Wersje językowe

Wersje językowe

Obecnie świat jest tak ze sobą połączony, że wiele wersji językowych jest praktycznie obowiązkowym elementem nowoczesnej strony internetowej. W szczególności dotyczy to witryn firmowych przedsiębiorstw, które świadczą usługi dla klientów posługujących się wieloma językami. Jedna, dwie, trzy lub więcej wersji językowych zapewniają większe możliwości w aspekcie SEO. Jednak do wykorzystania potencjału w zakresie pozycjonowania konieczne jest odpowiednie skonfigurowanie zależności pomiędzy poszczególnymi wersjami językowymi.

Przy wielu wersjach językowych dobrą praktyką jest oznaczenie poszczególnych wersji regionalnych elementami hreflang. To swojego rodzaju drogowskaz dla wyszukiwarek, gdzie mogą szukać innych wersji w obrębie Twojej witryny. Wszelkie takie „ułatwienia pracy” robotom indeksującym jest dobrze widziane przez algorytm.

Oznaczenie poszczególnych wersji parametrami hreflang sprawia, że wyszukiwarka wie, do jakiej wersji językowej powinna przekierować użytkownika – na podstawie pobranych od niego danych o używanym języku lub lokalizacji, regionie. Oczywiście bez tego Google również znajdzie poszczególne wersje językowe, ale w celu uniknięcia pomyłek i zaoszczędzenia pracy robotów, warto dokładnie wskazać adres.

Według wytycznych Google (https://support.google.com/webmasters/answer/189077) wskazywanie alternatywnych wersji stron zalecane jest w przypadku:

  • Tłumaczenia fragmentów strony, szablonu – główna treść witryny pozostaje w każdym przypadku bez zmian, ale edytowane są stopki, nagłówki i inne stałe elementy witryny. Dotyczy to najczęściej blogów lub witryn, gdzie treść wprowadzają użytkownicy.
  • Strony różnią się niewielkimi aspektami w kontekście regionalnym – w obrębie jednego języka mogą występować drobne rozbieżności – na przykładzie języka angielskiego będą to na przykład wersje: brytyjska, irlandzka i amerykańska.
  • Strona występuje w całości w innym języku – standardowy przykład witryny wielojęzycznej, na przykład z wersjami: polską, angielską, niemiecką.
Zobacz również
Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Copywriting to sztuka pisania tekstów, które mają na celu przekonać odbiorcę do podjęcia określonego działania, niezależnie od tego, czy...

Znaczenie Blogowania dla SEO
Znaczenie Blogowania dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Blogowanie stało się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingu online, a jego wpływ na SEO (Search Engine Optimization) jest ogromny....

Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Tworzenie wartościowych treści jest podstawą każdej strategii SEO, ale bez odpowiedniego ich dystrybuowania, nawet najlepsze treści mogą pozostać niezauważone....

User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

W świecie cyfrowego marketingu istnieje wiele strategii na budowanie widoczności marki, a jedną z najszybciej rosnących metod jest wykorzystanie...

Content Strategy w SEO
Content Strategy w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

W dzisiejszym świecie marketingu online, strategia treści (ang. content strategy) to fundament, na którym opiera się skuteczne pozycjonowanie stron...

Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W krajobrazie cyfrowym, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest coraz większa, optymalizacja ścieżek nawigacyjnych (URL) stała się jednym z...

Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) istnieje wiele narzędzi i strategii, które pomagają poprawić widoczność strony w wynikach...

Interaktywność strony a SEO
Interaktywność strony a SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W dzisiejszym dynamicznym środowisku internetowym, sukces strony internetowej nie zależy już tylko od jej treści i słów kluczowych. Interaktywność...

Czytelność i struktura treści w SEO
Czytelność i struktura treści w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) wiele uwagi poświęca się technicznym aspektom, takim jak linki zwrotne, słowa kluczowe...