Zerwane obrazy

Zerwane obrazy

Zerwane obrazy to określenie, którego używamy w odniesieniu do plików graficznych na stronie internetowej, do których został utracony dostęp. W takiej sytuacji treść nie jest poprawnie ładowana, występują braki i puste miejsca, a także może dojść do złego formatowania tekstu lub wyświetlania komunikatów o niepoprawnej ścieżce do pliku.

Skąd się biorą zerwane obrazy

Przyczyn powstawania zerwanych obrazów może być co najmniej kilka. Wszystko dotyczy problemów ze ścieżką do pliku. Nawet niewielka zmiana – jeden dodatkowy znak w ścieżce powoduje zerwanie obrazu. System nie dopasuje ścieżki do „poprawnej” wersji – jeśli zmienimy jej treść, to wszystkie używane połączenia przestaną działać.

Wśród najczęściej spotykanych powodów zrywania obrazów można wymienić:

  • nieprofesjonalnie wykonaną migrację z HTTP na HTTPS;
  • ręczną podmianę plików na serwerze bez zachowania identycznej nazwy;
  • migrację strony na CMS – na przykład WordPress;
  • edycję ścieżek plików poprzez działanie dodatkowych wtyczek;
  • skasowanie obrazów z serwera lub zmiana nazwy pliku.

Wszystkie z powyższych sprowadzają się do tego, że wcześniej wprowadzona ścieżka do pliku nie będzie działała. Z tego powodu należy szczególnie ostrożnie podchodzić do edytowania jakichkolwiek parametrów obrazów umieszczonych na stronie.

 

Zerwane obrazy a SEO

Google nie wskazuje zerwanych obrazów jako elementu, który bezpośrednio wpływa na ranking strony w sposób negatywny, ale to nie znaczy, że należy takie kwestie zaniedbywać.

Zerwane obrazy przede wszystkim zaburzają spójność strony. To pierwszy problem, z którym należy się zmierzyć, bo o ile puste pola po zwykłych zdjęciach będą tylko źle wyglądały, tak brak ważnej infografiki sprawi, że przekazywana treść będzie niepełna dla użytkownika.
Wybrakowany content i nieestetyczny wygląd zniechęca użytkowników do pozostania na stronie. Szybko opuszczają ją i przechodzą na witryny konkurencji, a to już jest czynnik, na który algorytm Google zwraca uwagę. Występowanie zerwanych obrazów jest częstym przypadkiem spadku konwersji.

Dodatkową kwestią jest marnowanie budżetu przeznaczonego na analizę i indeksowanie strony. Po zerwanym obrazie zostaje ślad – kod, który powinien dany plik wyświetlić. Człowiek go po prostu nie zobaczy, ale robot indeksujący treści będzie próbował go przeaanalizować. W danym momencie kod zawierający błędną ścieżkę to niepotrzebny element, który jedynie utrudnia pracę Google Botom i negatywnie wpływa na Crawl Budget Rank, czyli jeden z najważniejszych czynników SEO (https://icomseo.pl/blog/najwazniejsze-trendy-w-seo-w-2020-roku-plt-i-cbr/). Taka sytuacja może prowadzić do błędnej indeksacji treści i być powodem spowolnienia czytania pozostałych, istotnych elementów na stronie.

Zobacz również
Lifecycle Marketing: Kompleksowy Przewodnik po Marketingu Cyklu Życia Klienta
Lifecycle Marketing: Kompleksowy Przewodnik po Marketingu Cyklu Życia Klienta
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.12.2024

W erze cyfrowej, w której konkurencja jest bardziej zacięta niż kiedykolwiek wcześniej, firmy muszą robić więcej niż tylko przyciągać...

User Interface (UI): Kompleksowy Przewodnik do Projektowania Intuicyjnych Interfejsów
User Interface (UI): Kompleksowy Przewodnik do Projektowania Intuicyjnych Interfejsów
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.12.2024

W świecie technologii, gdzie codziennie korzystamy z aplikacji, stron internetowych i urządzeń, User Interface (UI)pełni kluczową rolę w zapewnieniu...

Promowanie Wideo w Serwisach Społecznościowych: Klucz do Sukcesu w Cyfrowej Przestrzeni
Promowanie Wideo w Serwisach Społecznościowych: Klucz do Sukcesu w Cyfrowej Przestrzeni
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.12.2024

Wideo odgrywa dziś kluczową rolę w strategiach marketingowych marek i firm. W serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, TikTok,...

Tworzenie Edukacyjnych Filmów: Klucz do Efektywnej Nauki w Cyfrowej Erze
Tworzenie Edukacyjnych Filmów: Klucz do Efektywnej Nauki w Cyfrowej Erze
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.12.2024

W dobie dynamicznie rozwijających się technologii, edukacyjne filmy stają się jedną z najważniejszych form przekazywania wiedzy. Są atrakcyjne, interaktywne...

Video Marketing: Kompleksowy Przewodnik do Sukcesu w Erze Wizualnej
Video Marketing: Kompleksowy Przewodnik do Sukcesu w Erze Wizualnej
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.12.2024

W erze cyfrowej, gdzie uwaga konsumentów jest towarem deficytowym, video marketing staje się jednym z najpotężniejszych narzędzi w arsenale...

Wstawianie linków na forach – jak robić to bezpiecznie i skutecznie dla SEO?
Wstawianie linków na forach – jak robić to bezpiecznie i skutecznie dla SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

Wstawianie linków na forach internetowych to jedna z taktyk SEO, która może przynieść korzyści, pod warunkiem, że jest stosowana...

Udzielanie wartościowych odpowiedzi na forach – klucz do budowania autorytetu w sieci
Udzielanie wartościowych odpowiedzi na forach – klucz do budowania autorytetu w sieci
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

W dzisiejszym, zdominowanym przez internet świecie, budowanie autorytetu w sieci to jeden z najważniejszych elementów strategii marketingowej, zwłaszcza z...

Jak efektywnie uczestniczyć w dyskusjach online, aby poprawić pozycjonowanie strony?
Jak efektywnie uczestniczyć w dyskusjach online, aby poprawić pozycjonowanie strony?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

Dyskusje online, szczególnie na forach branżowych i platformach społecznościowych, stanowią niezwykle efektywne narzędzie wspierające strategię SEO. Uczestnicząc w rozmowach,...

Dlaczego aktywność na forach branżowych to kluczowy element strategii SEO?
Dlaczego aktywność na forach branżowych to kluczowy element strategii SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

W świecie marketingu internetowego fora branżowe to narzędzie, które pozwala firmom i specjalistom zyskać autorytet, zbudować sieć kontaktów oraz...