Używanie ramek na stronie

Używanie ramek na stronie

Ramka, czyli <iframe> to element kodu, który pozwala wyświetlić na danej stronie fragment zupełnie innego dokumentu HTML. Są często używane w przypadku dodawania Map Google w sekcji kontaktowej na stronie – w oddzielnej zakładce czy też stopce.

Ramki na stronie a SEO

Kwestia tego, czy ramki są pozytywnym, negatywnym czy może neutralnym elementem budowy strony w kontekście pozycjonowania jest dość dyskusyjna.

Z pewnością można stwierdzić, że używanie ramek nie jest bardzo negatywnym elementem w oczach robotów Google. W takim przypadku na topowych pozycjach nie występowałyby na przykład witryny z rozbudowanymi o Mapę Google sekcjami kontaktowymi.

Negatywnie na SEO strony może wpływać niepoprawne używanie ramek. Bezwzględnie złą praktyką jest sytuacja, gdzie tag <body> jest jednym wielkim <iframe>, który wyświetla zawartość innej witryny. Istnieje również ryzyko, że <iframe> potraktowany jako oddzielny dokument HTML może zdezorientować roboty indeksujące, bo nie będzie zawierał tekstu ani linków, czyli najważniejszych treści dla robotów. W takim przypadku treść lub multimedia zamieszczone w <iframe> mogą zostać niepoprawnie zaindeksowane.

Reasumując – ramki HTML nie są czymś, czego bezwzględnie należy unikać. Trzeba jednak podchodzić do nich rozważnie, aby nie były źródłem problemów w postaci spadku rankingu SEO lub braku zaindeksowania wartościowych treści. Rozsądnie wykorzystywane znaczniki <iframe> powinny być raczej neutralne dla robotów indeksujących.

Zobacz również
Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Copywriting to sztuka pisania tekstów, które mają na celu przekonać odbiorcę do podjęcia określonego działania, niezależnie od tego, czy...

Znaczenie Blogowania dla SEO
Znaczenie Blogowania dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Blogowanie stało się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingu online, a jego wpływ na SEO (Search Engine Optimization) jest ogromny....

Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Tworzenie wartościowych treści jest podstawą każdej strategii SEO, ale bez odpowiedniego ich dystrybuowania, nawet najlepsze treści mogą pozostać niezauważone....

User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

W świecie cyfrowego marketingu istnieje wiele strategii na budowanie widoczności marki, a jedną z najszybciej rosnących metod jest wykorzystanie...

Content Strategy w SEO
Content Strategy w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

W dzisiejszym świecie marketingu online, strategia treści (ang. content strategy) to fundament, na którym opiera się skuteczne pozycjonowanie stron...

Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W krajobrazie cyfrowym, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest coraz większa, optymalizacja ścieżek nawigacyjnych (URL) stała się jednym z...

Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) istnieje wiele narzędzi i strategii, które pomagają poprawić widoczność strony w wynikach...

Interaktywność strony a SEO
Interaktywność strony a SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W dzisiejszym dynamicznym środowisku internetowym, sukces strony internetowej nie zależy już tylko od jej treści i słów kluczowych. Interaktywność...

Czytelność i struktura treści w SEO
Czytelność i struktura treści w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) wiele uwagi poświęca się technicznym aspektom, takim jak linki zwrotne, słowa kluczowe...