Zduplikowane tagi title

Zduplikowane tagi title

Duplikację tagu title można rozumieć dwojako – można tak interpretować zastosowanie takiego samego tytułu dla różnych stron lub wykorzystanie podwójnych znaczników <title> w obrębie kodu jednej strony. Zarówno jedna, jak i druga opcja nie powinna się zdarzyć!

Meta tytuł powinien być unikalny dla każdej podstrony. Nie należy go kopiować, powielać – ani „od siebie”, ani od konkurencji. Każda z indeksowanych przez wyszukiwarkę stron musi być rozróżnialna, a tytuł jest jednym z tych elementów, które najbardziej o tym świadczą. Trzeba zadbać, aby był dobrze zoptymalizowany i unikalny.

To nie znaczy, że w tytule nie należy stosować popularnych słów kluczowych, wykorzystywanych również przez konkurencję. Wręcz przeciwnie – jeśli chcemy pozycjonować się na daną frazę, to powinna ona znaleźć się w tytule naszej strony, a konkretnie podstrony, która ma zdobywać wyniki i pozycje na to słowo kluczowe. Nie można jednak kopiować tytułów jeden do jednego w obrębie własnego serwisu ani z innych stron.

Zwielokrotnienie znacznika <title> w kodzie strony również nie jest dobrym pomysłem. Robot Google to algorytm, bardzo rozbudowany i złożony, ale jednak algorytm. Jeśli zobaczy, że jeden z badanych parametrów jest zduplikowany, to może, kolokwialnie mówiąc, „zgłupieć”. To wiąże się z tym, że dane zwarte w <title> mogą nie być poprawnie odczytywane:

  • Google wybierze jeden z dostępnych tytułów;
  • Google nie wybierze żadnego tytułu i wyświetli własny.

Dodatkowym problemem może być zmniejszenie rankingu strony, ponieważ wszystko, co utrudnia działania robotom indeksującym, automatycznie sprawia, że strona traci w rankingu.

Warto zauważyć, że istnieje możliwość sytuacji, w której Google raz wybierze jeden z dostępnych tytułów, a innym razem drugi. Z punktu widzenia SEO taka sytuacja jest po prostu tragiczna! Wyświetlanie tej samej strony z różnymi tytułami sprawia, że może to zostać zinterpretowane jako duplikacja treści. Dodatkowo – taka strona właściwie nie ma szans na uzyskanie wysokich pozycji, ponieważ z każdymi odwiedzinami robota zmieniają się jej parametry.

Zwielokrotnienie znacznika <title> może się zdarzyć z kilku powodów. Wśród najczęściej występujących można wymienić:

  • Błąd programistyczny – możliwe, że ktoś omyłkowo dwa razy wpisał ten tag, jeśli strona była kodowana ręcznie;
  • Nieodpowiednie stosowanie różnorodnych wtyczek i dodatków w systemach CMS typu WordPress – nie powinno się to zdarzyć, aczkolwiek niektóre pluginy potrafią ze sobą źle współpracować i takiego rodzaju efekty niekiedy występują;
  • Dodatkowy kod wprowadzony w plikach na serwerze – raczej mało prawdopodobne, ale możliwe jest również to, że ktoś na stronie opartej o CMS wprowadził znaczniki <title> ręcznie w plikach na serwerze. Wtedy podstrona zawiera <title> generowany przez CMS lub wtyczki oraz ten wpisany bezpośrednio w kodzie.
Zobacz również
Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Na czym polega Copywriting i jakie ma znaczenie dla SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Copywriting to sztuka pisania tekstów, które mają na celu przekonać odbiorcę do podjęcia określonego działania, niezależnie od tego, czy...

Znaczenie Blogowania dla SEO
Znaczenie Blogowania dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Blogowanie stało się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingu online, a jego wpływ na SEO (Search Engine Optimization) jest ogromny....

Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Content Distribution- Klucz do sukcesu twojej strategii SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

Tworzenie wartościowych treści jest podstawą każdej strategii SEO, ale bez odpowiedniego ich dystrybuowania, nawet najlepsze treści mogą pozostać niezauważone....

User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
User-Generated Content (UGC) w SEO- Jak wykorzystać treści tworzone przez użytkowników
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

W świecie cyfrowego marketingu istnieje wiele strategii na budowanie widoczności marki, a jedną z najszybciej rosnących metod jest wykorzystanie...

Content Strategy w SEO
Content Strategy w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.10.2024

W dzisiejszym świecie marketingu online, strategia treści (ang. content strategy) to fundament, na którym opiera się skuteczne pozycjonowanie stron...

Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Optymalizacja ścieżek nawigacyjnych w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W krajobrazie cyfrowym, gdzie konkurencja o uwagę użytkowników jest coraz większa, optymalizacja ścieżek nawigacyjnych (URL) stała się jednym z...

Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Znaczenie breadcrumbs dla SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) istnieje wiele narzędzi i strategii, które pomagają poprawić widoczność strony w wynikach...

Interaktywność strony a SEO
Interaktywność strony a SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W dzisiejszym dynamicznym środowisku internetowym, sukces strony internetowej nie zależy już tylko od jej treści i słów kluczowych. Interaktywność...

Czytelność i struktura treści w SEO
Czytelność i struktura treści w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.09.2024

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) wiele uwagi poświęca się technicznym aspektom, takim jak linki zwrotne, słowa kluczowe...