Każda podstrona powinna mieć określony tytuł poprzez znacznik title – powinna, bo nie zawsze tak jest. Niekiedy znaczniki title są zupełnie nieustawione lub nie mają zawartości.
W przypadku, gdy <title> nie został określony, wyszukiwarka sama wybierze frazę, która zostanie wyświetlona. Jak można się domyślić – nie zawsze to będzie najlepsza opcja i z pewnością lepiej mieć nad tym kontrolę.
Pusty tag title to również dobrowolny brak skorzystania z elementu, mającego wpływ na SEO. Lepiej to uzupełnić i zyskać chociaż minimum – wyświetlenie użytkownikom takiego komunikatu, który uważasz za słuszny zarówno pod względem SEO, jak i PR czy budowania wizerunku.
Warto wspomnieć, że nawet pomimo wypełnienia tagu title własnym tytułem, Google może samodzielnie wybrać frazę, którą w tym miejscu umieści. Jeśli tytuł będzie uzupełniony zgodnie z wytycznymi i dobrymi praktykami, raczej na pewno w wyszukiwarce pojawi się title wybrany przez nas.