Zduplikowane tagi title

Zduplikowane tagi title

Duplikację tagu title można rozumieć dwojako – można tak interpretować zastosowanie takiego samego tytułu dla różnych stron lub wykorzystanie podwójnych znaczników <title> w obrębie kodu jednej strony. Zarówno jedna, jak i druga opcja nie powinna się zdarzyć!

Meta tytuł powinien być unikalny dla każdej podstrony. Nie należy go kopiować, powielać – ani „od siebie”, ani od konkurencji. Każda z indeksowanych przez wyszukiwarkę stron musi być rozróżnialna, a tytuł jest jednym z tych elementów, które najbardziej o tym świadczą. Trzeba zadbać, aby był dobrze zoptymalizowany i unikalny.

To nie znaczy, że w tytule nie należy stosować popularnych słów kluczowych, wykorzystywanych również przez konkurencję. Wręcz przeciwnie – jeśli chcemy pozycjonować się na daną frazę, to powinna ona znaleźć się w tytule naszej strony, a konkretnie podstrony, która ma zdobywać wyniki i pozycje na to słowo kluczowe. Nie można jednak kopiować tytułów jeden do jednego w obrębie własnego serwisu ani z innych stron.

Zwielokrotnienie znacznika <title> w kodzie strony również nie jest dobrym pomysłem. Robot Google to algorytm, bardzo rozbudowany i złożony, ale jednak algorytm. Jeśli zobaczy, że jeden z badanych parametrów jest zduplikowany, to może, kolokwialnie mówiąc, „zgłupieć”. To wiąże się z tym, że dane zwarte w <title> mogą nie być poprawnie odczytywane:

  • Google wybierze jeden z dostępnych tytułów;
  • Google nie wybierze żadnego tytułu i wyświetli własny.

Dodatkowym problemem może być zmniejszenie rankingu strony, ponieważ wszystko, co utrudnia działania robotom indeksującym, automatycznie sprawia, że strona traci w rankingu.

Warto zauważyć, że istnieje możliwość sytuacji, w której Google raz wybierze jeden z dostępnych tytułów, a innym razem drugi. Z punktu widzenia SEO taka sytuacja jest po prostu tragiczna! Wyświetlanie tej samej strony z różnymi tytułami sprawia, że może to zostać zinterpretowane jako duplikacja treści. Dodatkowo – taka strona właściwie nie ma szans na uzyskanie wysokich pozycji, ponieważ z każdymi odwiedzinami robota zmieniają się jej parametry.

Zwielokrotnienie znacznika <title> może się zdarzyć z kilku powodów. Wśród najczęściej występujących można wymienić:

  • Błąd programistyczny – możliwe, że ktoś omyłkowo dwa razy wpisał ten tag, jeśli strona była kodowana ręcznie;
  • Nieodpowiednie stosowanie różnorodnych wtyczek i dodatków w systemach CMS typu WordPress – nie powinno się to zdarzyć, aczkolwiek niektóre pluginy potrafią ze sobą źle współpracować i takiego rodzaju efekty niekiedy występują;
  • Dodatkowy kod wprowadzony w plikach na serwerze – raczej mało prawdopodobne, ale możliwe jest również to, że ktoś na stronie opartej o CMS wprowadził znaczniki <title> ręcznie w plikach na serwerze. Wtedy podstrona zawiera <title> generowany przez CMS lub wtyczki oraz ten wpisany bezpośrednio w kodzie.
Zobacz również
Najlepsze narzędzia do analizy backlinków – które wybrać do skutecznego pozycjonowania?
Najlepsze narzędzia do analizy backlinków – które wybrać do skutecznego pozycjonowania?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.04.2025

Analiza backlinków to jeden z filarów skutecznego pozycjonowania stron internetowych. Linki prowadzące do witryny wpływają nie tylko na widoczność...

Najczęstsze błędy w stosowaniu tagów canonical – jak unikać problemów z duplikacją treści w SEO?
Najczęstsze błędy w stosowaniu tagów canonical – jak unikać problemów z duplikacją treści w SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 01.04.2025

Trafne stosowanie tagów canonical to jedna z kluczowych technik optymalizacji witryny pod kątem SEO, szczególnie w kontekście stron z...

Noindex, canonical, 301 – jak skutecznie zarządzać indeksacją stron w SEO
Noindex, canonical, 301 – jak skutecznie zarządzać indeksacją stron w SEO
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.03.2025

Właściwe zarządzanie indeksacją stron internetowych ma kluczowe znaczenie dla ich widoczności w wynikach wyszukiwania. Użycie znaczników noindex, canonical oraz...

Jak poprawić LCP, FID i CLS? Kompleksowy poradnik optymalizacji Core Web Vitals na 2025 rok
Jak poprawić LCP, FID i CLS? Kompleksowy poradnik optymalizacji Core Web Vitals na 2025 rok
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.03.2025

Optymalizacja wskaźników Core Web Vitals, takich jak LCP, FID i CLS, ma kluczowe znaczenie dla poprawy doświadczenia użytkowników oraz...

Jak poprawnie stosować linkowanie wewnętrzne na stronie?
Jak poprawnie stosować linkowanie wewnętrzne na stronie?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.02.2025

Linkowanie wewnętrzne to kluczowy element optymalizacji SEO, który pozwala na lepsze indeksowanie witryny przez wyszukiwarki oraz poprawia nawigację dla...

Najlepsze strategie linkowania wewnętrznego w dużych serwisach
Najlepsze strategie linkowania wewnętrznego w dużych serwisach
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 03.02.2025

Linkowanie wewnętrzne jest jednym z kluczowych elementów optymalizacji SEO w dużych serwisach internetowych. Odpowiednio zaprojektowana struktura linków nie tylko...

Dlaczego responsywność jest kluczowa dla SEO w 2025 roku?
Dlaczego responsywność jest kluczowa dla SEO w 2025 roku?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.01.2025

W 2025 roku responsywność stron internetowych odgrywa kluczową rolę w sukcesie strategii SEO. Wraz z dynamicznym rozwojem technologii mobilnych,...

Jak wykorzystać dane strukturalne do poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania?
Jak wykorzystać dane strukturalne do poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 07.01.2025

W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji online, firmy i osoby prowadzące strony internetowe muszą stosować nowoczesne techniki, aby wyróżnić...

Lifecycle Marketing: Kompleksowy Przewodnik po Marketingu Cyklu Życia Klienta
Lifecycle Marketing: Kompleksowy Przewodnik po Marketingu Cyklu Życia Klienta
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.12.2024

W erze cyfrowej, w której konkurencja jest bardziej zacięta niż kiedykolwiek wcześniej, firmy muszą robić więcej niż tylko przyciągać...