Zduplikowane tagi title

Zduplikowane tagi title

Duplikację tagu title można rozumieć dwojako – można tak interpretować zastosowanie takiego samego tytułu dla różnych stron lub wykorzystanie podwójnych znaczników <title> w obrębie kodu jednej strony. Zarówno jedna, jak i druga opcja nie powinna się zdarzyć!

Meta tytuł powinien być unikalny dla każdej podstrony. Nie należy go kopiować, powielać – ani „od siebie”, ani od konkurencji. Każda z indeksowanych przez wyszukiwarkę stron musi być rozróżnialna, a tytuł jest jednym z tych elementów, które najbardziej o tym świadczą. Trzeba zadbać, aby był dobrze zoptymalizowany i unikalny.

To nie znaczy, że w tytule nie należy stosować popularnych słów kluczowych, wykorzystywanych również przez konkurencję. Wręcz przeciwnie – jeśli chcemy pozycjonować się na daną frazę, to powinna ona znaleźć się w tytule naszej strony, a konkretnie podstrony, która ma zdobywać wyniki i pozycje na to słowo kluczowe. Nie można jednak kopiować tytułów jeden do jednego w obrębie własnego serwisu ani z innych stron.

Zwielokrotnienie znacznika <title> w kodzie strony również nie jest dobrym pomysłem. Robot Google to algorytm, bardzo rozbudowany i złożony, ale jednak algorytm. Jeśli zobaczy, że jeden z badanych parametrów jest zduplikowany, to może, kolokwialnie mówiąc, „zgłupieć”. To wiąże się z tym, że dane zwarte w <title> mogą nie być poprawnie odczytywane:

  • Google wybierze jeden z dostępnych tytułów;
  • Google nie wybierze żadnego tytułu i wyświetli własny.

Dodatkowym problemem może być zmniejszenie rankingu strony, ponieważ wszystko, co utrudnia działania robotom indeksującym, automatycznie sprawia, że strona traci w rankingu.

Warto zauważyć, że istnieje możliwość sytuacji, w której Google raz wybierze jeden z dostępnych tytułów, a innym razem drugi. Z punktu widzenia SEO taka sytuacja jest po prostu tragiczna! Wyświetlanie tej samej strony z różnymi tytułami sprawia, że może to zostać zinterpretowane jako duplikacja treści. Dodatkowo – taka strona właściwie nie ma szans na uzyskanie wysokich pozycji, ponieważ z każdymi odwiedzinami robota zmieniają się jej parametry.

Zwielokrotnienie znacznika <title> może się zdarzyć z kilku powodów. Wśród najczęściej występujących można wymienić:

  • Błąd programistyczny – możliwe, że ktoś omyłkowo dwa razy wpisał ten tag, jeśli strona była kodowana ręcznie;
  • Nieodpowiednie stosowanie różnorodnych wtyczek i dodatków w systemach CMS typu WordPress – nie powinno się to zdarzyć, aczkolwiek niektóre pluginy potrafią ze sobą źle współpracować i takiego rodzaju efekty niekiedy występują;
  • Dodatkowy kod wprowadzony w plikach na serwerze – raczej mało prawdopodobne, ale możliwe jest również to, że ktoś na stronie opartej o CMS wprowadził znaczniki <title> ręcznie w plikach na serwerze. Wtedy podstrona zawiera <title> generowany przez CMS lub wtyczki oraz ten wpisany bezpośrednio w kodzie.
Zobacz również
Niekompletne wartości hreflang
Niekompletne wartości hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Trzeba zadbać o to, aby wszystkie wartości hreflang były uzupełnione. Jak już wspominaliśmy, jedynie pełna struktura dobrze zorganizowanych atrybutów...

Brakujące wartości „x-default”
Brakujące wartości „x-default”
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybut w postaci „x-default” nie jest obowiązkowy, ale jak to często w przypadku pozycjonowania bywa – to dobra praktyka,...

Strony niekanoniczne z elementami hreflang
Strony niekanoniczne z elementami hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Zarówno atrybuty hreflang, jak i odnośniki kanoniczne wskazują pewną stronę robotom indeksującym, co może budzić pewne problemy. Jak wiadomo,...

Sprzeczne elementy hreflang
Sprzeczne elementy hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybut hreflang musi być wypełniony zgodnie z określonymi zasadami. Niekiedy ktoś zrobi to błędnie – z różnych przyczyn. W...

Brakujące linki powrotne
Brakujące linki powrotne
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Poprawna budowa struktury atrybutów hreflang gwarantuje poprawne ich odczytywanie przez wyszukiwarki. Jeśli nie zostaną zachowane konkretne zasady, to roboty...

Nieprawidłowe adresy URL
Nieprawidłowe adresy URL
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Atrybuty hreflang zawierają adres URL, który musi być poprawny. Również w tym przypadku, jak w wielu innych, niekiedy dochodzi...

Nieprawidłowe kody języków
Nieprawidłowe kody języków
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Wszelkie kody języków muszą być zgodne z normami ISO 639-1 (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ISO_639-1_codes), jeśli strona posiada tylko różne wersje językowe.

Strony z elementami hreflang
Strony z elementami hreflang
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Weryfikacja poprawności użycia znaczników hreflang jest bardzo istotna. Wszystkie strony, które mają takie tagi zawarte w swoim kodzie, powinny...

Wersje językowe
Wersje językowe
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.03.2020

Obecnie świat jest tak ze sobą połączony, że wiele wersji językowych jest praktycznie obowiązkowym elementem nowoczesnej strony internetowej. W...