Za długi adres URL

Za długi adres URL

Adres URL jest istotnym czynnikiem w aspekcie SEO i nie powinno wzbudzać to najmniejszych wątpliwości. Nawet jeśli nie potraktujemy go jako bezpośredniego czynnika rankingującego, to wpływ dobrze skonstruowanych adresów URL na pozycję witryny jest bardzo czytelny.

Warto zwrócić uwagę:

  • Słowa kluczowe w adresie URL są jednym z elementów, które wskazują robotom Google zawartość strony i jej treść. Użytkownicy chętniej wybierają te odnośniki, które w swoim adresie zawierają wprowadzone przez nich do wyszukiwarki hasło;
  • Według https://backlinko.com/search-engine-ranking najlepsze pozycje (0-5) uzyskują adresy, których URL mieści się między 50 a 60 znaków;
  • Przyjazne adresy URL dobrze wpływają na UX, czyli User Exprience. To jeden z czynników, który ma bezpośrednie przełożenie na to, jak użytkownicy zachowują się na stronie, czy na nią wracają i z jakim zaangażowaniem przeglądają treści. W sklepach internetowych UX ma ogromne przełożenie na konwersję.

Adres URL to często pierwszy element naszej witryny, z którym ma styczność użytkownik. Widząc go w wyszukiwarce lub innym miejscu w internecie powinien mieć same dobre skojarzenia, bo pierwsze wrażenie również w SEO jest bardzo ważne. Dbałość o poprawne konfigurowanie adresów URL z pewnością się odwdzięczy wzrostem pozycji, konwersji i zaangażowania użytkowników.

Zobacz również
Niekompletne wartości hreflang
Niekompletne wartości hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Trzeba zadbać o to, aby wszystkie wartości hreflang były uzupełnione. Jak już wspominaliśmy, jedynie pełna struktura dobrze zorganizowanych atrybutów...

Brakujące wartości „x-default”
Brakujące wartości „x-default”
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybut w postaci „x-default” nie jest obowiązkowy, ale jak to często w przypadku pozycjonowania bywa – to dobra praktyka,...

Strony niekanoniczne z elementami hreflang
Strony niekanoniczne z elementami hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Zarówno atrybuty hreflang, jak i odnośniki kanoniczne wskazują pewną stronę robotom indeksującym, co może budzić pewne problemy. Jak wiadomo,...

Sprzeczne elementy hreflang
Sprzeczne elementy hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybut hreflang musi być wypełniony zgodnie z określonymi zasadami. Niekiedy ktoś zrobi to błędnie – z różnych przyczyn. W...

Brakujące linki powrotne
Brakujące linki powrotne
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Poprawna budowa struktury atrybutów hreflang gwarantuje poprawne ich odczytywanie przez wyszukiwarki. Jeśli nie zostaną zachowane konkretne zasady, to roboty...

Nieprawidłowe adresy URL
Nieprawidłowe adresy URL
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybuty hreflang zawierają adres URL, który musi być poprawny. Również w tym przypadku, jak w wielu innych, niekiedy dochodzi...

Nieprawidłowe kody języków
Nieprawidłowe kody języków
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Wszelkie kody języków muszą być zgodne z normami ISO 639-1 (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ISO_639-1_codes), jeśli strona posiada tylko różne wersje językowe.

Strony z elementami hreflang
Strony z elementami hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Weryfikacja poprawności użycia znaczników hreflang jest bardzo istotna. Wszystkie strony, które mają takie tagi zawarte w swoim kodzie, powinny...

Wersje językowe
Wersje językowe
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Obecnie świat jest tak ze sobą połączony, że wiele wersji językowych jest praktycznie obowiązkowym elementem nowoczesnej strony internetowej. W...