Strony z błędami i ostrzeżeniami W3C HTML

Strony z błędami i ostrzeżeniami W3C HTML

W3C, czyli Word Wide Web Consortium to organizacja zajmująca się ustanawianiem standardów w dziedzinie pisania i przesyłu stron WWW. Udostępnia darmowe narzędzia do walidacji, czyli sprawdzenia zgodności z ustanowionymi standardami, plików HTML oraz CSS.

Strony z błędami i ostrzeżeniami W3C HTML

Zgodność ze standardami W3C nie jest obowiązkowa. Niekiedy zdarza się, że niektóre elementy strony nie są napisane tak, jak przewiduje to dokumentacja, ale działają całkowicie prawidłowo. Z tego powodu Google nie traktuje błędów i ostrzeżeń W3C HTML jako bezpośredniego czynnika rankingowego.

Warto jednak to weryfikować, ponieważ w znacznej większości przypadków błędy lub ostrzeżenia W3C HTML nie występują bez powodu. Często wskazują na elementy strony, które nie działają poprawnie, wymagają optymalizacji lub są po prostu zbędne. Poprawa jakości kodu i działania witryny z pewnością przyczyni się do zwiększenia rankingu strony w oczach robotów Google.

W aspekcie SEO należy w tym przypadku zwrócić uwagę na jakość i szybkość działania strony oraz usunięcie wszelkich zbędnych elementów kodu HTML. Niekiedy błędy wskazane przez walidację W3C HTML mogą odpowiadać za niepoprawne indeksowanie treści witryny w Google.

 

Zobacz również
Niekompletne wartości hreflang
Niekompletne wartości hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Trzeba zadbać o to, aby wszystkie wartości hreflang były uzupełnione. Jak już wspominaliśmy, jedynie pełna struktura dobrze zorganizowanych atrybutów...

Brakujące wartości „x-default”
Brakujące wartości „x-default”
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybut w postaci „x-default” nie jest obowiązkowy, ale jak to często w przypadku pozycjonowania bywa – to dobra praktyka,...

Strony niekanoniczne z elementami hreflang
Strony niekanoniczne z elementami hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Zarówno atrybuty hreflang, jak i odnośniki kanoniczne wskazują pewną stronę robotom indeksującym, co może budzić pewne problemy. Jak wiadomo,...

Sprzeczne elementy hreflang
Sprzeczne elementy hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybut hreflang musi być wypełniony zgodnie z określonymi zasadami. Niekiedy ktoś zrobi to błędnie – z różnych przyczyn. W...

Brakujące linki powrotne
Brakujące linki powrotne
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Poprawna budowa struktury atrybutów hreflang gwarantuje poprawne ich odczytywanie przez wyszukiwarki. Jeśli nie zostaną zachowane konkretne zasady, to roboty...

Nieprawidłowe adresy URL
Nieprawidłowe adresy URL
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybuty hreflang zawierają adres URL, który musi być poprawny. Również w tym przypadku, jak w wielu innych, niekiedy dochodzi...

Nieprawidłowe kody języków
Nieprawidłowe kody języków
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Wszelkie kody języków muszą być zgodne z normami ISO 639-1 (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ISO_639-1_codes), jeśli strona posiada tylko różne wersje językowe.

Strony z elementami hreflang
Strony z elementami hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Weryfikacja poprawności użycia znaczników hreflang jest bardzo istotna. Wszystkie strony, które mają takie tagi zawarte w swoim kodzie, powinny...

Wersje językowe
Wersje językowe
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Obecnie świat jest tak ze sobą połączony, że wiele wersji językowych jest praktycznie obowiązkowym elementem nowoczesnej strony internetowej. W...