Wersje językowe

Wersje językowe

Obecnie świat jest tak ze sobą połączony, że wiele wersji językowych jest praktycznie obowiązkowym elementem nowoczesnej strony internetowej. W szczególności dotyczy to witryn firmowych przedsiębiorstw, które świadczą usługi dla klientów posługujących się wieloma językami. Jedna, dwie, trzy lub więcej wersji językowych zapewniają większe możliwości w aspekcie SEO. Jednak do wykorzystania potencjału w zakresie pozycjonowania konieczne jest odpowiednie skonfigurowanie zależności pomiędzy poszczególnymi wersjami językowymi.

Przy wielu wersjach językowych dobrą praktyką jest oznaczenie poszczególnych wersji regionalnych elementami hreflang. To swojego rodzaju drogowskaz dla wyszukiwarek, gdzie mogą szukać innych wersji w obrębie Twojej witryny. Wszelkie takie „ułatwienia pracy” robotom indeksującym jest dobrze widziane przez algorytm.

Oznaczenie poszczególnych wersji parametrami hreflang sprawia, że wyszukiwarka wie, do jakiej wersji językowej powinna przekierować użytkownika – na podstawie pobranych od niego danych o używanym języku lub lokalizacji, regionie. Oczywiście bez tego Google również znajdzie poszczególne wersje językowe, ale w celu uniknięcia pomyłek i zaoszczędzenia pracy robotów, warto dokładnie wskazać adres.

Według wytycznych Google (https://support.google.com/webmasters/answer/189077) wskazywanie alternatywnych wersji stron zalecane jest w przypadku:

  • Tłumaczenia fragmentów strony, szablonu – główna treść witryny pozostaje w każdym przypadku bez zmian, ale edytowane są stopki, nagłówki i inne stałe elementy witryny. Dotyczy to najczęściej blogów lub witryn, gdzie treść wprowadzają użytkownicy.
  • Strony różnią się niewielkimi aspektami w kontekście regionalnym – w obrębie jednego języka mogą występować drobne rozbieżności – na przykładzie języka angielskiego będą to na przykład wersje: brytyjska, irlandzka i amerykańska.
  • Strona występuje w całości w innym języku – standardowy przykład witryny wielojęzycznej, na przykład z wersjami: polską, angielską, niemiecką.
Zobacz również
Optymalizacja profilu LinkedIn dla lepszej widoczności w wynikach Google
Optymalizacja profilu LinkedIn dla lepszej widoczności w wynikach Google
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.05.2025

Profil na LinkedIn to nie tylko cyfrowa wizytówka, lecz także jedno z kluczowych narzędzi personal brandingu w sieci. Coraz...

Jak pisać posty na LinkedIn, które mają szansę pojawić się wysoko w wynikach Google?
Jak pisać posty na LinkedIn, które mają szansę pojawić się wysoko w wynikach Google?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.05.2025

LinkedIn to nie tylko platforma do budowania relacji biznesowych, lecz także potężne narzędzie SEO. Właściwie napisany post może nie...

Najlepsze narzędzia do analizy backlinków – które wybrać do skutecznego pozycjonowania?
Najlepsze narzędzia do analizy backlinków – które wybrać do skutecznego pozycjonowania?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.04.2025

Analiza backlinków to jeden z filarów skutecznego pozycjonowania stron internetowych. Linki prowadzące do witryny wpływają nie tylko na widoczność...

Najczęstsze błędy w stosowaniu tagów canonical – jak unikać problemów z duplikacją treści w SEO?
Najczęstsze błędy w stosowaniu tagów canonical – jak unikać problemów z duplikacją treści w SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.04.2025

Trafne stosowanie tagów canonical to jedna z kluczowych technik optymalizacji witryny pod kątem SEO, szczególnie w kontekście stron z...

Noindex, canonical, 301 – jak skutecznie zarządzać indeksacją stron w SEO
Noindex, canonical, 301 – jak skutecznie zarządzać indeksacją stron w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.03.2025

Właściwe zarządzanie indeksacją stron internetowych ma kluczowe znaczenie dla ich widoczności w wynikach wyszukiwania. Użycie znaczników noindex, canonical oraz...

Jak poprawić LCP, FID i CLS? Kompleksowy poradnik optymalizacji Core Web Vitals na 2025 rok
Jak poprawić LCP, FID i CLS? Kompleksowy poradnik optymalizacji Core Web Vitals na 2025 rok
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.03.2025

Optymalizacja wskaźników Core Web Vitals, takich jak LCP, FID i CLS, ma kluczowe znaczenie dla poprawy doświadczenia użytkowników oraz...

Jak poprawnie stosować linkowanie wewnętrzne na stronie?
Jak poprawnie stosować linkowanie wewnętrzne na stronie?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.02.2025

Linkowanie wewnętrzne to kluczowy element optymalizacji SEO, który pozwala na lepsze indeksowanie witryny przez wyszukiwarki oraz poprawia nawigację dla...

Najlepsze strategie linkowania wewnętrznego w dużych serwisach
Najlepsze strategie linkowania wewnętrznego w dużych serwisach
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.02.2025

Linkowanie wewnętrzne jest jednym z kluczowych elementów optymalizacji SEO w dużych serwisach internetowych. Odpowiednio zaprojektowana struktura linków nie tylko...

Dlaczego responsywność jest kluczowa dla SEO w 2025 roku?
Dlaczego responsywność jest kluczowa dla SEO w 2025 roku?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.01.2025

W 2025 roku responsywność stron internetowych odgrywa kluczową rolę w sukcesie strategii SEO. Wraz z dynamicznym rozwojem technologii mobilnych,...