Zewnętrzne linki DoFollow

Zewnętrzne linki DoFollow

Linki wychodzące ze strony internetowej mogą mieć dwa atrybuty – DoFollow lub NoFollow. Pierwszy z nich jest domyślny i nie musi być dodatkowo oznaczany, drugi z kolei jest wyróżniony fragmentem kodu rel = „nofollow”, choć nie zawsze – niekiedy używa się dyrektyw nofollow w meta tagach.
Różnica pomiędzy nimi polega na tym, jak je postrzegają roboty indeksujące. Atrybut NoFollow wskazuje na to, że robot nie powinien brać pod uwagę tego linku w aspekcie SEO. Adres oznaczony w ten sposób nie przekazuje mocy pozycjonującej. Z kolei atrybut DoFollow wskazuje botom, że pod tym linkiem kryje się coś wartościowego i należy tę treść sprawdzić i zaindeksować.

Zewnętrzne linki DoFollow

Linkowanie do zewnętrznych serwisów z użyciem dyrektywy DoFollow nie jest niczym złym, jeśli używamy tego w odpowiedni sposób. Algorytmy robotów indeksujących są w tym aspekcie dość wrażliwe i starają się wychwycić wszelkie strony, które sprzedają linki lub uczestniczą w programach wymiany linków. Takie działania są przez Google karane, ponieważ wpływają na ranking witryny w nieodpowiedni sposób, niezgodny z wytycznymi.

Należy wystrzegać się używania linków DoFollow w nadmiernej ilości. Dotyczy to w szczególności linkowania do stron słabej jakości lub miejsc z mało istotną treścią. Duża liczba „śmieciowych” odnośników z atrybutem DoFollow z pewnością zainteresuje roboty Google i z dużym prawdopodobieństwem będzie skutkowała znacznym obniżeniem rankingu strony.

 

Jak się ustrzec przed karą

Uniknięcie kary od Google jest stosunkowo proste, choć żmudne. Konieczne jest przeanalizowanie wszystkich linków wychodzących z witryny i dodanie atrybutu NoFollow do adresów niskiej jakości i takich, których po prostu nie chcemy wspierać mocą SEO.

Linki typu DoFollow powinny być wartościowe i musimy być pewni, że chcemy tam przekazać tak zwany Link Juice, czyli po prostu wartość w aspekcie pozycjonowania. Ten rodzaj odnośników może być stosowany zarówno do serwisów zewnętrznych, jak i w formie wewnętrznych linków.

Zobacz również
Najlepsze praktyki i narzędzia dla NGO: Skuteczne zarządzanie i promocja misji społecznych
Najlepsze praktyki i narzędzia dla NGO: Skuteczne zarządzanie i promocja misji społecznych
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

Organizacje pozarządowe (NGO) odgrywają kluczową rolę w realizacji misji społecznych, ochronie praw człowieka, ochronie środowiska, edukacji oraz wielu innych...

Specyficzne trudności w pozycjonowaniu stron organizacji Non-Profit: Wyzwania i strategie
Specyficzne trudności w pozycjonowaniu stron organizacji Non-Profit: Wyzwania i strategie
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

Organizacje non-profit odgrywają kluczową rolę w społeczeństwie, angażując się w różnorodne działania charytatywne, edukacyjne, społeczne i ekologiczne. Jednakże, pomimo...

Analiza kolorów przycisków CTA i linków: Jak wybór koloru wpływa na konwersje i użyteczność
Analiza kolorów przycisków CTA i linków: Jak wybór koloru wpływa na konwersje i użyteczność
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

W świecie marketingu online, gdzie każde kliknięcie ma znaczenie, wybór odpowiednich kolorów dla przycisków CTA (Call to Action) i...

Przykłady narzędzi opartych na AI, które rewolucjonizują SEO: Nowe horyzonty optymalizacji stron
Przykłady narzędzi opartych na AI, które rewolucjonizują SEO: Nowe horyzonty optymalizacji stron
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

W dzisiejszym świecie cyfrowym, gdzie konkurencja o pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania jest coraz bardziej zacięta, wykorzystanie zaawansowanych narzędzi...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje pozycjonowanie: Nowe frontiery SEO
Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje pozycjonowanie: Nowe frontiery SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.06.2024

W dzisiejszym cyfrowym krajobrazie, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników internetu jest coraz bardziej zacięta, rola sztucznej inteligencji w transformacji...

5 kroków do zbudowania silnej obecności marki online
5 kroków do zbudowania silnej obecności marki online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie większość interakcji biznesowych odbywa się online, posiadanie silnej obecności marki w internecie jest kluczowym...

Kluczowe taktyki, aby zdobyć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania
Kluczowe taktyki, aby zdobyć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników internetu jest coraz bardziej zaciekła, zdobycie wyższych pozycji w wynikach...

Jak tworzyć wartościowe materiały w internecie, które przyciągają uwagę
Jak tworzyć wartościowe materiały w internecie, które przyciągają uwagę
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W dzisiejszym zatłoczonym świecie internetowym, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest nieustannie intensywna, tworzenie wartościowych materiałów online staje się...

Wykorzystanie Big Data do lepszego targetowania
Wykorzystanie Big Data do lepszego targetowania
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 06.05.2024

W erze cyfrowej, gdzie ilość danych generowanych przez użytkowników internetu rośnie lawinowo, Big Data staje się niezwykle cennym narzędziem...