Budowa tagu title

Budowa tagu title

Meta tagi to istotny element witryny – zarówno dla użytkownika, jak i robotów indeksujących. Niezwykle istotnym jest meta tag odpowiadający za tytuł strony – <title> – wiele wskazuje na to, że jest najsilniejszym czynnikiem onsite w aspekcie pozycjonowania. To on tytułuje daną podstronę, wskazuje, co na niej jest. Widzimy go w pasku przeglądarki, kodzie strony i w wynikach wyszukiwania.

Roboty Google między innymi właśnie z meta title określają zawartość strony i przyporządkowują ją do konkretnych kategorii, słów kluczowych i zapytań. Warto skupić się nad tym elementem, aby jak najlepiej wykorzystać jego potencjał SEO. Trzeba zwrócić uwagę na budowę, zawartość i długość.

 

Prawidłowa budowa tagu title

Wypełniając tag <title> należy zadbać o to, aby znalazły się w nim najważniejsze słowa kluczowe, które najlepiej opisują zawartość strony. Nie należy jednak przesadzać z ilością fraz kluczowych zawartych w meta title – naprawdę należy wybrać wyłącznie te najważniejsze.

Przykładowo:

  • Bukiety, kwiaty – kwiaciarnia w Lublinie – Kwiaty Dla Ciebie
  • Serwis samochodowy, autoserwis, mechanik – Lublin – AutoSerwis
  • Odzież sportowa, buty do biegania – sklep internetowy Sportowy.pl
  • Markowa odzież – Nike – Adidas – Puma – sprawdź ofertę teraz!
  • Pozycjonowanie stron Lublin – agencja SEO/SEM – IcomSEO.pl

Takiego rodzaju tytuły są przyjazne dla robotów indeksujących, ponieważ zawierają najważniejsze słowa kluczowe i czytelnie wskazują na treść witryny. Co równie istotne – są także przyjazne użytkownikom wyszukiwarki. Osoba wyszukująca konkretne hasło chętniej kliknie link, który daną frazę kluczową zawiera. Tego rodzaju tytuły są również opisowe, czyli w prosty i czytelny sposób przedstawiają to, czego użytkownik może się spodziewać.

Zobacz również
Niekompletne wartości hreflang
Niekompletne wartości hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Trzeba zadbać o to, aby wszystkie wartości hreflang były uzupełnione. Jak już wspominaliśmy, jedynie pełna struktura dobrze zorganizowanych atrybutów...

Brakujące wartości „x-default”
Brakujące wartości „x-default”
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybut w postaci „x-default” nie jest obowiązkowy, ale jak to często w przypadku pozycjonowania bywa – to dobra praktyka,...

Strony niekanoniczne z elementami hreflang
Strony niekanoniczne z elementami hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Zarówno atrybuty hreflang, jak i odnośniki kanoniczne wskazują pewną stronę robotom indeksującym, co może budzić pewne problemy. Jak wiadomo,...

Sprzeczne elementy hreflang
Sprzeczne elementy hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybut hreflang musi być wypełniony zgodnie z określonymi zasadami. Niekiedy ktoś zrobi to błędnie – z różnych przyczyn. W...

Brakujące linki powrotne
Brakujące linki powrotne
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Poprawna budowa struktury atrybutów hreflang gwarantuje poprawne ich odczytywanie przez wyszukiwarki. Jeśli nie zostaną zachowane konkretne zasady, to roboty...

Nieprawidłowe adresy URL
Nieprawidłowe adresy URL
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybuty hreflang zawierają adres URL, który musi być poprawny. Również w tym przypadku, jak w wielu innych, niekiedy dochodzi...

Nieprawidłowe kody języków
Nieprawidłowe kody języków
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Wszelkie kody języków muszą być zgodne z normami ISO 639-1 (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ISO_639-1_codes), jeśli strona posiada tylko różne wersje językowe.

Strony z elementami hreflang
Strony z elementami hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Weryfikacja poprawności użycia znaczników hreflang jest bardzo istotna. Wszystkie strony, które mają takie tagi zawarte w swoim kodzie, powinny...

Wersje językowe
Wersje językowe
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Obecnie świat jest tak ze sobą połączony, że wiele wersji językowych jest praktycznie obowiązkowym elementem nowoczesnej strony internetowej. W...