Zerwane obrazy

Zerwane obrazy

Zerwane obrazy to określenie, którego używamy w odniesieniu do plików graficznych na stronie internetowej, do których został utracony dostęp. W takiej sytuacji treść nie jest poprawnie ładowana, występują braki i puste miejsca, a także może dojść do złego formatowania tekstu lub wyświetlania komunikatów o niepoprawnej ścieżce do pliku.

Skąd się biorą zerwane obrazy

Przyczyn powstawania zerwanych obrazów może być co najmniej kilka. Wszystko dotyczy problemów ze ścieżką do pliku. Nawet niewielka zmiana – jeden dodatkowy znak w ścieżce powoduje zerwanie obrazu. System nie dopasuje ścieżki do „poprawnej” wersji – jeśli zmienimy jej treść, to wszystkie używane połączenia przestaną działać.

Wśród najczęściej spotykanych powodów zrywania obrazów można wymienić:

  • nieprofesjonalnie wykonaną migrację z HTTP na HTTPS;
  • ręczną podmianę plików na serwerze bez zachowania identycznej nazwy;
  • migrację strony na CMS – na przykład WordPress;
  • edycję ścieżek plików poprzez działanie dodatkowych wtyczek;
  • skasowanie obrazów z serwera lub zmiana nazwy pliku.

Wszystkie z powyższych sprowadzają się do tego, że wcześniej wprowadzona ścieżka do pliku nie będzie działała. Z tego powodu należy szczególnie ostrożnie podchodzić do edytowania jakichkolwiek parametrów obrazów umieszczonych na stronie.

 

Zerwane obrazy a SEO

Google nie wskazuje zerwanych obrazów jako elementu, który bezpośrednio wpływa na ranking strony w sposób negatywny, ale to nie znaczy, że należy takie kwestie zaniedbywać.

Zerwane obrazy przede wszystkim zaburzają spójność strony. To pierwszy problem, z którym należy się zmierzyć, bo o ile puste pola po zwykłych zdjęciach będą tylko źle wyglądały, tak brak ważnej infografiki sprawi, że przekazywana treść będzie niepełna dla użytkownika.
Wybrakowany content i nieestetyczny wygląd zniechęca użytkowników do pozostania na stronie. Szybko opuszczają ją i przechodzą na witryny konkurencji, a to już jest czynnik, na który algorytm Google zwraca uwagę. Występowanie zerwanych obrazów jest częstym przypadkiem spadku konwersji.

Dodatkową kwestią jest marnowanie budżetu przeznaczonego na analizę i indeksowanie strony. Po zerwanym obrazie zostaje ślad – kod, który powinien dany plik wyświetlić. Człowiek go po prostu nie zobaczy, ale robot indeksujący treści będzie próbował go przeaanalizować. W danym momencie kod zawierający błędną ścieżkę to niepotrzebny element, który jedynie utrudnia pracę Google Botom i negatywnie wpływa na Crawl Budget Rank, czyli jeden z najważniejszych czynników SEO (https://icomseo.pl/blog/najwazniejsze-trendy-w-seo-w-2020-roku-plt-i-cbr/). Taka sytuacja może prowadzić do błędnej indeksacji treści i być powodem spowolnienia czytania pozostałych, istotnych elementów na stronie.

Zobacz również
Mapowanie linków: Kluczowy element audytu strony dla silniejszego SEO
Mapowanie linków: Kluczowy element audytu strony dla silniejszego SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 31.01.2024

Mapowanie linków, znane również jako linkowanie wewnętrzne, to niezwykle ważny element strategii SEO (Search Engine Optimization). Jest to proces...

Audyt wizerunku strony: Jak dbając o detale, kreować pozytywne wrażenie
Audyt wizerunku strony: Jak dbając o detale, kreować pozytywne wrażenie
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 31.01.2024

W dzisiejszym cyfrowym środowisku konkurencja online jest ogromna, a pierwsze wrażenie odwiedzającego może zadecydować o długości jego interakcji z...

Czy twoja strona jest przyjazna dla wyszukiwarek? Kluczowe aspekty audytu SEO
Czy twoja strona jest przyjazna dla wyszukiwarek? Kluczowe aspekty audytu SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 31.01.2024

W erze internetu, by istnieć i osiągnąć sukces online, konieczne jest zrozumienie roli, jaką odgrywają wyszukiwarki. Audyt SEO, czyli...

Wyznaczanie celów działania: Jak audyt strony prowadzi do skutecznych strategii
Wyznaczanie celów działania: Jak audyt strony prowadzi do skutecznych strategii
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 31.01.2024

Audyt strony internetowej to nie tylko analiza bieżącego stanu, ale także kluczowy krok w wyznaczaniu celów działania i opracowywaniu...

Audyt strony: Jak unikać powszechnych błędów
Audyt strony: Jak unikać powszechnych błędów
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 31.01.2024

Audyt strony internetowej to kluczowy krok w utrzymaniu zdrowego i efektywnego online obecności. Niestety, wiele firm i właścicieli stron...

Dlaczego Regularne Audyty Są Kluczowe dla Długoterminowego Sukcesu Strony?
Dlaczego Regularne Audyty Są Kluczowe dla Długoterminowego Sukcesu Strony?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.01.2024

W świecie dynamicznych zmian w algorytmach wyszukiwarek, technologiach internetowych i preferencjach użytkowników, utrzymanie długoterminowego sukcesu strony internetowej wymaga stałej...

Analiza Konkurencji w Audycie SEO: Kluczowe Wnioski dla Twojej Strony
Analiza Konkurencji w Audycie SEO: Kluczowe Wnioski dla Twojej Strony
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.01.2024

  W świecie cyfrowym, konkurencja o uwagę użytkowników online jest zacięta. Dlatego analiza konkurencji staje się nieodzownym elementem audytu...

Bezpieczeństwo Witryny: Dlaczego Audyt Zabezpieczeń Jest Kluczowy?
Bezpieczeństwo Witryny: Dlaczego Audyt Zabezpieczeń Jest Kluczowy?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.01.2024

Bezpieczeństwo Witryny: Dlaczego Audyt Zabezpieczeń Jest Kluczowy? W dzisiejszym dynamicznym środowisku internetowym, bezpieczeństwo witryny to kwestia kluczowa. Audyt zabezpieczeń,...

Narzędzia do Audytu Stron Internetowych: Wybierz To, Co Najlepsze dla Twojej Witryny
Narzędzia do Audytu Stron Internetowych: Wybierz To, Co Najlepsze dla Twojej Witryny
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.01.2024

  Audyt strony internetowej to kluczowy krok w dbaniu o jej wydajność, zgodność z zasadami SEO i ogólną jakość....