Zbyt długie tagi title

Zbyt długie tagi title

Długość tagu title jest czynnikiem istotnym pod względem User Experience – dla robotów Google nie ma tak wielkiego znaczenia. Spośród wymienionych problemów, zbyt długi tytuł jest najmniejszym problemem, co nie oznacza, że nie warto tego zoptymalizować.

Długość tytułu jest tak naprawdę nieograniczona względami technicznymi. Pomiędzy znaczniki <title></title> możemy wkleić, co tylko zechcemy. Jednak jeśli zależy nam na pozycjonowaniu, optymalizacji strony pod kątem User Experience i ostatecznie osiąganiu jak największego ruchu, należy stosować się do kilku zasad.

Długość tytułu nie powinna przekroczyć 70 znaków ze spacjami – po tej wartości tytuł jest przycinany w Google. To istotne przede wszystkim pod kątem UX, ponieważ wyświetlanie niepełnego tytułu jest po prostu nieprzyjazne. Użytkownik powinien wiedzieć dokładnie, gdzie wchodzi, a widok wielokropka na końcu zdania nie wzbudza uczucia pewności.

Podane wcześniej przykładowe tytuły zawierają około 60 znaków ze spacjami i przekazują wszystkie niezbędne informacje w sposób przejrzysty i czytelny. Użytkownik, widząc taki tytuł w wyszukiwarce, chętnie go wybierze z listy wyników, ponieważ jasno informuje o tym, czego można się spodziewać na stronie.

Przy wyjątkowo długim tagu title, zbudowanym z licznych słów kluczowych jest zwiększone prawdopodobieństwo tego, że Google tę zawartość po prostu zignoruje i wybierze własną. Lepiej bezpiecznie i pewnie stworzyć tytuł krótszy, ale wpasowujący się w dobre praktyki SEO.

Zobacz również
Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Copywriting to sztuka pisania tekstów, które mają na celu przekonać odbiorcę do podjęcia określonego działania, niezależnie od tego, czy...

Znaczenie Blogowania dla SEO
Znaczenie Blogowania dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Blogowanie stało się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingu online, a jego wpływ na SEO (Search Engine Optimization) jest ogromny....

Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Tworzenie wartościowych treści jest podstawą każdej strategii SEO, ale bez odpowiedniego ich dystrybuowania, nawet najlepsze treści mogą pozostać niezauważone....

User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

W świecie cyfrowego marketingu istnieje wiele strategii na budowanie widoczności marki, a jedną z najszybciej rosnących metod jest wykorzystanie...

Content Strategy w SEO
Content Strategy w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

W dzisiejszym świecie marketingu online, strategia treści (ang. content strategy) to fundament, na którym opiera się skuteczne pozycjonowanie stron...

Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W krajobrazie cyfrowym, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest coraz większa, optymalizacja ścieżek nawigacyjnych (URL) stała się jednym z...

Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) istnieje wiele narzędzi i strategii, które pomagają poprawić widoczność strony w wynikach...

Interaktywność strony a SEO
Interaktywność strony a SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W dzisiejszym dynamicznym środowisku internetowym, sukces strony internetowej nie zależy już tylko od jej treści i słów kluczowych. Interaktywność...

Czytelność i struktura treści w SEO
Czytelność i struktura treści w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) wiele uwagi poświęca się technicznym aspektom, takim jak linki zwrotne, słowa kluczowe...