Zbyt długie tagi meta description

Zbyt długie tagi meta description

Opis meta ma za zadanie zachęcić użytkownika do kliknięcia odnośnika w celu przejścia na witrynę. Najlepiej to uzyskać przekazując jakąś wiadomość, treść lub informację.

Problemem zbyt długich tagów meta description jest to, że mogą być przycinane przez Google. W takiej sytuacji istnieje ryzyko tego, że wiadomość wyświetlona użytkownikowi w wyszukiwarce będzie niepełna. Nie jest to dobre rozwiązanie pod kątem User Experience. Wielokropek na końcu opisu meta nie jest czymś, co powinien widzieć użytkownik, ponieważ może wzbudzać niepewność, niedomówienia i tak dalej. Urwane zdania nie wyglądają dobrze i nie niosą za sobą takiej treści, jaką autor miał na myśli, tworząc opis.

Nie należy przekraczać 158 znaków – to rekomendowana długość przez Google. Wtedy meta description nie zostanie przycięte i wyświetli się w całości na ekranach komputerów. Warto pamiętać, że w przypadku, gdy dana strona ma określoną datę – najczęściej dotyczy to blogów i daty dodania artykułu – lepiej opis skrócić, ponieważ część obszaru przeznaczonego na meta desription jest poświęcona właśnie na wyświetlenie daty. Meta description ma do 920 pixeli na wyszukiwarkach komputerowych oraz do 680px na mobilnych.

Ważnym elementem obecnie jest również optymalizacja meta description pod wyszukiwarki w urządzeniach mobilnych. Tutaj ograniczenie wynosi do 120 znaków, więc w tym obszarze trzeba przedstawić wszystkie najważniejsze informacje. Zauważ, że w przedstawionych wcześniej przykładach właśnie tak jest – na samym początku mówimy, czego dotyczy oferta/strona i przedstawiamy zalety.

Zobacz również
Niekompletne wartości hreflang
Niekompletne wartości hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Trzeba zadbać o to, aby wszystkie wartości hreflang były uzupełnione. Jak już wspominaliśmy, jedynie pełna struktura dobrze zorganizowanych atrybutów...

Brakujące wartości „x-default”
Brakujące wartości „x-default”
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybut w postaci „x-default” nie jest obowiązkowy, ale jak to często w przypadku pozycjonowania bywa – to dobra praktyka,...

Strony niekanoniczne z elementami hreflang
Strony niekanoniczne z elementami hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Zarówno atrybuty hreflang, jak i odnośniki kanoniczne wskazują pewną stronę robotom indeksującym, co może budzić pewne problemy. Jak wiadomo,...

Sprzeczne elementy hreflang
Sprzeczne elementy hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybut hreflang musi być wypełniony zgodnie z określonymi zasadami. Niekiedy ktoś zrobi to błędnie – z różnych przyczyn. W...

Brakujące linki powrotne
Brakujące linki powrotne
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Poprawna budowa struktury atrybutów hreflang gwarantuje poprawne ich odczytywanie przez wyszukiwarki. Jeśli nie zostaną zachowane konkretne zasady, to roboty...

Nieprawidłowe adresy URL
Nieprawidłowe adresy URL
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybuty hreflang zawierają adres URL, który musi być poprawny. Również w tym przypadku, jak w wielu innych, niekiedy dochodzi...

Nieprawidłowe kody języków
Nieprawidłowe kody języków
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Wszelkie kody języków muszą być zgodne z normami ISO 639-1 (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ISO_639-1_codes), jeśli strona posiada tylko różne wersje językowe.

Strony z elementami hreflang
Strony z elementami hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Weryfikacja poprawności użycia znaczników hreflang jest bardzo istotna. Wszystkie strony, które mają takie tagi zawarte w swoim kodzie, powinny...

Wersje językowe
Wersje językowe
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Obecnie świat jest tak ze sobą połączony, że wiele wersji językowych jest praktycznie obowiązkowym elementem nowoczesnej strony internetowej. W...