Zbyt duża strona

Zbyt duża strona

Czas ładowania strony to nic innego, jak ilość czasu potrzebna do pobrania wszystkich niezbędnych zasobów z serwera. Długość tego może się różnić w zależności od wielu czynników. Dotyczy to między innymi jakości i prędkości działania serwera, optymalizacji kodu i wagi strony czy szybkości połączenia internetowego użytkownika.

Wpłynąć na jakość serwera możemy jedynie przez jego zmianę, na łączę użytkownika nie mamy żadnego wpływu, a optymalizacja kodu to często złożone, skomplikowane i kosztowne zajęcie. Jedynie w dość prosty i bardzo efektywny sposób można wpłynąć na wagę strony.

 

Zbyt duża strona, czyli czas ładowania będzie wydłużony

Jeśli strona jest zbut duża, to czas jej ładowania będzie wydłużony. O ile raczej nie zanotują takiego faktu użytkownicy, korzystający z szybkiego połączenia internetowego, tak w przypadku osób o wolnym internecie, może być to niezwykle uciążliwe. Należy pamiętać, że przy słabej jakości serwera możemy mieć do czynienia z tak zwanym „wąskim gardłem”, którego nie zniweluje nawet bardzo szybkie i stabilne połączenie ze strony użytkownika.

Na wagę strony składają się wszystkie elementy, które są potrzebne do wyświetlenia zawartej na niej treści i działania wszystkich funkcjonalności. Jest to między innymi kod źródłowy i wszelkie dodatkowe arkusze stylów czy skrypty PHP, ale przede wszystkim pliki multimedialne.

 

Jak zmniejszyć wagę strony

W celu zmniejszenia wagi strony należy w pierwszej kolejnośći zająć się optymalizacją zdjęć, filmów czy też plików audio, jeśli takie występują. Można to zrobić poprzez:

  • zmniejszenie wagi zdjęć zmianiając ich rozdzielczość i ewentualnie rozszerzenie;
  • umieszczenie filmów video na zewnętrznych serwisach (np. YouTube lub Vimeo), a nie na serwerze strony;
  • usunięcie niepotrzebnych obrazów ze strony;
  • zastosowane wtyczek do optymalizacji multimediów, jeśli korzystamy z CMS typu WordPress.

Takie działania mogą przynieść świetne rezultaty. Jeśli nikt wcześniej o to nie dbał, a strona zawiera wiele plików multimedialnych, zmniejszenie ich rozmiaru oraz ilości potrafi przyspieszyć działanie strony lepiej, niż cokolwiek innego. Co najlepsze – takie zmiany może wprowadzić praktycznie każdy, kto potrafi od strony administracyjnej obsługiwać swoją stronę i ma choćby minimalne umiejętności, pozwalające na zmianę rozdzielczości i rozszerzenia zdjęcia.

Kolejny etap prac nad zmniejszeniem wagi strony to optymalizacja kodu, którą powinien zająć się programista. W tym przypadku nie uzyskamy oszczędności takich, jak w przypadku poprawy multimediów, ale możemy w dużym stopniu wpłynąć na szybkość działania strony.

Zobacz również
Lifecycle Marketing: Kompleksowy Przewodnik po Marketingu Cyklu Życia Klienta
Lifecycle Marketing: Kompleksowy Przewodnik po Marketingu Cyklu Życia Klienta
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.12.2024

W erze cyfrowej, w której konkurencja jest bardziej zacięta niż kiedykolwiek wcześniej, firmy muszą robić więcej niż tylko przyciągać...

User Interface (UI): Kompleksowy Przewodnik do Projektowania Intuicyjnych Interfejsów
User Interface (UI): Kompleksowy Przewodnik do Projektowania Intuicyjnych Interfejsów
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.12.2024

W świecie technologii, gdzie codziennie korzystamy z aplikacji, stron internetowych i urządzeń, User Interface (UI)pełni kluczową rolę w zapewnieniu...

Promowanie Wideo w Serwisach Społecznościowych: Klucz do Sukcesu w Cyfrowej Przestrzeni
Promowanie Wideo w Serwisach Społecznościowych: Klucz do Sukcesu w Cyfrowej Przestrzeni
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.12.2024

Wideo odgrywa dziś kluczową rolę w strategiach marketingowych marek i firm. W serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, TikTok,...

Tworzenie Edukacyjnych Filmów: Klucz do Efektywnej Nauki w Cyfrowej Erze
Tworzenie Edukacyjnych Filmów: Klucz do Efektywnej Nauki w Cyfrowej Erze
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.12.2024

W dobie dynamicznie rozwijających się technologii, edukacyjne filmy stają się jedną z najważniejszych form przekazywania wiedzy. Są atrakcyjne, interaktywne...

Video Marketing: Kompleksowy Przewodnik do Sukcesu w Erze Wizualnej
Video Marketing: Kompleksowy Przewodnik do Sukcesu w Erze Wizualnej
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 02.12.2024

W erze cyfrowej, gdzie uwaga konsumentów jest towarem deficytowym, video marketing staje się jednym z najpotężniejszych narzędzi w arsenale...

Wstawianie linków na forach – jak robić to bezpiecznie i skutecznie dla SEO?
Wstawianie linków na forach – jak robić to bezpiecznie i skutecznie dla SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

Wstawianie linków na forach internetowych to jedna z taktyk SEO, która może przynieść korzyści, pod warunkiem, że jest stosowana...

Udzielanie wartościowych odpowiedzi na forach – klucz do budowania autorytetu w sieci
Udzielanie wartościowych odpowiedzi na forach – klucz do budowania autorytetu w sieci
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

W dzisiejszym, zdominowanym przez internet świecie, budowanie autorytetu w sieci to jeden z najważniejszych elementów strategii marketingowej, zwłaszcza z...

Jak efektywnie uczestniczyć w dyskusjach online, aby poprawić pozycjonowanie strony?
Jak efektywnie uczestniczyć w dyskusjach online, aby poprawić pozycjonowanie strony?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

Dyskusje online, szczególnie na forach branżowych i platformach społecznościowych, stanowią niezwykle efektywne narzędzie wspierające strategię SEO. Uczestnicząc w rozmowach,...

Dlaczego aktywność na forach branżowych to kluczowy element strategii SEO?
Dlaczego aktywność na forach branżowych to kluczowy element strategii SEO?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 04.11.2024

W świecie marketingu internetowego fora branżowe to narzędzie, które pozwala firmom i specjalistom zyskać autorytet, zbudować sieć kontaktów oraz...