczową rolę odgrywa czas ładowania strony – każde przekierowanie to wydłużenie oczekiwania na pojawienie się ostatecznej zawartości. Użytkownicy w takich sytuacjach po prostu nie czekają i jeśli strona ładuje się zbyt długo, to po prostu ją zamykają. Roboty z kolei zwracają szczególną uwagę na czas ładowania strony – to jeden z najważniejszych obcenie czynników SEO – więcej mówiliśmy o tym w artykule o trendach SEO na 2020 rok (https://icomseo.pl/blog/najwazniejsze-trendy-w-seo-w-2020-roku-plt-i-cbr/). Dodatkowo roboty indeksujące zwykle nie przechodzą przez więcej niż 5 przekierowań, a po dwóch potrafią znacząco obniżyć wartość linku w aspekcie SEO.

Dlaczego badamy strony z długimi łańcuchami przekierowań?

To istotne, aby unikać tego rodzaju przekierowań. Nie jest to dobrze widziane z poziomu użytkownika ani przez algorytm pozycjonujący. Czas ładowania strony to ten czynnik, na który należy zwrócić szczególną uwagę.

Analiza stron z długimi łańcuchami przekierowań pozwala je odpowiednio przefiltrować. Można z otrzymanych informacji wybrać strony warte pozostawienia i przynoszące odpowiednie efekty oraz takie, które należy zmodernizować lub całkowicie usunąć z serwisu. Poprawa zarządzania stronami z długimi łańcuchami przekierowań daje bardzo dobre efekty w kwestii pozycjonowania stron oraz zachowania użytkowników w obrębie witryny.

Zobacz również
Najlepsze narzędzia do analizy backlinków – które wybrać do skutecznego pozycjonowania?
Najlepsze narzędzia do analizy backlinków – które wybrać do skutecznego pozycjonowania?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.04.2025

Analiza backlinków to jeden z filarów skutecznego pozycjonowania stron internetowych. Linki prowadzące do witryny wpływają nie tylko na widoczność...

Najczęstsze błędy w stosowaniu tagów canonical – jak unikać problemów z duplikacją treści w SEO?
Najczęstsze błędy w stosowaniu tagów canonical – jak unikać problemów z duplikacją treści w SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.04.2025

Trafne stosowanie tagów canonical to jedna z kluczowych technik optymalizacji witryny pod kątem SEO, szczególnie w kontekście stron z...

Noindex, canonical, 301 – jak skutecznie zarządzać indeksacją stron w SEO
Noindex, canonical, 301 – jak skutecznie zarządzać indeksacją stron w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.03.2025

Właściwe zarządzanie indeksacją stron internetowych ma kluczowe znaczenie dla ich widoczności w wynikach wyszukiwania. Użycie znaczników noindex, canonical oraz...

Jak poprawić LCP, FID i CLS? Kompleksowy poradnik optymalizacji Core Web Vitals na 2025 rok
Jak poprawić LCP, FID i CLS? Kompleksowy poradnik optymalizacji Core Web Vitals na 2025 rok
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.03.2025

Optymalizacja wskaźników Core Web Vitals, takich jak LCP, FID i CLS, ma kluczowe znaczenie dla poprawy doświadczenia użytkowników oraz...

Jak poprawnie stosować linkowanie wewnętrzne na stronie?
Jak poprawnie stosować linkowanie wewnętrzne na stronie?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.02.2025

Linkowanie wewnętrzne to kluczowy element optymalizacji SEO, który pozwala na lepsze indeksowanie witryny przez wyszukiwarki oraz poprawia nawigację dla...

Najlepsze strategie linkowania wewnętrznego w dużych serwisach
Najlepsze strategie linkowania wewnętrznego w dużych serwisach
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.02.2025

Linkowanie wewnętrzne jest jednym z kluczowych elementów optymalizacji SEO w dużych serwisach internetowych. Odpowiednio zaprojektowana struktura linków nie tylko...

Dlaczego responsywność jest kluczowa dla SEO w 2025 roku?
Dlaczego responsywność jest kluczowa dla SEO w 2025 roku?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.01.2025

W 2025 roku responsywność stron internetowych odgrywa kluczową rolę w sukcesie strategii SEO. Wraz z dynamicznym rozwojem technologii mobilnych,...

Jak wykorzystać dane strukturalne do poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania?
Jak wykorzystać dane strukturalne do poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.01.2025

W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji online, firmy i osoby prowadzące strony internetowe muszą stosować nowoczesne techniki, aby wyróżnić...

Lifecycle Marketing: Kompleksowy Przewodnik po Marketingu Cyklu Życia Klienta
Lifecycle Marketing: Kompleksowy Przewodnik po Marketingu Cyklu Życia Klienta
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.12.2024

W erze cyfrowej, w której konkurencja jest bardziej zacięta niż kiedykolwiek wcześniej, firmy muszą robić więcej niż tylko przyciągać...