Za długi adres URL

Za długi adres URL

Adres URL jest istotnym czynnikiem w aspekcie SEO i nie powinno wzbudzać to najmniejszych wątpliwości. Nawet jeśli nie potraktujemy go jako bezpośredniego czynnika rankingującego, to wpływ dobrze skonstruowanych adresów URL na pozycję witryny jest bardzo czytelny.

Warto zwrócić uwagę:

  • Słowa kluczowe w adresie URL są jednym z elementów, które wskazują robotom Google zawartość strony i jej treść. Użytkownicy chętniej wybierają te odnośniki, które w swoim adresie zawierają wprowadzone przez nich do wyszukiwarki hasło;
  • Według https://backlinko.com/search-engine-ranking najlepsze pozycje (0-5) uzyskują adresy, których URL mieści się między 50 a 60 znaków;
  • Przyjazne adresy URL dobrze wpływają na UX, czyli User Exprience. To jeden z czynników, który ma bezpośrednie przełożenie na to, jak użytkownicy zachowują się na stronie, czy na nią wracają i z jakim zaangażowaniem przeglądają treści. W sklepach internetowych UX ma ogromne przełożenie na konwersję.

Adres URL to często pierwszy element naszej witryny, z którym ma styczność użytkownik. Widząc go w wyszukiwarce lub innym miejscu w internecie powinien mieć same dobre skojarzenia, bo pierwsze wrażenie również w SEO jest bardzo ważne. Dbałość o poprawne konfigurowanie adresów URL z pewnością się odwdzięczy wzrostem pozycji, konwersji i zaangażowania użytkowników.

Zobacz również
Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Copywriting to sztuka pisania tekstów, które mają na celu przekonać odbiorcę do podjęcia określonego działania, niezależnie od tego, czy...

Znaczenie Blogowania dla SEO
Znaczenie Blogowania dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Blogowanie stało się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingu online, a jego wpływ na SEO (Search Engine Optimization) jest ogromny....

Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Tworzenie wartościowych treści jest podstawą każdej strategii SEO, ale bez odpowiedniego ich dystrybuowania, nawet najlepsze treści mogą pozostać niezauważone....

User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

W świecie cyfrowego marketingu istnieje wiele strategii na budowanie widoczności marki, a jedną z najszybciej rosnących metod jest wykorzystanie...

Content Strategy w SEO
Content Strategy w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

W dzisiejszym świecie marketingu online, strategia treści (ang. content strategy) to fundament, na którym opiera się skuteczne pozycjonowanie stron...

Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W krajobrazie cyfrowym, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest coraz większa, optymalizacja ścieżek nawigacyjnych (URL) stała się jednym z...

Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) istnieje wiele narzędzi i strategii, które pomagają poprawić widoczność strony w wynikach...

Interaktywność strony a SEO
Interaktywność strony a SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W dzisiejszym dynamicznym środowisku internetowym, sukces strony internetowej nie zależy już tylko od jej treści i słów kluczowych. Interaktywność...

Czytelność i struktura treści w SEO
Czytelność i struktura treści w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) wiele uwagi poświęca się technicznym aspektom, takim jak linki zwrotne, słowa kluczowe...