Budowa tagu title

Budowa tagu title

Meta tagi to istotny element witryny – zarówno dla użytkownika, jak i robotów indeksujących. Niezwykle istotnym jest meta tag odpowiadający za tytuł strony – <title> – wiele wskazuje na to, że jest najsilniejszym czynnikiem onsite w aspekcie pozycjonowania. To on tytułuje daną podstronę, wskazuje, co na niej jest. Widzimy go w pasku przeglądarki, kodzie strony i w wynikach wyszukiwania.

Roboty Google między innymi właśnie z meta title określają zawartość strony i przyporządkowują ją do konkretnych kategorii, słów kluczowych i zapytań. Warto skupić się nad tym elementem, aby jak najlepiej wykorzystać jego potencjał SEO. Trzeba zwrócić uwagę na budowę, zawartość i długość.

 

Prawidłowa budowa tagu title

Wypełniając tag <title> należy zadbać o to, aby znalazły się w nim najważniejsze słowa kluczowe, które najlepiej opisują zawartość strony. Nie należy jednak przesadzać z ilością fraz kluczowych zawartych w meta title – naprawdę należy wybrać wyłącznie te najważniejsze.

Przykładowo:

  • Bukiety, kwiaty – kwiaciarnia w Lublinie – Kwiaty Dla Ciebie
  • Serwis samochodowy, autoserwis, mechanik – Lublin – AutoSerwis
  • Odzież sportowa, buty do biegania – sklep internetowy Sportowy.pl
  • Markowa odzież – Nike – Adidas – Puma – sprawdź ofertę teraz!
  • Pozycjonowanie stron Lublin – agencja SEO/SEM – IcomSEO.pl

Takiego rodzaju tytuły są przyjazne dla robotów indeksujących, ponieważ zawierają najważniejsze słowa kluczowe i czytelnie wskazują na treść witryny. Co równie istotne – są także przyjazne użytkownikom wyszukiwarki. Osoba wyszukująca konkretne hasło chętniej kliknie link, który daną frazę kluczową zawiera. Tego rodzaju tytuły są również opisowe, czyli w prosty i czytelny sposób przedstawiają to, czego użytkownik może się spodziewać.

Zobacz również
Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Copywriting to sztuka pisania tekstów, które mają na celu przekonać odbiorcę do podjęcia określonego działania, niezależnie od tego, czy...

Znaczenie Blogowania dla SEO
Znaczenie Blogowania dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Blogowanie stało się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingu online, a jego wpływ na SEO (Search Engine Optimization) jest ogromny....

Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Tworzenie wartościowych treści jest podstawą każdej strategii SEO, ale bez odpowiedniego ich dystrybuowania, nawet najlepsze treści mogą pozostać niezauważone....

User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

W świecie cyfrowego marketingu istnieje wiele strategii na budowanie widoczności marki, a jedną z najszybciej rosnących metod jest wykorzystanie...

Content Strategy w SEO
Content Strategy w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

W dzisiejszym świecie marketingu online, strategia treści (ang. content strategy) to fundament, na którym opiera się skuteczne pozycjonowanie stron...

Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W krajobrazie cyfrowym, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest coraz większa, optymalizacja ścieżek nawigacyjnych (URL) stała się jednym z...

Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) istnieje wiele narzędzi i strategii, które pomagają poprawić widoczność strony w wynikach...

Interaktywność strony a SEO
Interaktywność strony a SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W dzisiejszym dynamicznym środowisku internetowym, sukces strony internetowej nie zależy już tylko od jej treści i słów kluczowych. Interaktywność...

Czytelność i struktura treści w SEO
Czytelność i struktura treści w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) wiele uwagi poświęca się technicznym aspektom, takim jak linki zwrotne, słowa kluczowe...