Zbyt długie tagi meta description

Zbyt długie tagi meta description

Opis meta ma za zadanie zachęcić użytkownika do kliknięcia odnośnika w celu przejścia na witrynę. Najlepiej to uzyskać przekazując jakąś wiadomość, treść lub informację.

Problemem zbyt długich tagów meta description jest to, że mogą być przycinane przez Google. W takiej sytuacji istnieje ryzyko tego, że wiadomość wyświetlona użytkownikowi w wyszukiwarce będzie niepełna. Nie jest to dobre rozwiązanie pod kątem User Experience. Wielokropek na końcu opisu meta nie jest czymś, co powinien widzieć użytkownik, ponieważ może wzbudzać niepewność, niedomówienia i tak dalej. Urwane zdania nie wyglądają dobrze i nie niosą za sobą takiej treści, jaką autor miał na myśli, tworząc opis.

Nie należy przekraczać 158 znaków – to rekomendowana długość przez Google. Wtedy meta description nie zostanie przycięte i wyświetli się w całości na ekranach komputerów. Warto pamiętać, że w przypadku, gdy dana strona ma określoną datę – najczęściej dotyczy to blogów i daty dodania artykułu – lepiej opis skrócić, ponieważ część obszaru przeznaczonego na meta desription jest poświęcona właśnie na wyświetlenie daty. Meta description ma do 920 pixeli na wyszukiwarkach komputerowych oraz do 680px na mobilnych.

Ważnym elementem obecnie jest również optymalizacja meta description pod wyszukiwarki w urządzeniach mobilnych. Tutaj ograniczenie wynosi do 120 znaków, więc w tym obszarze trzeba przedstawić wszystkie najważniejsze informacje. Zauważ, że w przedstawionych wcześniej przykładach właśnie tak jest – na samym początku mówimy, czego dotyczy oferta/strona i przedstawiamy zalety.

Zobacz również
Content-Tworzenie wartościowej zawartości dla przyciągania i angażowania użytkowników online
Content-Tworzenie wartościowej zawartości dla przyciągania i angażowania użytkowników online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W erze cyfrowej, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest coraz większa, wartościowa zawartość staje się kluczowym elementem skutecznej strategii...

E-mail marketing vs. media społecznościowe- Jak skutecznie łączyć te dwa narzędzia promocji online
E-mail marketing vs. media społecznościowe- Jak skutecznie łączyć te dwa narzędzia promocji online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W dzisiejszym świecie marketingu online, e-mail marketing i media społecznościowe stanowią kluczowe narzędzia promocji, które pozwalają firmom dotrzeć do...

Lokalne pozycjonowanie- Strategie dostosowane do specyfiki małych firm na dużych rynkach
Lokalne pozycjonowanie- Strategie dostosowane do specyfiki małych firm na dużych rynkach
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W dzisiejszym zglobalizowanym świecie, gdzie konkurencja jest zacięta, a cyfrowa przestrzeń staje się coraz bardziej zatłoczona, małe firmy często...

Najnowsze trendy w optymalizacji stron internetowych: Aktualne metody na skuteczne poprawianie wydajności online
Najnowsze trendy w optymalizacji stron internetowych: Aktualne metody na skuteczne poprawianie wydajności online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W dzisiejszym dynamicznym świecie internetowym, ciągłe doskonalenie i optymalizacja stron internetowych są niezbędne dla zachowania konkurencyjności i skuteczności w...

Odkryj sztukę konwersji- Skuteczne metody przemiany odwiedzających w lojalnych klientów
Odkryj sztukę konwersji- Skuteczne metody przemiany odwiedzających w lojalnych klientów
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W świecie marketingu online, pozyskanie nowych klientów to tylko część sukcesu. Rzeczywistą sztuką jest przekształcenie tych odwiedzających w lojalnych...

Analiza konkurencji online- Jak wykorzystać wiedzę o konkurentach dla rozwoju biznesu online
Analiza konkurencji online- Jak wykorzystać wiedzę o konkurentach dla rozwoju biznesu online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W biznesie online, znajomość konkurencji jest kluczowym elementem strategii sukcesu. Analiza konkurencji online pozwala firmom zrozumieć otaczający ich rynek,...

Włącz marketing internetowy- Praktyczne porady dla tworzenia efektywnych kampanii online
Włącz marketing internetowy- Praktyczne porady dla tworzenia efektywnych kampanii online
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W obecnym świecie, w którym internet odgrywa ogromną rolę w życiu codziennym ludzi, marketing internetowy stał się nieodłącznym elementem...

Mistrzostwo SEO: Strategie optymalizacji treści na stronie dla realizacji celów biznesowych
Mistrzostwo SEO: Strategie optymalizacji treści na stronie dla realizacji celów biznesowych
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W dzisiejszym cyfrowym świecie, skuteczne wykorzystanie SEO (Search Engine Optimization) jest niezbędne dla każdego biznesu dążącego do sukcesu online....

Zdobądź wyższe pozycje w wyszukiwarkach- Sekrety skutecznego pozycjonowania stron internetowych
Zdobądź wyższe pozycje w wyszukiwarkach- Sekrety skutecznego pozycjonowania stron internetowych
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 05.04.2024

W dzisiejszym świecie, kiedy większość działań biznesowych przenosi się do przestrzeni online, pozycjonowanie stron internetowych staje się kluczowym elementem...