Strony z duplikatem kodu rel =”canonical”

Strony z duplikatem kodu rel =”canonical”

Duplikaty stron to jeden z największych problemów wielu serwisów internetowych. W zależności od tego, jak witryna jest zbudowana, może generować nawet setki tysięcy stron o zduplikowanej treści. Oczywiście najlepiej po prostu nie dopuścić do takiej sytuacji, ale niekiedy wymagane jest zastosowanie kodu rel = „cannonical”, czyli wskazania adresu strony podstawowej.

Kiedy stosujemy rel = „cannonical”

Patrząc pod kątem SEO, powinniśmy wystrzegać się wszelkich duplikatów stron i treści. Google promuje wyłącznie mocne i unikalne treści, a wykorzystywanie duplikatów może jedynie negatywnie wpłynąć na jakość witryny.

Sposobem na rozwiązanie problemu duplikacji stron – na przykład w przypadku sklepów internetowych – jest zastosowanie dodatkowego fragmentu kodu rel = „cannonical”, który robotom Google wskazuje pierwowzór – pierwszą stronę, na której są warte do zaindeksowania treści.

 

Kod rel = „cannonical” – gdzie się znajduje i jak go ustalić?

Dodanie kodu rel = „cannonical” polega po prostu na dopisaniu go w nagłówku HTML danej podstrony.

Przykładowo – sklep internetowy ma w swojej ofercie koszule męskie – w kratkę, kolorowe, jednolite, eleganckie i casualowe. W takim przypadku główną kategorią są „Koszule męskie”, a reszta stron różni się jedynie zawartością w postaci różnych produktów. To może być uznane za duplikację treści, jeśli na stronie znajdują się opisy lub inne teksty. W takiej sytuacji odpowiednim kodem rel = „cannonical” dla wszystkich podstron z określonym typem koszuli byłby:

<link rel=”cannonical” href=”https://sklepinternetowy.pl/odziez/meska/koszule/”>

 

Strony z duplikatem kodu rel = „cannonical”

Duplikacja w aspekcie SEO jest zła – jak się okazuje, również w przypadku kodów z adresami kanonicznymi. W takiej sytuacji roboty Google często to zupełnie ignorują i nie biorą pod uwagę żadnego z wpisanych adresów. To prowadzi jedynie do pogorszenia sytuacji w aspekcie pozycjonowania, ponieważ z jakiegoś powodu adresy kanoniczne zostały jednak ustalone.

Rozważanie budzi jednak kwestia, skąd mogą pojawić się duplikaty rel = „cannonical”. Dotyczy to przede wszystkim stron zbudowanych na zewnętrznych CMS – na przykład WordPress. Niektóre wtyczki automatycznie generują adresy kanoniczne i dodają je do kodu witryny. Nie analizują, czy wcześniej ktoś już je określał, czy nie.

Jedynym sposobem na weryfikację tego problemu jest sprawdzenie, czy w kodzie witryny nie występują zwielokrotnione znaczniki rel = „cannonical”. Jeśli tak, to trzeba je po prostu usunąć – ręcznie lub poprzez odnalezienie odpowiedzialnej za to wtyczki. Jeśli za sprawą duplikacji stoi wtyczka, to warto lepiej przyjrzeć się tematowi, ponieważ nawet ręczne usunięcie zduplikowanych adresów kanonicznych może nie rozwiązać problemu. Mogą pojawić się ponownie – na przykład podczas aktualizacji wtyczki lub z biegiem jej działania.

Zobacz również
Content-Tworzenie wartościowej zawartości dla przyciągania i angażowania użytkowników online
Content-Tworzenie wartościowej zawartości dla przyciągania i angażowania użytkowników online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W erze cyfrowej, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest coraz większa, wartościowa zawartość staje się kluczowym elementem skutecznej strategii...

E-mail marketing vs. media społecznościowe- Jak skutecznie łączyć te dwa narzędzia promocji online
E-mail marketing vs. media społecznościowe- Jak skutecznie łączyć te dwa narzędzia promocji online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W dzisiejszym świecie marketingu online, e-mail marketing i media społecznościowe stanowią kluczowe narzędzia promocji, które pozwalają firmom dotrzeć do...

Lokalne pozycjonowanie- Strategie dostosowane do specyfiki małych firm na dużych rynkach
Lokalne pozycjonowanie- Strategie dostosowane do specyfiki małych firm na dużych rynkach
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W dzisiejszym zglobalizowanym świecie, gdzie konkurencja jest zacięta, a cyfrowa przestrzeń staje się coraz bardziej zatłoczona, małe firmy często...

Najnowsze trendy w optymalizacji stron internetowych: Aktualne metody na skuteczne poprawianie wydajności online
Najnowsze trendy w optymalizacji stron internetowych: Aktualne metody na skuteczne poprawianie wydajności online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W dzisiejszym dynamicznym świecie internetowym, ciągłe doskonalenie i optymalizacja stron internetowych są niezbędne dla zachowania konkurencyjności i skuteczności w...

Odkryj sztukę konwersji- Skuteczne metody przemiany odwiedzających w lojalnych klientów
Odkryj sztukę konwersji- Skuteczne metody przemiany odwiedzających w lojalnych klientów
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W świecie marketingu online, pozyskanie nowych klientów to tylko część sukcesu. Rzeczywistą sztuką jest przekształcenie tych odwiedzających w lojalnych...

Analiza konkurencji online- Jak wykorzystać wiedzę o konkurentach dla rozwoju biznesu online
Analiza konkurencji online- Jak wykorzystać wiedzę o konkurentach dla rozwoju biznesu online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W biznesie online, znajomość konkurencji jest kluczowym elementem strategii sukcesu. Analiza konkurencji online pozwala firmom zrozumieć otaczający ich rynek,...

Włącz marketing internetowy- Praktyczne porady dla tworzenia efektywnych kampanii online
Włącz marketing internetowy- Praktyczne porady dla tworzenia efektywnych kampanii online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W obecnym świecie, w którym internet odgrywa ogromną rolę w życiu codziennym ludzi, marketing internetowy stał się nieodłącznym elementem...

Mistrzostwo SEO: Strategie optymalizacji treści na stronie dla realizacji celów biznesowych
Mistrzostwo SEO: Strategie optymalizacji treści na stronie dla realizacji celów biznesowych
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W dzisiejszym cyfrowym świecie, skuteczne wykorzystanie SEO (Search Engine Optimization) jest niezbędne dla każdego biznesu dążącego do sukcesu online....

Zdobądź wyższe pozycje w wyszukiwarkach- Sekrety skutecznego pozycjonowania stron internetowych
Zdobądź wyższe pozycje w wyszukiwarkach- Sekrety skutecznego pozycjonowania stron internetowych
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W dzisiejszym świecie, kiedy większość działań biznesowych przenosi się do przestrzeni online, pozycjonowanie stron internetowych staje się kluczowym elementem...