Zbyt długie tagi title

Zbyt długie tagi title

Długość tagu title jest czynnikiem istotnym pod względem User Experience – dla robotów Google nie ma tak wielkiego znaczenia. Spośród wymienionych problemów, zbyt długi tytuł jest najmniejszym problemem, co nie oznacza, że nie warto tego zoptymalizować.

Długość tytułu jest tak naprawdę nieograniczona względami technicznymi. Pomiędzy znaczniki <title></title> możemy wkleić, co tylko zechcemy. Jednak jeśli zależy nam na pozycjonowaniu, optymalizacji strony pod kątem User Experience i ostatecznie osiąganiu jak największego ruchu, należy stosować się do kilku zasad.

Długość tytułu nie powinna przekroczyć 70 znaków ze spacjami – po tej wartości tytuł jest przycinany w Google. To istotne przede wszystkim pod kątem UX, ponieważ wyświetlanie niepełnego tytułu jest po prostu nieprzyjazne. Użytkownik powinien wiedzieć dokładnie, gdzie wchodzi, a widok wielokropka na końcu zdania nie wzbudza uczucia pewności.

Podane wcześniej przykładowe tytuły zawierają około 60 znaków ze spacjami i przekazują wszystkie niezbędne informacje w sposób przejrzysty i czytelny. Użytkownik, widząc taki tytuł w wyszukiwarce, chętnie go wybierze z listy wyników, ponieważ jasno informuje o tym, czego można się spodziewać na stronie.

Przy wyjątkowo długim tagu title, zbudowanym z licznych słów kluczowych jest zwiększone prawdopodobieństwo tego, że Google tę zawartość po prostu zignoruje i wybierze własną. Lepiej bezpiecznie i pewnie stworzyć tytuł krótszy, ale wpasowujący się w dobre praktyki SEO.

Zobacz również
Niekompletne wartości hreflang
Niekompletne wartości hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Trzeba zadbać o to, aby wszystkie wartości hreflang były uzupełnione. Jak już wspominaliśmy, jedynie pełna struktura dobrze zorganizowanych atrybutów...

Brakujące wartości „x-default”
Brakujące wartości „x-default”
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybut w postaci „x-default” nie jest obowiązkowy, ale jak to często w przypadku pozycjonowania bywa – to dobra praktyka,...

Strony niekanoniczne z elementami hreflang
Strony niekanoniczne z elementami hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Zarówno atrybuty hreflang, jak i odnośniki kanoniczne wskazują pewną stronę robotom indeksującym, co może budzić pewne problemy. Jak wiadomo,...

Sprzeczne elementy hreflang
Sprzeczne elementy hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybut hreflang musi być wypełniony zgodnie z określonymi zasadami. Niekiedy ktoś zrobi to błędnie – z różnych przyczyn. W...

Brakujące linki powrotne
Brakujące linki powrotne
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Poprawna budowa struktury atrybutów hreflang gwarantuje poprawne ich odczytywanie przez wyszukiwarki. Jeśli nie zostaną zachowane konkretne zasady, to roboty...

Nieprawidłowe adresy URL
Nieprawidłowe adresy URL
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybuty hreflang zawierają adres URL, który musi być poprawny. Również w tym przypadku, jak w wielu innych, niekiedy dochodzi...

Nieprawidłowe kody języków
Nieprawidłowe kody języków
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Wszelkie kody języków muszą być zgodne z normami ISO 639-1 (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ISO_639-1_codes), jeśli strona posiada tylko różne wersje językowe.

Strony z elementami hreflang
Strony z elementami hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Weryfikacja poprawności użycia znaczników hreflang jest bardzo istotna. Wszystkie strony, które mają takie tagi zawarte w swoim kodzie, powinny...

Wersje językowe
Wersje językowe
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Obecnie świat jest tak ze sobą połączony, że wiele wersji językowych jest praktycznie obowiązkowym elementem nowoczesnej strony internetowej. W...