Zbyt długie tagi meta description

Zbyt długie tagi meta description

Opis meta ma za zadanie zachęcić użytkownika do kliknięcia odnośnika w celu przejścia na witrynę. Najlepiej to uzyskać przekazując jakąś wiadomość, treść lub informację.

Problemem zbyt długich tagów meta description jest to, że mogą być przycinane przez Google. W takiej sytuacji istnieje ryzyko tego, że wiadomość wyświetlona użytkownikowi w wyszukiwarce będzie niepełna. Nie jest to dobre rozwiązanie pod kątem User Experience. Wielokropek na końcu opisu meta nie jest czymś, co powinien widzieć użytkownik, ponieważ może wzbudzać niepewność, niedomówienia i tak dalej. Urwane zdania nie wyglądają dobrze i nie niosą za sobą takiej treści, jaką autor miał na myśli, tworząc opis.

Nie należy przekraczać 158 znaków – to rekomendowana długość przez Google. Wtedy meta description nie zostanie przycięte i wyświetli się w całości na ekranach komputerów. Warto pamiętać, że w przypadku, gdy dana strona ma określoną datę – najczęściej dotyczy to blogów i daty dodania artykułu – lepiej opis skrócić, ponieważ część obszaru przeznaczonego na meta desription jest poświęcona właśnie na wyświetlenie daty. Meta description ma do 920 pixeli na wyszukiwarkach komputerowych oraz do 680px na mobilnych.

Ważnym elementem obecnie jest również optymalizacja meta description pod wyszukiwarki w urządzeniach mobilnych. Tutaj ograniczenie wynosi do 120 znaków, więc w tym obszarze trzeba przedstawić wszystkie najważniejsze informacje. Zauważ, że w przedstawionych wcześniej przykładach właśnie tak jest – na samym początku mówimy, czego dotyczy oferta/strona i przedstawiamy zalety.

Zobacz również
Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Copywriting to sztuka pisania tekstów, które mają na celu przekonać odbiorcę do podjęcia określonego działania, niezależnie od tego, czy...

Znaczenie Blogowania dla SEO
Znaczenie Blogowania dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Blogowanie stało się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingu online, a jego wpływ na SEO (Search Engine Optimization) jest ogromny....

Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Tworzenie wartościowych treści jest podstawą każdej strategii SEO, ale bez odpowiedniego ich dystrybuowania, nawet najlepsze treści mogą pozostać niezauważone....

User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

W świecie cyfrowego marketingu istnieje wiele strategii na budowanie widoczności marki, a jedną z najszybciej rosnących metod jest wykorzystanie...

Content Strategy w SEO
Content Strategy w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

W dzisiejszym świecie marketingu online, strategia treści (ang. content strategy) to fundament, na którym opiera się skuteczne pozycjonowanie stron...

Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W krajobrazie cyfrowym, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest coraz większa, optymalizacja ścieżek nawigacyjnych (URL) stała się jednym z...

Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) istnieje wiele narzędzi i strategii, które pomagają poprawić widoczność strony w wynikach...

Interaktywność strony a SEO
Interaktywność strony a SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W dzisiejszym dynamicznym środowisku internetowym, sukces strony internetowej nie zależy już tylko od jej treści i słów kluczowych. Interaktywność...

Czytelność i struktura treści w SEO
Czytelność i struktura treści w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) wiele uwagi poświęca się technicznym aspektom, takim jak linki zwrotne, słowa kluczowe...