Wersje językowe

Wersje językowe

Obecnie świat jest tak ze sobą połączony, że wiele wersji językowych jest praktycznie obowiązkowym elementem nowoczesnej strony internetowej. W szczególności dotyczy to witryn firmowych przedsiębiorstw, które świadczą usługi dla klientów posługujących się wieloma językami. Jedna, dwie, trzy lub więcej wersji językowych zapewniają większe możliwości w aspekcie SEO. Jednak do wykorzystania potencjału w zakresie pozycjonowania konieczne jest odpowiednie skonfigurowanie zależności pomiędzy poszczególnymi wersjami językowymi.

Przy wielu wersjach językowych dobrą praktyką jest oznaczenie poszczególnych wersji regionalnych elementami hreflang. To swojego rodzaju drogowskaz dla wyszukiwarek, gdzie mogą szukać innych wersji w obrębie Twojej witryny. Wszelkie takie „ułatwienia pracy” robotom indeksującym jest dobrze widziane przez algorytm.

Oznaczenie poszczególnych wersji parametrami hreflang sprawia, że wyszukiwarka wie, do jakiej wersji językowej powinna przekierować użytkownika – na podstawie pobranych od niego danych o używanym języku lub lokalizacji, regionie. Oczywiście bez tego Google również znajdzie poszczególne wersje językowe, ale w celu uniknięcia pomyłek i zaoszczędzenia pracy robotów, warto dokładnie wskazać adres.

Według wytycznych Google (https://support.google.com/webmasters/answer/189077) wskazywanie alternatywnych wersji stron zalecane jest w przypadku:

  • Tłumaczenia fragmentów strony, szablonu – główna treść witryny pozostaje w każdym przypadku bez zmian, ale edytowane są stopki, nagłówki i inne stałe elementy witryny. Dotyczy to najczęściej blogów lub witryn, gdzie treść wprowadzają użytkownicy.
  • Strony różnią się niewielkimi aspektami w kontekście regionalnym – w obrębie jednego języka mogą występować drobne rozbieżności – na przykładzie języka angielskiego będą to na przykład wersje: brytyjska, irlandzka i amerykańska.
  • Strona występuje w całości w innym języku – standardowy przykład witryny wielojęzycznej, na przykład z wersjami: polską, angielską, niemiecką.
Zobacz również
Content-Tworzenie wartościowej zawartości dla przyciągania i angażowania użytkowników online
Content-Tworzenie wartościowej zawartości dla przyciągania i angażowania użytkowników online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W erze cyfrowej, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest coraz większa, wartościowa zawartość staje się kluczowym elementem skutecznej strategii...

E-mail marketing vs. media społecznościowe- Jak skutecznie łączyć te dwa narzędzia promocji online
E-mail marketing vs. media społecznościowe- Jak skutecznie łączyć te dwa narzędzia promocji online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W dzisiejszym świecie marketingu online, e-mail marketing i media społecznościowe stanowią kluczowe narzędzia promocji, które pozwalają firmom dotrzeć do...

Lokalne pozycjonowanie- Strategie dostosowane do specyfiki małych firm na dużych rynkach
Lokalne pozycjonowanie- Strategie dostosowane do specyfiki małych firm na dużych rynkach
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W dzisiejszym zglobalizowanym świecie, gdzie konkurencja jest zacięta, a cyfrowa przestrzeń staje się coraz bardziej zatłoczona, małe firmy często...

Najnowsze trendy w optymalizacji stron internetowych: Aktualne metody na skuteczne poprawianie wydajności online
Najnowsze trendy w optymalizacji stron internetowych: Aktualne metody na skuteczne poprawianie wydajności online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W dzisiejszym dynamicznym świecie internetowym, ciągłe doskonalenie i optymalizacja stron internetowych są niezbędne dla zachowania konkurencyjności i skuteczności w...

Odkryj sztukę konwersji- Skuteczne metody przemiany odwiedzających w lojalnych klientów
Odkryj sztukę konwersji- Skuteczne metody przemiany odwiedzających w lojalnych klientów
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W świecie marketingu online, pozyskanie nowych klientów to tylko część sukcesu. Rzeczywistą sztuką jest przekształcenie tych odwiedzających w lojalnych...

Analiza konkurencji online- Jak wykorzystać wiedzę o konkurentach dla rozwoju biznesu online
Analiza konkurencji online- Jak wykorzystać wiedzę o konkurentach dla rozwoju biznesu online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W biznesie online, znajomość konkurencji jest kluczowym elementem strategii sukcesu. Analiza konkurencji online pozwala firmom zrozumieć otaczający ich rynek,...

Włącz marketing internetowy- Praktyczne porady dla tworzenia efektywnych kampanii online
Włącz marketing internetowy- Praktyczne porady dla tworzenia efektywnych kampanii online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W obecnym świecie, w którym internet odgrywa ogromną rolę w życiu codziennym ludzi, marketing internetowy stał się nieodłącznym elementem...

Mistrzostwo SEO: Strategie optymalizacji treści na stronie dla realizacji celów biznesowych
Mistrzostwo SEO: Strategie optymalizacji treści na stronie dla realizacji celów biznesowych
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W dzisiejszym cyfrowym świecie, skuteczne wykorzystanie SEO (Search Engine Optimization) jest niezbędne dla każdego biznesu dążącego do sukcesu online....

Zdobądź wyższe pozycje w wyszukiwarkach- Sekrety skutecznego pozycjonowania stron internetowych
Zdobądź wyższe pozycje w wyszukiwarkach- Sekrety skutecznego pozycjonowania stron internetowych
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W dzisiejszym świecie, kiedy większość działań biznesowych przenosi się do przestrzeni online, pozycjonowanie stron internetowych staje się kluczowym elementem...